Als de term goddeloos voor jou vaag is dan vraag ik je om gewoon je natuurlijke ogen open te doen. Wat God verboden heeft is in ons land bij wet geregeld. Moord op ongeboren kinderen, huwelijk tussen mensen van hetzelfde geslacht enz enz. De nood is wat ik al eerder zei: Wij leven in Sodom en Gomorra en voelen ons -zelfs als rechtzinnige christenen- er thuis.WimA schreef:Elke ouder denkt na en maakt zich zorgen over hun kinderen in deze wereld. En de term "goddeloos" is weer vaag. Wat bedoel je nu precies hiermee?huisman schreef:De Bijbel leert ons dat wij in een van God afgevallen wereld leven. In hoeverre ik dat zelf beleef ? Ik zit in de situatie dat er kinderen het huis uitgaan, trouwen en kinderen krijgen. Dan denk ik toch best wel vaak over hun toekomst in deze maatschappij. Hoe kunnen onze (klein)kinderen staande blijven in deze goddeloze wereld ?WimA schreef:Kan dit toch wat verder geconcretiseerd worden? Dat wij - overdrachtelijk gesproken - in Sodom en Gomorra leven constateer je dat zelf (met andere woorden, voel je de nood zelf wel? En kan je het dan concreter verwoorden?) of voel je de nood zelf ook niet en waarop baseer je dan dat we in Sodom en Gomorra leven? Of is de conclusie dat iedereen altijd in een "Sodom en Gomorra" leeft?huisman schreef:Ik denk dat dit de nood is: Wij leven in Sodom en Gomorra en voelen geen nood, het moet ons nog uitgelegd worden.
Leken wij maar wat meer op Lot, die voelde de nood wel.
Eigenlijk zeg je hetzelfde als @DDD toch? "Wat de nood precies is, is ook jouw niet zo duidelijk". Alleen de Schrift zegt het, zeg je, maar wat er concreet bedoeld wordt is allemaal niet zo duidelijk. En de Schrift klopt uiteraard. Alhoewel men nog kan verschillen van mening of Openbaring zo specifiek deze tijd beschrijft (waarom de 21e eeuw en niet b.v. de 28e eeuw?) en of Openbaring niet gewoon het gehele tijdperk van Christus tot de wederkomst bedoeld. (wat ook de kanttekeningen menen).huisman schreef:Wij weten daar best wel het antwoord op:Alleen als vreze des HEEREN in hun hart gekomen is kunnen zij staande blijven....daar bid ik dan ook dagelijks om. Lees het laatste Bijbelboek daar wordt ons geopenbaard dat de tijden steeds donkerder worden. Of een boetedag helpt ? Ik weet het niet maar ik sta er wel achter.
De satan gaat rond als een briesende leeuw en verslind ook veel gedoopte reformatorische jonge en oudere mensen. De geestelijke boosheden in de lucht doen voortdurend aanvallen op ons...en wij bemerken het niet en denken staande te kunnen blijven zonder de wapenrusting Gods.
Dit is toch geen loze waarschuwing in Gods Woord?11 Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels.
12 Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht.
......en wij hebben hier geen blijvende stad. Eeuwig wel of eeuwig wee is dichterbij dan wij voor mogelijk houden.