Aanrader?
Dank je!Mara schreef: Zoals beloofd een recensie van mij.
Als je houdt van een roman die verantwoord is, over echte mensen gaat, en je in spanning houdt tot het laatst, is dit een goede aankoop.
Persoonlijk vind ik de voorkant niet passen bij de inhoud, heb ik auteur al laten weten, het meisje ziet er nogal oubollig gekleed uit en zo is het verhaal
absoluut niet!
Het is een verfrissende wind in refoboekenland.
Ik hoop dat de uitgever meer van dit soort boeken in het repertoire opneemt en die andere onzorgvuldige broodschrijvers eruit gooit.
Liever minder goede boeken dat dat lopendebandwerk.
Dus: AANRADER
Ja, absoluut!Mara schreef:En??![]()
Aanrader?
Ik heb even gegoogled, maar het lijkt me een interessant boek.jakobmarin schreef:Ja, absoluut!Mara schreef:En??![]()
Aanrader?
Boek is niet voor niets genomineerd voor Publieksprijs Christelijk Boek 2014![]()
Verhaal opzich is vrij gangbaar (als je meer over WWII hebt gelezen),
maar met name de manier waarop het is beschreven is erg goed (plus gebaseerd op waargebeurd verhaal, wat ook iets extra's is vind ik altijd).
Een goede roman is altijd 'echt gebeurd', ook al is het niet echt zó gebeurd. Maar de gedachtegang is bekend: als het echt gebeurd is, 'mag' je zo'n roman wel lezen, anders is het maar een 'verzonnen verhaaltje'.jakobmarin schreef:....(plus gebaseerd op waargebeurd verhaal, wat ook iets extra's is vind ik altijd).
Zo wordt wel gedacht, overigens ik niet hoor.Posthoorn schreef:Een goede roman is altijd 'echt gebeurd', ook al is het niet echt zó gebeurd. Maar de gedachtegang is bekend: als het echt gebeurd is, 'mag' je zo'n roman wel lezen, anders is het maar een 'verzonnen verhaaltje'.jakobmarin schreef:....(plus gebaseerd op waargebeurd verhaal, wat ook iets extra's is vind ik altijd).
De waarheid liep volledig naakt, zoals ze geboren was, over straat.
Niemand wilde haar zijn huis binnenlaten. Iedereen die haar tegenkwam, sloeg uit angst voor haar op de vlucht.
Op een dag liep de waarheid weer in gedachten verzonken over straat. Ze was erg bedroefd.
Toen ontmoette ze het sprookje. Het sprookje droeg schitterende veelkleurige kleren, die iedereen prachtig vond.
Het sprookje vroeg aan de waarheid: “Vertel me, geëerde vriendin, waarom loop je zo bedroefd op straat rond.?”
De waarheid antwoordde:”Ik ben oud en bejaard en niemand wil me kennen”.
Daarop antwoordde het sprookje:”Het is niet omdat je oud bent, dat de mensen je niet willen kennen.
Ik ben ook erg oud en hoe ouder ik wordt, hoe meer de mensen van me houden. “.
Luister, ik zal je het geheim van de mensen onthullen: Ze willen graag dat iedereen mooi is en zich een beetje verkleedt.
Ik zal je net zulke kleren geven als ik zelf draag en je zult zien, dat de mensen dan ook van jou houden.”
De waarheid volgde deze raad op en maakte zich mooi, met de kleren van het sprookje,maar bleef toch de waarheid.
Sindsdien trekken het sprookje en de waarheid samen op en laten aan de mensen de keuze waar ze voor willen gaan.
Bron: Jakob Kranz (1740-1804)
Hoezo? Ontdek je dan 'onvermoede diepten' in dit verhaal?refo schreef:Nog maar eens lezen dan.