Wist je dat...

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6559
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef:...ik denk dat ik maar terug kom want het is nu wel een erg saaie bedoening. :huhu
:langue
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17588
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:
huisman schreef:...ik denk dat ik maar terug kom want het is nu wel een erg saaie bedoening. :huhu
:langue
Tja.. :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:...ik denk dat ik maar terug kom want het is nu wel een erg saaie bedoening. :huhu
:langue
Tja.. :huhu
Graag :)
Ik heb je gemist.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door MoesTuin »

huisman schreef:
Posthoorn schreef:
huisman schreef:...ik denk dat ik maar terug kom want het is nu wel een erg saaie bedoening. :huhu
:langue
Tja.. :huhu
Welkom terug Huisman! :garde

Hartelijke Groet
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Panny »

"Ds. J.H. Velema, emeritus predikant van de
Chr. Ger. Kerken en oud-voorzitter van de EO
gaf jarenlang zaterdagsmorgens via de radio
antwoorden op levens- en geloofsvragen van
luisteraars in de rubriek 'Vragen naar de weg"

Je kunt ze tegenwoordig hier terug luisteren:

http://vragennaardeweg.nl/
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door henriët »

... Ik vandaag op een verjaardag een erg fijn gesprek had met iemand die zo vol en verwonderd van de goedheid van de Heere is...

... Op deze verjaardag de brandweer heb moeten laten bellen ivm brand bij de achterburen. Spectaculair feestje eigenlijk. ;)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18760
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

henriët schreef:... Ik vandaag op een verjaardag een erg fijn gesprek had met iemand die zo vol en verwonderd van de goedheid van de Heere is...
Word je blij van hè.
Die ervaring had ik vrijdagmorgen onverwachts.... in het zwembad.
Iemand die ik nooit eerder had gesproken.
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

... een collega van mijn broer zelfmoord heeft gepleegd?

Dat geeft toch weer een schok! Wat moet dat vrouwtje hebben geleden,
dat ze dood verkoos boven het leven... Mediteer er maar eens over.
Hoe komt een mens zover? En is dat wel eens zo ver?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door sander »

Voorgangers beoordeeld op website
ARNHEM-AMERSFOORT - Een website waarop kerkbezoekers hun voorgangers kunnen beoordelen zorgt voor beroering onder dominees. Op preekpunten.nl kan iedereen die dat wil zijn of haar dominee anoniem punten toekennen.

'Deze man zou ik dus nooit vragen voor een preek', schrijft iemand als beoordeling bij een dominee uit Noord-Nederland. Iemand anders is minder negatief: 'best goed, alleen als hij gaat bidden, pff.'

De reacties zijn terug te vinden op de website preekpunten.nl. Elke zondag groeit het aantal 'recensies' van dominees, die weinig aan duidelijkheid te wensen overlaten. Uiteindelijk willen de initiatiefnemers van 'elke voorganger van Nederland' een beoordeling. Een anoniem rapportcijfer, welteverstaan, want de kerkgangers die een reactie achterlaten, doen dat zonder hun echte naam prijs te geven.

Behalve een simpele 'like', overgenomen van Facebook, kunnen bezoekers van preekpunten.nl voorgangers beoordelen op zaken als begrijpelijkheid, beweging tijdens de dienst, originaliteit van de tekstuitleg, lengte van het gebed, stemgeluid en - opvallend genoeg - aangeven of de voorganger zelf meezingt.

Nog weinig voorvangers weten dat de website bestaat, blijkt uit een rondgang. De ophef over het idee is echter groot. 'Het is volstrekt verwerpelijk', reageert PKN-dominee Liana Grepper uit Arnhem. Ze was een van de eersten over wie op preekpunten een beoordeling werd achtergelaten. Door wie is nog altijd onduidelijk. 'Ik snap heus wel dat het fijn is als een dienst goed 'lukt'. Maar daar gaat het uiteindelijk toch niet om? Dat lijken de mensen achter dit initiatief uit het oog te zijn verloren.'

bedenker
'Een voorganger moet gewoon zijn werk doen', oordeelt Jurgen Ooijer, een van de initiatiefnemers van Preekpunten.nl. Volgens hem doen er 'grote namen' mee achter de schermen. 'We hebben gepraat met de EO en Groot Nieuws Radio. Met een grote christelijke uitgever wordt gewerkt aan een idee voor een jaarlijks overzicht van de prestaties van dominees. Dan wordt aan de hand van rapportcijfers in een oogopslag duidelijk wie het goed doet en wie nog moet verbeteren.'

