Kleine ergernissen [3]

Marco
Berichten: 3615
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Marco »

Orchidee schreef:Bij geboorteaangifte, overlijdensaangifte en evt. erfenis van ouders.
De kerkenraad vraagt als het goed is naar "bewijs" van de burgerlijke huwelijksvoltrekking, voordat het huwelijk kerkelijk bevestigd mag worden.
De huwelijksakte is ook bewijs (maar trouwboekje neemt wat makkelijker mee).
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kleine ergernissen

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
Dodo schreef:
Mara schreef:
Dodo schreef:Zoon heeft zijn inentingsboekje nodig voor zijn werk, maar het is onvindbaar. Ik ben de berging al doorgekropen (van alles tegengekomen*) maar niet het bedoelde boekje. Maandag maar een telefoontje gaan plegen voor een duplicaat.

*ik kwam een boekje tegen waarin ik uitspraken van de kinderen noteerde. Kostelijk!
Zoon van 3 gaat op de weegschaal staan en vraagt: wat kost ik?
Dan moet je iets heel anders gaan zoeken. Onze ervaring is altijd: je gaat naar het één op zoek en dan vind je het ander. :mosc
Inentingen staan bij ons op een losse kaart.
Wel leuk dat je die uitspraken bewaard hebt. Weet hij het zelf nog Dodo?
De dingen van toen hij klein was, weet hij niet meer. Maar veel dingen van later wel. Er zitten ook opmerkingen bij die goed weergegeven hoe taalvaardig hij en zijn vriendjes waren.
Dan zei hij bijvoorbeeld: Sieb wilde maar 20.000 geven maar ik heb bijgedingd naar 50.000. En dan zei Sieb: en dat van mijn bloedeigen vriend!
Toen waren ze acht.
En zulke anecdotes roepen weer herinneringen op, dat is leuk.
Op het moment zelf denk je dat je alles onthoudt, maar dat is helaas niet zo.

Kun je je trouwboekje wel vinden Dodo? ;)
Wij hebben een soort kluisje van brandvertragend materiaal, daarin zitten alle documenten zoals polissen, trouwboekje, inentingspapieren, diploma's.
Als het huis in één keer affikt, zal het niet veel helpen, ben ik bang, tenzij we het kluisje nog mee kunnen grissen.
Maar het ligt i.i.g. wel bij elkaar.
Maar zo af en toe slokt het huis bij ons ook dingen op. :jongle
Wij hebben het meeste ook nog ingescand. Altijd kopietjes mee op vakantie.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Een instelling waar men eerst urenlang de telefoon niet opneemt, maar er later wel voldoende mensen aanwezig blijken te zijn om mij vijf keer door te verbinden voordat ik het antwoord op een simpele vraag kan krijgen. :bobo
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Zita schreef:Een instelling waar men eerst urenlang de telefoon niet opneemt, maar er later wel voldoende mensen aanwezig blijken te zijn om mij vijf keer door te verbinden voordat ik het antwoord op een simpele vraag kan krijgen. :bobo
En kreeg je dan zo'n schattig muziekje terwijl je in de wacht stond? :fuite
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23902
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door refo »

Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Dat mag toch?
MarktplaatsKOPERS hebben ook zo hun eigenaardigheden.
sander
Berichten: 154
Lid geworden op: 10 jun 2008, 19:24

Re: Kleine ergernissen

Bericht door sander »

Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Dat doe ik ook, behalve wanneer iemand echt al een optie ergens op heeft. Snel afhandelen heeft bij veel mensen de voorkeur. Wie leest er nu ooit 6 uur lang niet zijn mail... :huhu
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

sander schreef:
Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Dat doe ik ook, behalve wanneer iemand echt al een optie ergens op heeft. Snel afhandelen heeft bij veel mensen de voorkeur. Wie leest er nu ooit 6 uur lang niet zijn mail... :huhu
Ik mailde: ik wil het voor de vraagprijs van je overnemen. Zij mailde: prima, ik reserveer het voor je. Ik wacht je reactie af. Ik mailde: stuur je bankgegevens maar. Zij mailde: ik heb het al aan een ander verkocht.
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MoesTuin »

