Mijn eerste gedachte was, en dan ben ik oprecht en eerlijk, dit zegt meer over Dr. Kater dan over christenen met een zogenaamd Gods-Allah-beeld!Luther schreef:Misschien voor de goede orde een korte toelichting...Posthoorn schreef:Waarmee je dus suggereert dat Dia, Hendrik de 3e en ik een Godsbeeld hebben dat lijkt op dat van Allah. Een beschuldiging die ik verre van mij werp en die voor mij reden is geweest jouw post bij de moderators te melden.Luther schreef:Dr. Kater heeft het over het Godsbeeld van sommigen in onze kring, dat verdacht veel lijkt op Allah. Lees maar.
* Ik suggereer in elk geval dat het Godsbeeld dat uit jullie posts de laatste uren naar voren komt erg veel lijkt op wat dr. Kater vandaag in het RD aan de orde stelt.
* Hij zei (ik citeer): "Ik vraag me in gemoede soms af of ons godsbeeld wel goed is. Dat beeld lijkt soms verdacht veel op Allah van de Koran. Terecht gaan mensen daar vragen bij stellen. Wat is dat voor God Die je levenslang met een vraagteken opzadelt? Dan sjouw je twee keer per zondag naar de kerk, zul je het nooit in je hoofd halen om je schuldig te maken aan allerlei uitspattingen, terwijl het uiteindelijk niet meer is dan camouflage van je verzet tegen pure genade. Verontwaardiging hierover en een diep medelijden liggen bij mij soms heel dicht bij elkaar."
Omdat we op een zondag dan tweemaal naar de kerk sjouwen en in ons dagelijks leven aardig voor de dag komen, daarom zal God ons genadig moeten zijn? Want dat is dan geen verzet geweest, maar kijk mij eens en nu heb ik het wel verdiend. Ik heb nu toch zo netjes geleefd. Nee zo'n een God heb ik niet, want mijn God is enkel barmhartigheid en liefde. Ben wel twee keer per zondag naar de kerk geweest, owhjah!!!
Ik zeg eerlijk: hier wordt ik verontwaardigd over en krijg diep medelijden met Dr. Kater.