In de woonkamer moet de isolatie onder de vloer vervangen worden.
Hiervoor zijn verschillende manieren die allemaal beter zijn dan de andere.

Vertel!refo schreef:Ons huis is ook van 1936.
In de woonkamer moet de isolatie onder de vloer vervangen worden.
Hiervoor zijn verschillende manieren die allemaal beter zijn dan de andere.
refo schreef:Zie de verschillende leveranciers. Ze zeggen allemaal dat hun methode beter is.
Tja dat moeten wij eigenlijk ook nog...impregneren! Het zou bakken geld schelen?Mara schreef:Bij ons zou het ook moeten, huis uit begin 1900, maar het zou bij ons op ongeveer 12.000 euro komen, zou wel samengaan dan met impregneren van een buitenmuur tegen optrekkend vocht.
Dat vonden wij veel te duur.
En de methode van een soort bubbeltjesplastic, dat in grote bogen komt te hangen, kan bij ons niet, omdat een gedeelte van de kelder beloopbaar is.
In de winter hebben we onder de salontafel een groot wollen kleed, dat voelt lekker aan je voetjes.
Maar in de zomer rol ik het op, dan is de vloer lekker koel.
Ik denk dat de besparing met dubbel glas rendabeler is.
Hij is heel handig. Maar niet in dit soort ambachtelijk werk! Zijn kwaliteiten liggen op een ander terrein! Heeft een beetje de neiging alles wetenschappelijk te willen benaderen... Alle voors en tegens af te wegen....en daar flink de tijd voor te nemen.... En het eigenlijk helemaal niet leuk te vinden... Tegelijkertijd het laten doen wel te duur te vinden... Is natuurlijk ook duur.... Nou ja, je snapt misschien hoe het af en toe gaat! Maar zelf kan ik het ook niet hoor...Mara schreef:Dat soort dingen is duur maar onzichtbaar, daarom lijkt het al snel te veel geld. Een nieuw plafond, zie je meteen. Nieuwe kozijnen met dubbel glas ook.
Wij waren zo dom om een 3 jarig energiecontract af te sluiten, want al die aanbieders wisten 100% zeker dat de prijzen fors zouden stijgen.
Ze gingen kort daarna dalen.![]()
Met een eigen huis blijf je toch bezig hoor. Heb je de CV ketel vernieuwd, stort de keuken in, heb je dat gedaan, is de badkamer weer aan renovatie toe, en dan moet het buitenwerk weer geschilderd worden.
Is jouw man een beetje handig Lien?
Want als je zelf het e.e.a. kunt, is dat het eerste verdiend.
Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Ik zou zeggen, neem er een! Zal je goed op slapen?Dodo schreef:Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Nu ga ik vertellen dat ik nu ook heb ontdekt in welke potjes de slaapmutsjes groeien
Tja... soms vind ik het wel aardig om iets een beetje cursief te bekijken.Dodo schreef:Op de ijsbloemen kwamen wat reacties...Dodo schreef:Ik heb een heleboel gezaaid, maar ben wat nonchalant geweest met labelen. Nu heb ik twee vensterbanken vol fris groen, maar welke bloemen het nou worden... Geen idee op dit moment. Alleen de ijsbloemen zijn herkenbaar.
Nu ga ik vertellen dat ik nu ook heb ontdekt in welke potjes de slaapmutsjes groeien
Al om half zeven? Oeh, dat is lekker uitslapen...Lassie schreef:Wij stonden om half 7 ook al naast ons bed. Maar wel lekker door geslapen. En wat is het dan toch om een klein mannetje te horen kletsen en die om papa vraagt.![]()
Wassen gedraaid, bedden verschoond, opgeruimd, was gevouwen, boodschappen gedaan en nu staan er twee broden in de oven. Vanmiddag nog wat meer bakken. Vanavond hardlopen.
Verder gewoon lekker rustig aan doen.