Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Daar ben ik dan op alle fronten weer niet van gecharmeerd 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Deze code is eigenlijk niet bedoeld voor de consument. Die is meer voor intern gebruik bij Unilever.Mara schreef:Ik las op Kassa dit:
Vroeg me lange tijd af hoe lang vloeibaar wasmiddel van Robijn houdbaar was en waar ik de productiedatum kon vinden. Deze stond niet op de verpakking en op internet vond ik geen informatie hierover, in elk geval niet de juiste.
Heb zelf met Unilever gebeld en de eerste vier cijfers van de code op de verpakking geven de productiedatum aan. Het eerste cijfer geeft het jaartal van productie aan (een 2 geeft dus aan dat het in 2012 is geproduceerd) en de drie cijfers hierna geven de hoeveelste dag van het jaar aan wanneer deze is geproduceerd (144 geeft dus aan dat het op de 144ste dag van het jaar is gemaakt.
De andere cijfers en letters hebben niets met de productiedatum te maken, het gaat alleen om de eerste vier cijfers.
Verder is het vloeibare wasmiddel twee jaar houdbaar na de productiedatum mits het onder nornale omsrandigheden wordt bewaard. Als het gaat klonteren is het niet goed meer.
Het staat er dus wel op, alleen moet je wel de code weten te ontcijferen.
En als het open gemaakt is, geloof ik nooit dat het dan nog 2 jaar houdbaar is.
Op andere producten zie je ook wel codes die een normaal mens niet snapt... Ze zijn wel van belang
bijvoorbeeld bij terugroepacties. Dan weet men wanneer en waar het product is gemaakt.
Als er een wet werd uitgevaardigd dat er een voor de consument duidelijke informatie op moest
staan wat betreft de houdbaarheid, dan deden ze dat normaal gesproken niet in geheimtaal.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Tjonge Dia
jij weet wel veel zeg! Mhm.. als ik nog eens een paar vragen bedenk.. weet ik aan wie ik ze moet stellen! Ik heb vroeger ook in de supermarkt gewerkt, maar aan mij moet je zulke dingen niet vragen. Ik was maar een weekendmiep
Nu ben ik typgeit
Maar ik heb leuke herinneringen aan die goeie oude tijd.

Nu ben ik typgeit

We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Mooi werk hè!Desiree schreef:Tjonge Diajij weet wel veel zeg! Mhm.. als ik nog eens een paar vragen bedenk.. weet ik aan wie ik ze moet stellen! Ik heb vroeger ook in de supermarkt gewerkt, maar aan mij moet je zulke dingen niet vragen. Ik was maar een weekendmiep
![]()
Nu ben ik typgeitMaar ik heb leuke herinneringen aan die goeie oude tijd.

Als je er wat vaker komt blijf je meer op de hoogte van het reilen en zeilen in Supermarktland.
Dat leer je volgens mij ook niet als je er maar 1 dag in de week bent. Bovendien
heb ik van mijn jeugd aan de vakbladen gespeld, als daar waren:
"Het Levensmiddelenbedrijf", dat later (hertaald) Distrifood ging heten.
En dan natuurlijk Foodmagazine, (Voedingsblad, zou duidelijker klinken als goed
verstaanbaar Nederlands, maar nee, het moest dus echt Foodmagazine heten) en
meer van dat soort bladen.
De Distrifood. Mijn ouders hadden daar een abonnement op. Ooit heb ik die ook nog gelezen inderdaad. Bestaat dat blad nog? Het was best een interessant blad, voor consumenten ook. Alle manieren om beetgenomen te worden stonden erin;-) En natuurlijk nog een heleboel meer...
Ik kom niet verder dan de AH bonus te lezen.....

Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Ja die bestaat nog wel degelijk. Het is de regelrechte opvolger van "Het Levensmiddelenbedrijf", later werd de naam gewijzijgd in simpel HL, en nog weer later werd het roer helemaal omgegooid, en verscheen het niet langer in magazinevorm, maar leek het meer op een krant en de maam werd weer veranderd: Distrifood.DDD schreef:De Distrifood. Mijn ouders hadden daar een abonnement op. Ooit heb ik die ook nog gelezen inderdaad. Bestaat dat blad nog? Het was best een interessant blad, voor consumenten ook. Alle manieren om beetgenomen te worden stonden erin;-) En natuurlijk nog een heleboel meer...
Ik was al jarenlang abonnee, maar het is voor consumenten een stuk duurder dan voor de Retail ofwel detailhandel. Vandaar dat ik mijn abonnement later via AH liet
lopen. Na mijn vertrek bij AH moest ik Distrifood node misssen. Je kon lange tijd Distrifood online lezen, maar de laatste tijd is dat, evenals veel bladen en kranten,
niet meer mogelijk, tenzij... je bereid bent om ervoor te betalen. De headlines kun je nog wel op internet lezen, maar klik je door dan vragen ze geld. Ook de nazaten van het oude vertrouwde C. Misset te Doetinchem,
thans Reed Elsevier, kregen blijkbaar dollartekens in hun ogen...
http://www.distrifood.nl/
- Johann Gottfried Walther
Wie weet wat een "positieve microfilm" is?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Een natuurfilm over het overleven van pinguïns op de Zuidpool? Of over de korhoenders op de Sallandse Heuvelrug?Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet wat een "positieve microfilm" is?
Nee dat zeker niet...het is een manier van reproductie, maar kom er niet achter wat voor manier/wijze.-DIA- schreef:Een natuurfilm over het overleven van pinguïns op de Zuidpool? Of over de korhoenders op de Sallandse Heuvelrug?Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet wat een "positieve microfilm" is?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik kwam deze uitleg tegen op internet:Johann Gottfried Walther schreef:Wie weet wat een "positieve microfilm" is?
Er zijn drie verschillende generaties microfilms:
1.
Eerste generatiefilm. Dit is de camerafilm.Deze film heeft een negatieve polariteit en wordt moedernegatief genoemd. Deze eerste generatiefilm is bedoeld voor lange termijn opslag door Metamorfoze. Voordat deze film wordt opgeslagen wordt er eerst een duplicaat van gemaakt, dat is de tweede generatiefilm.
2.
Tweede generatiefilm. Dit is een duplicaat van de eerste generatie. Deze film kan een positieve of negatieve polariteit hebben. Afhankelijk van de polariteit heet deze filmzilverpositief (positieve polariteit) of duplicaatnegatief (negatieve polariteit). Deze film wordt gebruikt om de gebruikerskopie van te maken en is in het bezit van de erfgoedinstelling.
3.
Derde generatie / gebruikerskopie. De gebruikerskopie kan zowel
analoog als digitaal zijn en wordt in de leeszaal of op internet gebruikt. De analoge gebruikerskopie, de derde generatiefilm, heeft een positieve polariteit. Tot 2005 werden de zogenaamde diazofilms als derde generatiefilms gebruikt. Diazofilms zijn ongeschikt om van te
scannen.
Ik heb er geen verstand van, maar als ik dit zo lees heb je bij microfilms soms te maken met negatieven (net als vroeger bij foto's), maar ook soms met positieven.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik kan een kopie van en muziekmanuscript bemachtigen, maar als ze foto's maken kost me dat 10 euro per beeld.
Dat vind ik een beetje teveel van het goede. Maar weet niet goed wat ik mij moet voorstellen bij een positieve microfilm,
en of ik hier al genoeg aan heb om het goed te kunnen raadplegen.
Dat vind ik een beetje teveel van het goede. Maar weet niet goed wat ik mij moet voorstellen bij een positieve microfilm,
Als een negatief (denk aan foto's) alles verkeerdom heeft (wit = zwart en zwart = wit), kan een positieve film alleen maar makkelijker leesbaar zijnJohann Gottfried Walther schreef:Ik kan een kopie van en muziekmanuscript bemachtigen, maar als ze foto's maken kost me dat 10 euro per beeld.

~~Soli Deo Gloria~~
- JolandaOudshoorn
Wie weet of er speciale Bijbelleesroosters voor kinderen zijn (leeftijd 8 jaar)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Ik weet niet of ze nog bestaan, maar toen was er een hele serie dagboekjes voorJolandaOudshoorn schreef:Wie weet of er speciale Bijbelleesroosters voor kinderen zijn (leeftijd 8 jaar)
kinderen, voor elke leeftijdscategorie apart van M. Quist.