Wist je dat...

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10470
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

:)

Ik kom de laatste maanden meer in diverse ziekenhuizen dan me lief is,maar de hygiene thuis is bij mij beter dan elders :?
Ik ben echt geen "hygienefreak" hoor, maar ik word overal voor gewaarschuwd, ook wat betreft hygiene en als ik dan behandeld word is het dan geen issue meer ofzo?
Ik ben op dit moment zeer vatbaar voor besmetting en infecties en word overal voor en tegen gewaarschuwd: mevr, kijk hier voor uit, let u daar op enz., maar waar ik het meest bang voor ben is het ziekenhuis, wat dat betreft :cry
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18759
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Dodo schreef:... mijn dochter stond gisteren in de krant en ik las er over heen. Moet nog wennen aan haar getrouwde naam...

(dacht nog wel vaag: zeker familie...)
:haha
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door vlinder »

sirdanilot schreef:Tsja, is het doenlijk om de stethoscoop telkens te ontsmetten...?
Ja, bij ons op afdeling zijn we daar streng in. Na elk bed handen wassen en stethoscoop schoonmaken met een alcoholdoekje. Op de gewone verpleegafdelingen gebeurd dit minder.

Maar laten we reeel blijven. Zodra je een deurknop, trapleuning of liftknopje hebt aangeraakt zitten er beestjes op je handen. En zodra je in een ruimte bent met mensen heb je met 10 minuten vrijwel alle bacterien opgelopen die via de lucht verspreid worden. Waarom? Hierom! http://vimeo.com/60554322

Ps. Dia, ik weet dat je dit niet kunt zien. Voor jou niet belangrijk denk ik.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
DDD
Berichten: 29043
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
DDD schreef: Met rechtlijnigheid zijn al een hoop mensen verloren gegaan. Ze hadden het uitstekend met zichzelf getroffen, maar hebben zichzelf en eigen gedachten en krachten nooit naar het voorbeeld van Jezus totaal aan de kant geschoven. Maar dat laatste -en dat zeg ik ook tegen mezelf- is wel wat op Jezus school geleerd wordt.
Dat weet ik ook zeer wel. Maar wie kan schipperen met de SV en de HSV vind ik niet StandVastig.
Dit is zo fundamenteel (noem het dan maar fundamentalistisch!) dat we hier toch niet wensen en kunnen schipperen.
Want het hele theologische klimaat in de HSV is een mengsel van modern geloven met een neoreformatorisch sausje
overgoten.
Zulke standvastigheid is zonde. En dat geldt ook voor bladen die deze zonde propageren, al is het onder de meest rechtzinnige naam.

Maar goed, ik heb voor persoonlijk gebruik een voorkeur voor de Naardense bijbel, dus ben al helemaal niet standvastig. Hoewel dat laatste nog zeer te betwijfelen valt.

Met al het geneuzel over onbelangrijke zaken blijft er geen tijd over om over de kern van het Evangelie na te denken. Ik zou in alle voorzichtigheid willen zeggen dat dat niet het werk is van de heilige Geest.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

helma schreef:
Dodo schreef:... mijn dochter stond gisteren in de krant en ik las er over heen. Moet nog wennen aan haar getrouwde naam...

(dacht nog wel vaag: zeker familie...)
:haha
Dat had ik ook toen ik pas getrouwd was. En nu ik er jarenlang aan gewend ben, komen alle officiële documenten weer binnen op mijn meisjesnaam.
En als je belt als mevrouw Smit, de moeder van Piet, krijg je vaak de vraag: heet uw zoon ook Smit?
Omdat je tegenwoordig mag kiezen, nee moet zelfs, welke achternaam je aan je kind geeft.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9335
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door parsifal »

MSNBC (een amerikaanse tvzender een nog niet eerder opgemerkte grensverlegging wist te melden: https://pbs.twimg.com/media/Bhl7t7VCcAABxCf.jpg
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door JolandaOudshoorn »

... je van vioolspelen gewoon spierpijn kan krijgen... Mijn arme linkerbovenarm :?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6559
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

JolandaOudshoorn schreef:... je van vioolspelen gewoon spierpijn kan krijgen... Mijn arme linkerbovenarm :?
Triggerpointmassage!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18759
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

Dochter kreeg voorlichting op school. Een van de vragen die gesteld werden was deze: Bij wie thuis zijn de ouders verliefd op elkaar?

Nou, dát is bij jullie wel duidelijk! zei ze. :oops

Haha, ik vond het wel grappig eigenlijk.
Laatst gewijzigd door helma op 07 mar 2014, 07:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Luther »

helma schreef:Dochter kreeg voorlichting op school. Een van de vragen die gesteld werden was deze: Bij wie thuis zijn de ouders verliefd op elkaar?
Vreemde en bijna impertinente vraag, als je het mij vraagt...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Floppy »

Ik denk dat je het in context van de les moet zien. Deze vraag werd natuurlijk niet "out of the blue" gesteld aan de leerlingen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Ik vind het ook een vreemde vraag, want wat versta je onder verliefd?
Een huwelijk van twee mensen die niet continue kleffig met elkaar bezig zijn, kan stabieler en gelukkiger zijn dan die plichtmatige "dag en hallo" kusjes. Een kind ziet dat verschil toch niet? Ik denk dat een kind wel de sfeer en verstandhouding, die er tussen de ouders is, merkt.
Hoe oud is deze dochter Helma en was het tijdens seksuele voorlichting-les?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18759
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door helma »

het waren eigenlijk stellingen, als ze het ermee eens warenm moesten ze staan. Dit was er één van.
Het verschil is uitgelegd tussen verliefd en houden van enzo.

Ze weten dus dat ouders gewoon nog van elkaar houden ook al doen ze niet altijd verliefd.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10470
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Als je een bezoekje aan een arts moet brengen in het Erasmus mc, je dan wel goed voorbereid op pad moet gaan?!
Je anders vele km's moet maken ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
MoesTuin
Verbannen
Berichten: 887
Lid geworden op: 01 jul 2013, 10:18

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door MoesTuin »

helma schreef:het waren eigenlijk stellingen, als ze het ermee eens warenm moesten ze staan. Dit was er één van.
Het verschil is uitgelegd tussen verliefd en houden van enzo.

Ze weten dus dat ouders gewoon nog van elkaar houden ook al doen ze niet altijd verliefd.
Precies, Verliefdheid gaat over in Houden van......
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Plaats reactie