Wist je dat...

Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
vlinder schreef:
Je mag wel je zeggen hoor. Dat u gebruik je selectief en komt op mij vervelend over.

/
Zoiets heet "spijkers op laag water". :huhu
Dat zij dan zo. Het komt op mij neerbuigend over, zeker omdat het selectief gebeurd.
Duidelijk communiceren heeft voordelen, dus ik ben in het vervolg je. Wel zo makkelijk.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6559
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Posthoorn »

... ik een ouwe forummer gespot heb? :)
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

vlinder schreef:
-DIA- schreef:
vlinder schreef:
O ja, nog even wat. Luther heeft nooit gezegd: hier sta ik, ik kan niet anders.
Ja hij kreeg bedenktijd... maar hij KON toch zijn geschriften niet herroepen, al stond de doodstraf erop! Wat wilt u daar eigenlijk mee zeggen? Dit zegt u toch niet zomaar?
Je mag wel je zeggen hoor. Dat u gebruik je selectief en komt op mij vervelend over.

Maar om inhoudelijk op je vraag te reageren: dat zeg ik niet zomaar. Er is onderzoek gedaan naar bekende uitspraken van Luther. Bovenstaande uitspraak komt niet voor in alle officiele akten uit Worms. Pas 10 jaar later wordt in verzamelde werken voor het eerst deze opmerking aan Luther toegewezen. Niet waarschijnlijk dus dat hij dit ook echt gezegd heeft. Dit geldt ook voor het gezegde wat ook op rekening van Luther gezet wordt, namelijk dat wanneer morgen het eindoordeel komt, hij vandaag nog een boom plant. Dit klopt niet met de overige theologie van Luther en hij heeft dit waarschijnlijk dan ook niet gezegd.

Zie voor meer info: http://thegospelcoalition.org/blogs/jus ... ually-say/
Intussen heeft men zo ook al getracht Prins Willem van Orange van zijn laatste woorden te beroven.
Als we eerlijk zijn geloven we toch dat hier een macht uit de hel achter zit.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Floppy »

-DIA- schreef: Als we eerlijk zijn geloven we toch dat hier een macht uit de hel achter zit.
Zo, dat is krachtige taal. Was dat 'we' een majesteitsmeervoud? Mag ik alstublieft in een bakje voor eerlijke mensen die NIET geloven dat hier een macht uit de hel achter zit?
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

Floppy schreef:
-DIA- schreef: Als we eerlijk zijn geloven we toch dat hier een macht uit de hel achter zit.
Zo, dat is krachtige taal. Was dat 'we' een majesteitsmeervoud? Mag ik alstublieft in een bakje voor eerlijke mensen die NIET geloven dat hier een macht uit de hel achter zit?
We moeten wel proberen de geesten in deze tijd te onderscheiden.
Wie de tijd niet verstaat zal deze zaken waarschijnlijk ook niet zo zien.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23927
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door refo »

De laatste woorden van een sterfelijk mens zijn niet zo belangrijk (Willem) en wat Luther precies gezegd heeft staat wel ongeveer vast. Of daar tussen stond 'ik kan niet anders' is weinig van belang. In ieder geval versterkt het zijn verklaring niet echt.
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door -DIA- »

refo schreef:De laatste woorden van een sterfelijk mens zijn niet zo belangrijk (Willem) en wat Luther precies gezegd heeft staat wel ongeveer vast. Of daar tussen stond 'ik kan niet anders' is weinig van belang. In ieder geval versterkt het zijn verklaring niet echt.
Ik bedoel de geesten die nu over de aarde gaan, dat zijn antichristelijke geesten. Daarom hoeft het ons niet te verwonderen
als de wetenschap nadere ontdekkingen doet. De wetenschap is voor het merendeel antichristelijk. We konden pas nog lezen
over nieuwe vondsten die de evolutieleer deden schudden. Maar daar wist men wel raad mee, men plaatste de veronderstelde
uitgestorvene organismen in een nieuw genus, hetgeen objectief bezien dwaasheid zou zijn, maar het moest om der
evolutie wil. Hierin zijn de kinderen van deze wereld wijs.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Stethoscopen van artsen spelen mogelijk een rol bij het verspreiden van infecties binnen een ziekenhuis. Op dit instrument zitten namelijk meer bacteriën dan op de handen van de arts. Dat blijkt uit onderzoek, zo meldt het Nederlands Dagblad.
Artsen gebruiken hun stethoscoop dagelijks bij verschillende patiënten en zetten deze op de blote huid. Om uit te zoeken hoeveel bacteriën op die manier kunnen worden overgedragen, onderzochten artsen 71 patiënten met een steriele stethoscoop en steriele handschoenen. Op het membraan van de stethoscoop, dat direct op de huid wordt geplaatst, zaten de meeste bacteriën.

Het is de eerste keer dat systematisch is gekeken naar de hoeveelheid bacteriën op een stethoscoop. Of dit instrument in de praktijk ook echt verantwoordelijk is voor besmettingen, moet uit vervolgonderzoek blijken.

bron: AD.nl
En als het koud is, wrijft de dokter de stethoscoop langs zijn kleding.
Ik denk dat het smartphoontje van de dokters ook bronnen van vieze beestjes zijn.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door sirdanilot »

Tsja, is het doenlijk om de stethoscoop telkens te ontsmetten...?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10467
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Orchidee »

Ja
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Mara »

Ik weet van een poli waar niemand elkaar een hand geeft, omdat met handen schudden de meeste beestjes worden overgedragen.
Vóór de deur van elke spreekkamer hangt een flesje handalcohol, verplicht ontsmetten dus.
En assistente maakt met een speciaal doekje geregeld stethoscoop schoon.
Pas als er een enge ziekte is uitgebroken, realiseert men zich hoe gemakkelijk en onbewust je aan elkaar iets doorgeeft.
Winkelwagentjes, pinautomaten, contant geld...
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Isala »

Misschien worden we juist wel weer sneller ziek, omdat we te schoon geworden zijn.....
Hora est!
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Sheba »

Isala schreef:Misschien worden we juist wel weer sneller ziek, omdat we te schoon geworden zijn.....
Klopt!
Aan de andere kant is er ook veel schijnhygiene....
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door sirdanilot »

In het ziekenhuis dient natuurlijk wel alles zo schoon mogelijk te zijn.

Maar in huis, op het werk etc. zijn we soms wellicht een beetje doorgeschoten met alles zo teriel mogelijk proberen te doen. Het is voor kinderen juist goed als ze lekker ravotten in de zandbak, in de modder, op straat etc. Zo bouw je een weerstand op. Bleke, pipse stadskindertjes zie je vaker dan bleke kindertjes van een boerderij; op de boerderij bouw je juist een enorme weerstand op.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5651
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Wist je dat........[7]

Bericht door Dodo »

... mijn dochter stond gisteren in de krant en ik las er over heen. Moet nog wennen aan haar getrouwde naam...

(dacht nog wel vaag: zeker familie...)
Plaats reactie