De zegeningen van Europa

alexv

Re: De zegeningen van Europa

Bericht door alexv »

Cremar schreef:
alexv schreef:Ik weet dat het je niets uit maakt maar van Rompty en Barosso zijn door de Jesuieten opgeleid. Rooms in hart en ziel en zullen alles doen om Europa onder het Roomse juk terug te brengen. Maar goed ik weet dat jij Rome niet zo'n probleem vindt.

Het grappige is dat de huidige paus ook Juzuïet is. Eén groot complot?
Dat is niet grappig Cremar maar dat is ernstig. Maar omdat jij geen idee hebt wat Jesuieten zijn doe je het af als een grapje. Je zou gewoon eens wat moeten lezen.

Begin eens met het Concilie van Trente waar het volgende is verklaard: Leerstellingen of dogma's uitgegeven door de RK kerk worden nooit en te nimmer teruggenomen.

Dat betekend dat jij en ik ketters zijn die op de brandstapel moeten. Maar omdat zoiets nu niet mogenlijk is gebruiken ze andere middelen.
Christelijk Ned. is ver van de Belijdenis af, er zijn er hier op dit forum zelf die de Bel. willen aanpassen op dit punt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

alexv schreef:Luther, de enigste keer dat Dijsselbloem echt eerlijk was is geweest toe het grote stelen in Griekenland afgerond was. Hij noemde het toen een templet. Dus een model voor de volgende keer. Die eerlijkheid koste hem bijna zijn baan.
Toe maar, ook al een leugenaar dus.... Snap je dan echt niet dat ik door dit soort teksten niet echt aangemoedigd wordt om op alle zwarte scenario's die jij en die genoemde website schetsen, in te gaan?
Dijsselbloem is één van de meeste integere bewindslieden, die echt niet toe wil naar een Europses superstaat, maarw el heel nuchter vaststelt dat onze economieën zozeer in elkaar verstrengeld zijn dat we niet zonder elkaar kunnen. (Heb je dat interview al gekeken?)
alexv schreef:Het moeilijke van discuseren met jou is dat je nergens op in gaat. Je noemt Franklin een complotdenker, de laatse site schreeuwerig en verdraaien van feiten.
Er zou geen einde aan zijn als ik alles van die website zou moeten weerleggen. Daar heb ik geen tijd voor. Gelukkig doet de website zelf ook geen enkele moeite om zich op feiten te baseren.
alexv schreef:Maar waarin vertel je niet. Het door jou zo geprezen Europa is anti Christelijk en uit op vernietiging van staten en soeverreiniteit. En dan zwak je het als een echte politieke spreker af door te zeggen "enige" Maar dat is onjuist het moet zijn alle, helemaal.
1. Je stelt hier nu zomaar: Europa is anti-christelijk. Waarom je dat vindt, en op basis van welke feiten dat vast staat, zeg je niet. Ik vind Europa een stuk minder anti-christelijk dan bijvoorbeeld onze eigen nederlandse overheid. In Europa heb je altijd nog de weerhoudende invloed van de katholieke kerk. Kijk eens naar een land als Spanje, waar men de abortuswet, die net zo liberaal was als die in Nederland, weer terugdraait. En wie staan er op de barricaden om Spanje op het matje te roepen? Zijn dat massaá Europese politici? Neen, het zijn de Nederlanders!

2. Waar lees jij dat Europa uit is op de vernietiging (negatief woord) van staten en eigen soevereiniteit? Het is logisch dat bijvoorbeeld in economisch opzicht niet alle soevereine staten hun eigen plan kunnen trekken, dan is er namelijk geen samenwerking. De bankenunie die er nu aan komt, geeft inderdaad een Europese instantie de bevoegdheid om in te grijpen bij banken en de wijze waarop nationale staten ermee omgaan. Ik vind dat niet meer dan terecht. De meeste staten hebben nu de banken gered door ze op te kopen van mijn belastinggeld. Ik zie liever dat de leidinggevenden en de aandeelhouders van de banken daarvoor opdraaien. Dat gaat nu gerealiseerd worden. Dat is dus inleveren van soevereiniteit ten gunste van de burger!
Maar wees gerust: in vrijwel alle gevallen heeft elke lidstaat nog steeds een vetorecht. Dat wil zeggen dat elke staat zelf moet instemmen na toestemming van het eigen parlement. Niks geen vernietiging van soevereiniteit, maar pragmatische samenwerking!
alexv schreef:Ik weet dat het je niets uit maakt maar Van Rompuy en Barosso zijn door de Jesuieten opgeleid. Rooms in hart en ziel en zullen alles doen om Europa onder het Roomse juk terug te brengen. Maar goed ik weet dat jij Rome niet zo'n probleem vindt.
Ik vind atheïsme inderdaad een groter probleem. Al Van Rompuy en Barosso vooral ergens in uitblinken is het wel dat ze eigenlijk nergens in uitblinken. Zo machtig zijn deze mannen helemaal niet. En waar lees jij dat ze de 28 lidstaten willen terug brengen onder het Roomse juk (weat dat dan ook moge zijn). Ik zie in Nederland vooral een wegkwijnende RKK, dus zo'n succes heeft men hier nog niet. En de huidige paus heeft een boel minpunten, maar als het gaat om eenvoudig leven en er zijn voor de gewone man en vrouw, dan kunnen er Bijbels gezien niet genoeg jezuïeten zijn.
Zelfs de zogenaamde geweldige Euro is een ramp. Hierdoor is alles vele malen duurder geworden en we zijn er niets op vooruit gegaan. In de hele wereld geschiedenis is dit nog nooit gelukt om een munt uit te geven zonder politieke unie en zal nu ook mislukken.
Hier heb je deels een punt. De invoering van de euro is te vroeg gebeurd, inderdaad zonder een daarvoor noodzakelijke politieke unie. Edoch... nu we dat ding eenmaal hebben, is teruggaan geen optie. Dan zijn de financieel-economische ongelukken helemaal niet meer te overzien. De SGP heeft in de Tweede Kamer jarenlang gewaarschuwd tegen de komst van de euro, en voorspeld dat het zal gaan, zoals het nu gaat. Maar de huidige fractie zegt nu ook: We kunnen er nu niet zomaar uitstappen. Dat zou echt onverantwoord zijn. Voordat je eieren gaat bakken, kun je waarschuwen: Doe het niet, laat alle eieren gewoon eieren. Maar als je ze eenmaal gebakken hebt, kun je niet meer zeggen: Ik heb me vergist, ik wil het ei weer terug.
alexv schreef:Degene dit ons dit geflikt hebben zijn geen economen maar zijn politici die de ballen snappen van economie.
Nou, toe maar.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Cremar

Bericht door Cremar »

alexv schreef:
Cremar schreef:
alexv schreef:Ik weet dat het je niets uit maakt maar van Rompty en Barosso zijn door de Jesuieten opgeleid. Rooms in hart en ziel en zullen alles doen om Europa onder het Roomse juk terug te brengen. Maar goed ik weet dat jij Rome niet zo'n probleem vindt.
Het grappige is dat de huidige paus ook Juzuïet is. Eén groot complot?
Dat is niet grappig Cremar maar dat is ernstig. Maar omdat jij geen idee hebt wat Jesuieten zijn doe je het af als een grapje. Je zou gewoon eens wat moeten lezen.
Een half jaar geleden heb ik het één en ander gelezen over Jezuïeten. Maar ik heb nergens dramatische dingen gelezen zoals 'en zullen alles doen om Europa onder het Roomse juk terug te brengen'. Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren, ik denk dat de secularisatie een groter gevaar is dan het 'Roomse juk'. De RK verliest meer en meer terrein in Europa.

