Curatorium schreef:'Reformatorisch Dagblad' door Google translate vertaald wordt met 'Los Angeles Times'

Curatorium schreef:'Reformatorisch Dagblad' door Google translate vertaald wordt met 'Los Angeles Times'
Mijn google translate heeft minder gevoel voor humor: Reformist newspaper.Hendrikus schreef:Curatorium schreef:'Reformatorisch Dagblad' door Google translate vertaald wordt met 'Los Angeles Times'
JolandaOudshoorn schreef:Mijn was heerlijk buiten hangt... in de tuin van de buren :-)
Goede dag toegewenst!huisman schreef:Nog één nachtjes slapen.....en dan ?
Haha, wij hebben net een nerveuze bruidegom gespot...huisman schreef:Nog één nachtjes slapen.....en dan ?
Gelukkig hoeven we het van de economie niet te verwachten hèrefo schreef:...een paar weken geleden bleek dat de Amerikaanse economie in het eerste kwartaal van 2014 met slechts 0,1% was gegroeid. In plaats van de door analisten en economen verwachtte 1,2%.
Offciële oorzaak: het kouder dan normale winterweer
....vorige week bleek dat de Nederlandse economie over datzelfde eerste kwartaal met 0,5% is gekrompen.
Officiële oorzaak: het warmer dan normale winterweer
Wat een mooie dag om te trouwenhelma schreef:Haha, wij hebben net een nerveuze bruidegom gespot...huisman schreef:Nog één nachtjes slapen.....en dan ?
de politie spotte hem ook
Jij rommelt graag in de keuken geloof ik he?sirdanilot schreef:Zo, verschillende kruiden in potjes geplant, nu is het niet meer aan mij![]()
Dat het een rijke oogst mag worden.
- Dille (piepklein potje, maar is toch maar een eenjarig kruid)
- Basilicum, samen in een pot met:
- Chinese Bieslook. Een wat stevigere bieslooksoort die naar knofloof smaakt en te gebruiken als groente ipv alleen als garnering.
- Salie
- Peterselie, platte. De krulpeterselie heeft namelijk minder smaak. Voor Braziliaanse en Portugese ingrediënten die ik mis (ben vroeger veel in deze landen geweest) is het een noodzakelijk ingredënt.
- Een kruid waar ik ook maar net van gehoord heb, namelijk komkommerkruid. Het heeft eetbare blauwe bloempjes (volgens mij het enige blauwe, natuurlijke voedsel !) en ook de blaadjes kun je eten als spinazie of in salade volgens mij. Het zal me benieuwen, heb het uit nieuwsgierigheid besteld.
Verder heb ik nog maggikruid en koriander maar dar moet ik nog potjes voor. Koriander groeit, zoals wij zeeuwen het zeggen, als vuulte dus dat zal wel goedkomen.
Leuk!sirdanilot schreef:Zo, verschillende kruiden in potjes geplant, nu is het niet meer aan mij![]()
Dat het een rijke oogst mag worden.
- Dille (piepklein potje, maar is toch maar een eenjarig kruid)
- Basilicum, samen in een pot met:
- Chinese Bieslook. Een wat stevigere bieslooksoort die naar knofloof smaakt en te gebruiken als groente ipv alleen als garnering.
- Salie
- Peterselie, platte. De krulpeterselie heeft namelijk minder smaak. Voor Braziliaanse en Portugese ingrediënten die ik mis (ben vroeger veel in deze landen geweest) is het een noodzakelijk ingredënt.
- Een kruid waar ik ook maar net van gehoord heb, namelijk komkommerkruid. Het heeft eetbare blauwe bloempjes (volgens mij het enige blauwe, natuurlijke voedsel !) en ook de blaadjes kun je eten als spinazie of in salade volgens mij. Het zal me benieuwen, heb het uit nieuwsgierigheid besteld.
Verder heb ik nog maggikruid en koriander maar dar moet ik nog potjes voor. Koriander groeit, zoals wij zeeuwen het zeggen, als vuulte dus dat zal wel goedkomen.
Salie gebruik ik in eem mix voor varkensvlees, speciaal karbonade of een braadstuk. Ook gebruiik het in mijn eigengemaakte worst!sirdanilot schreef:Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik met de salie ga doen, maar het schijnt in de pasta te kunnen.
Komkommerkruid heb ik online besteld (net als de rest, want zelfs met verzendkosten was dit goedkoper), maar misschien hebben ze het bij Ranzijn of de Boeren Bond.