Bij een vriendin van onze dochter is in hun kerkelijke gemeente, sinds kort, een gebedsuur georganiseerd.
Vaak voorafgaand aan bijvoorbeeld de viering van het Heilig Avondmaal. Maar de bedoeling is dat er ook bij bijzondere gebeurtenissen een avond wordt belegd.
Er wordt dan geloof ik alleen met elkaar gebeden en een korte meditatie gehouden door een ouderling of predikant. Niet in de kerk zelf, maar in één van de zalen. Het heeft dus een ander karakter!
Kent één van jullie dit ook?
En is dit een waardevolle toevoeging?
Het lijkt mij best bijzonder. En ook Bijbels, toch?
Gebedsuur
Re: Gebedsuur
Wij hebben 1x p/mnd zaterdagavond gebedskring.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
In de Strict Baptist is dat heel gebruikelijk. Wekelijkse prayermeeting.
hier hebben de meeste kerken het zelfs wekelijks. in mijn gemeente is het 1x gebeurt heel lang geleden: voor een vrouw (moeder van een zeer groot gezin) lag in een zware coma. er is toen veel voor haar gebeden. uiteindelijk ontwaakte ze en heeft ze er niks aan overgehouden. volgens de doktoren was het een wonder. het gekke is dat er sindsdien nooit meer een gebedsuur gewweest is in de gemeente. jammer!!!
"* For God so loved the world, that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him should not perish, but have everlasting life. *""
-
Lijkt me inderdaad niet meer dan normaal. Bij mijn vereniging is er tijdens de 40-dagentijd dagelijks (nou ja, doordeweeks dan) een gebedsmoment.