Ooijer wil naar eigen zeggen voorkomen dat predikanten belemmerd worden in hun werk. Maar kwaliteit is te lang een ondergeschoven kindje geweest in de kerk, zegt hij. 'Dit levert een schat aan gegevens op. Elke beroepingscommissie of preekvoorziener kan straks in een oogopslag zien welke dominee bij de betreffende kerk past en welke niet.'

Liana Grepper uit Arnhem krijgt naar eigen zeggen minder uitnodigingen dan voorheen, al kan ze dat niet met zekerheid zeggen omdat de - negatieve - recensies nog maar kort op de website staan. 'Een keer een slechte zondag en je hebt meteen een naam.' Ze heeft preekpunten.nl inmiddels verzocht haar naam te verwijderen van de site. Ooijer is dat echter niet van plan: 'Elke dominee of voorganger krijgt bij ons dezelfde kans. Laat haar maar beter haar best doen.'

verleiding
Een opvallend positieve score behaalde predikant Joost Smit van de Gereformeerde Kerk (vrijgemaakt) in Amersfoort-Vathorst. Niettemin heeft hij zo zijn reserves: 'Een site als Preekpunten past wel helemaal in onze cultuur: je ziet meteen wat je hoorders ervan vinden. Maar deze interactie voelt toch als een ordinaire talentenjacht.'

Wel geeft de manier van beoordelen een goed beeld van een hele dienst, aldus Smit. 'Zoals bij kijkcijfers: je ziet onmiddellijk de zapmomenten in de preek. Maar ik vrees dat deze site vooral slechte dingen in mij boven brengt. Want de verleiding is groot om na een dienst even naar de site te gaan om de statistieken te checken.'

De Amersfoortse predikant vreest dat het initiatief scoringsdrift onder predikanten zal aanwakkeren. 'En als je alleen voor de score van het publiek gaat, kun je totaal de mist in gaan. Laatst gaf ik een preekvoorbeeld over het uitslaapgedrag van mijn kinderen. De score voor die dienst liep op tot 8,7. Maar thuis stond mijn zoon me al op te wachten bij de deur. Nee, die predikantenranking maakt meer kapot maakt dan mij lief is.'

zie ook: www.preekpunten.nl

Bron http://www.nd.nl/artikelen/2014/april/0 ... op-website
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

sander schreef:Voorgangers beoordeeld op website
Het Nederlands Dagblad wenst u nog een prachtige 1 april. :)
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door jakobmarin »

Tiberius schreef:
sander schreef:Voorgangers beoordeeld op website
Het Nederlands Dagblad wenst u nog een prachtige 1 april. :)
Ik ben benieuwd welke grap RefDag heeft bedacht! :)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door sander »

Die is al geflopt. Koningin bedankt RD lezers

Verstuurd vanaf mijn LG-P710 met Tapatalk
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door JolandaOudshoorn »

jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
sander schreef:Voorgangers beoordeeld op website
Het Nederlands Dagblad wenst u nog een prachtige 1 april. :)
Ik ben benieuwd welke grap RefDag heeft bedacht! :)
Ik vind die van het ND briljant!!!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
jakobmarin schreef:
Tiberius schreef:
sander schreef:Voorgangers beoordeeld op website
Het Nederlands Dagblad wenst u nog een prachtige 1 april. :)
Ik ben benieuwd welke grap RefDag heeft bedacht! :)
Ik vind die van het ND briljant!!!
Van die voorgangers beoordelen??
Dat is eigenlijk plagiaat: hier doen we dat al jaren.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17588
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: Van die voorgangers beoordelen??
Dat is eigenlijk plagiaat: hier doen we dat al jaren.
like
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie