Dank je wel Mara
Inderdaad is dat daar en hier ook aan de orde.
Gelukkig komt er een doorstart
De Heere God is op vele manieren en plaatsen werkzaam
Je kan het vergelijken met een Moestuin
Er wordt gezaaid, geoogst, maar ook vertrapt en verdrukt.
er wordt ook gesnoeid, snoeien doet pijn, maar is zo noodzakelijk, de oogst wordt groter hierdoor.
Voor een nieuwe goede oogst moet er gespit worden
Zelfs soms is het nodig dat er een nieuwe tuin aangelegd, wordt
Dat gaat nu daar inderdaad gebeuren.
Het is fijn voor mede christenen om ook daar weer een veilige plek te mogen krijgen om elkaar te ontmoeten in Liefde en Respect voor elkaar en in eenheid in Hem met de Bijbel als uitgangspunt.
Laten we hiervoor bidden
(helaas aan sommige reacties te lezen gunnen christenen onderling elkaar zo weinig en wordt er maar de spot mee gedreven, heel jammer is dat, daar schaam ik me echt voor hier)
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
MoesTuin schreef:
Zelfs soms is het nodig dat er een nieuwe tuin aangelegd, wordt
Dat gaat nu daar inderdaad gebeuren.
Het is fijn voor mede christenen om ook daar weer een veilige plek te mogen krijgen om elkaar te ontmoeten in Liefde en Respect voor elkaar en in eenheid in Hem met de Bijbel als uitgangspunt.
MoesTuin
Is de grond eerst wel goed ingeklonken en omgespit, alvorens er nu zaad gestrooid gaat worden?
Waarom denk je dat het daar veiliger en anders wordt dan het was? Er zitten daar toch diezelfde mensen?
Niettemin wens ik je daar fijne ontmoetingen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Luther schreef:Jongens en meisjes, hou toch op met die nood. Het Rehoboth-forum is gewoon ten onder gegaan aan een ordinaire ruzie, meer niet. Enne... allemaal hartelijk welkom op RF!! Bovendien is de grote nood alweer opgelost (dat gaat snel) want daar is een nieuw Rehoboth: gereformeerddiscussieplatform.forummaken.nl (Mooi makkelijk, zo'n korte naam!)
Verder wil ik je herinneren aan de afspraak om zusterfora hier niet te reviewen.
Als je feedback wil geven, kan je dat doen bij de moderatoren van die fora.