Zita schreef:
sander schreef:
Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Dat doe ik ook, behalve wanneer iemand echt al een optie ergens op heeft. Snel afhandelen heeft bij veel mensen de voorkeur. Wie leest er nu ooit 6 uur lang niet zijn mail... :huhu
Ik mailde: ik wil het voor de vraagprijs van je overnemen. Zij mailde: prima, ik reserveer het voor je. Ik wacht je reactie af. Ik mailde: stuur je bankgegevens maar. Zij mailde: ik heb het al aan een ander verkocht.
,,,,,en wat mailde jij toen? :slurp :) ;)
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door albion »

Zita schreef:
sander schreef:
Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Dat doe ik ook, behalve wanneer iemand echt al een optie ergens op heeft. Snel afhandelen heeft bij veel mensen de voorkeur. Wie leest er nu ooit 6 uur lang niet zijn mail... :huhu
Ik mailde: ik wil het voor de vraagprijs van je overnemen. Zij mailde: prima, ik reserveer het voor je. Ik wacht je reactie af. Ik mailde: stuur je bankgegevens maar. Zij mailde: ik heb het al aan een ander verkocht.
Die betaalde zeker contant. :huhu
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lassie »

Zita schreef:Marktplaatsverkopers die als je niet binnen 6 uur op hun mail gereageerd hebt, het item vrolijk aan een ander verkopen. :bobo
Of van die mensen waar je dagen niks meer van hoort en ze in eens weer opduiken met de vraag wanneer ze het kunnen ophalen... :bobo

Maar dat is niet erg handig van die verkoper.

Ik vraag altijd wel of ze binnen 24 uur willen reageren of ze het echt willen hebben.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5650
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Dodo »

De radiospot voor 4 en 5 mei.
Ik word elke keer op het verkeerde been gezet. "Elk jaar geven we het allemaal aan elkaar door".
En dan denk ik: gaat dit over de Spaanse griep of zo? O nee, dodenherdenking en bevrijdingsdag. En dan vertellen ze dat we vrijheid aan elkaar doorgeven. Is dat zo? Ik vind het zo'n rare manier van zeggen. Vrijheid is een geschenk, maar niet van 'elkaar'.
Dalia
Berichten: 86
Lid geworden op: 28 apr 2014, 17:25

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Dalia »

Dodo schreef:De radiospot voor 4 en 5 mei.
Ik word elke keer op het verkeerde been gezet. "Elk jaar geven we het allemaal aan elkaar door".
En dan denk ik: gaat dit over de Spaanse griep of zo? O nee, dodenherdenking en bevrijdingsdag. En dan vertellen ze dat we vrijheid aan elkaar doorgeven. Is dat zo? Ik vind het zo'n rare manier van zeggen. Vrijheid is een geschenk, maar niet van 'elkaar'.
Beetje vreemd ja. Ik denk dat het wijst op elkaar de ruimte geven en die ook krijgen. Dat zien mensen als vrijheid.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mara »

Smerige treinen.
In het AD van vandaag staat een verslag van een journaliste, die een ochtendje met de schoonmakers meeloopt.
Het moet in zo korte tijd gebeuren, dat het slechts schoongemaakt wordt "voor het oog".
Schoonmaakster waarschuwde: nooit je appel of boterham op het plankje/tafeltje neerleggen!
Hoe komt het toch dat veel mensen zich zo aso gaan gedragen, wanneer ze op anoniem terrein, zoals de wc in de trein zijn?
De uitwerpselen zitten soms tegen het plafond, aldus de schoonmaakster.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Een fietsband met een heel klein lekje. Gaatje niet te vinden, maar ik neem wel een fietspomp mee in mijn boodschappentas :-(
Gesloten