Als het nu vrijmetselaars waren zou ik er anders over denken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ik hoop dat @alexv even tijd wil vrijmaken om dit diepte-interview met Herman van Rompuy te kijken (20 min.). http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387353

Ik kan maar een ding zeggen: Wat een voorrecht dat deze man president van de Europese Raad is! Wat hebben we schreeuwende behoefte aan dit soort politici!!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Cremar

Bericht door Cremar »

Luther schreef:Ik hoop dat @alexv even tijd wil vrijmaken om dit diepte-interview met Herman van Rompuy te kijken (20 min.). http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387353

Ik kan maar een ding zeggen: Wat een voorrecht dat deze man president van de Europese Raad is! Wat hebben we schreeuwende behoefte aan dit soort politici!!
Inderdaad, Mark Rutte is er niks bij.
alexv

Bericht door alexv »

Een half jaar geleden heb ik het één en ander gelezen over Jezuïeten. Maar ik heb nergens dramatische dingen gelezen zoals 'en zullen alles doen om Europa onder het Roomse juk terug te brengen'. Ik verwacht niet dat dit zal gebeuren, ik denk dat de secularisatie een groter gevaar is dan het 'Roomse juk'. De RK verliest meer en meer terrein in Europa.

Als het nu vrijmetselaars waren zou ik er anders over denken.[/quote]

Om je even te helpen zou je dit moeten lezen http://www.examiner.com/article/witness ... ts_article

En ook de suggesties van de auteur.

Hier een deel dat vertaald is in het Ned. http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=81

Ik heb geen bewijs dat het waar is maar als er 5 rechters en 27 jury leden uit diverse landen bij betrokken zijn dan is er wel wat aan de hand.
Panny

Bericht door Panny »

Alles wat op niburu staat kun je direct in de prullenbak gooien.
WimA

Bericht door WimA »

Ik zag gisteren in de krant een stuk over het "burgerinitiatief EU", Die een handtekeningen actie willen opzetten voor een referendum zodra er weer bevoegdheden door de 2e kamer worden overgedragen aan de EU.
300.000! (natte!) handtekeningen in 6 weken tijd........ Ik ben benieuwd.

Ik zou zeggen, regel vast de locaties in in geheel Nederland waar getekend kan worden en registreer nu alvast de emailadressen van allen die dan graag tekenen.
alexv

Bericht door alexv »

Panny schreef:Alles wat op niburu staat kun je direct in de prullenbak gooien.

Kill the messenger heet dat.
parsifal

Bericht door parsifal »

alexv schreef:

Als het nu vrijmetselaars waren zou ik er anders over denken.
Om je even te helpen zou je dit moeten lezen http://www.examiner.com/article/witness ... ts_article

En ook de suggesties van de auteur.

Hier een deel dat vertaald is in het Ned. http://www.niburu.co/index.php?option=c ... &Itemid=81

Ik heb geen bewijs dat het waar is maar als er 5 rechters en 27 jury leden uit diverse landen bij betrokken zijn dan is er wel wat aan de hand.
De artikelen zijn ook goed van bronnen voorzien.
Kun je iets meer vertellen over "International Tribunal into Crimes of Church and State" Ik kan er op google niet veel meer over vinden dan de eigen site en
http://rationalwiki.org/wiki/Internatio ... _and_State
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny

Bericht door Panny »

alexv schreef:
Panny schreef:Alles wat op niburu staat kun je direct in de prullenbak gooien.

Kill the messenger heet dat.
Het is gewoon geen betrouwbare bron.
99% van wat op die site staat is onzin, dus er is geen enkele reden om dit artikel wel te vertrouwen
Jongere

Bericht door Jongere »

parsifal schreef:Kun je iets meer vertellen over "International Tribunal into Crimes of Church and State" Ik kan er op google niet veel meer over vinden dan de eigen site en
http://rationalwiki.org/wiki/Internatio ... _and_State
:haha Eén man die zich uitgeeft voor een internationaal tribunaal? Zo wil ik ook wel wat mensen veroordelen.

Laat wel weer zien hoe makkelijk het is iets op een site te zetten met een schijn van bewijs. En zo zijn er duizenden...
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Het lijkt er nu toch op dat de euro nu al gaat uitlopen op een groot fiasco. Laten we hopen dat het niet tot oorlog leidt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:Het lijkt er nu toch op dat de euro nu al gaat uitlopen op een groot fiasco. Laten we hopen dat het niet tot oorlog leidt.
Geen paniek zaaien!
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

OK, nu is het over en uit voor Griekenland.
Nu een rustige Grexit voorbereiden; in Griekenland de drachme weer invoeren, devalueren, en vervolgens de economie weer gaan bouwen vanaf 0. Net als in IJsland, of eerder in Argentinië.
Plaats reactie