Vraag (pc en internet)

Posthoorn

Re: Een vraag:

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Wat is, naast Total protection van Mc Afee, een goed beveiligingsprogramma voor een home pc, 2 laptops en een I pad?
AVG de gratis versie
ejvl

Bericht door ejvl »

Mara schreef:Wat is, naast Total protection van Mc Afee, een goed beveiligingsprogramma voor een home pc, 2 laptops en een I pad?
Microsoft Security Essentials, Free AVG, Avast.
voor een Ipad heb je niets nodig in principe.

Voor een laptop of pc eigenlijk ook niet, zolang je maar niet direct aan een WAN hangt durf ik gerust zonder virusscanner te werken, sterker, dat doe ik op dit moment :) Al is dit wel Centos.
Maar ik download weer geen Torrents of allerlei andere niet zo slimme dingen.
Mara

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Microsoft Security Essentials, Free AVG, Avast.
voor een Ipad heb je niets nodig in principe.

Voor een laptop of pc eigenlijk ook niet, zolang je maar niet direct aan een WAN hangt durf ik gerust zonder virusscanner te werken, sterker, dat doe ik op dit moment :) Al is dit wel Centos.
Maar ik download weer geen Torrents of allerlei andere niet zo slimme dingen.
Bedankt allemaal voor de tips.
Zonder durven wij niet hoor, gezien de troep die Mc Afee tegenhoudt.
En niet zulke slimme dingen heb je niet nodig om een raar beestje te krijgen, de laatste bug kwam wel van een reformatorische site!
Helpdesk van M.A. maar weer ingeschakeld, zij kunnen op afstand e.e.a. herinstalleren.
Bizar gezicht is dat. Je doet niks en je ziet op je scherm allemaal dingen gebeuren. :mosc
Ze gaan kijken of het probleem in onze computer zit, dan wel een foutje in hun programma.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Cremar

Bericht door Cremar »

Kaspersky schijnt ook goed te zijn. Maar is niet zo bekend.
Jo-Ann

Bericht door Jo-Ann »

Tiberius schreef:@Jo-Ann: ik begrijp je frustratie, maar op zich geen reden om een nieuwe laptop aan te schaffen. Het is wat Ejvl zegt: Vista en ME zijn de beroerdste Windows-versies. Je zou kunnen proberen om te downgraden naar XP of upgraden naar Windows 7 of 8.

En als je toch voor een nieuwe laptop gaat: laat je niet afschrikken door al die verschillende laptops. Zoek gewoon een leuke uit, ook passend bij je budget, en koop hem.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, en je hebt een boom nodig, pak je toch ook gewoon de eerste de beste die je kan gebruiken? De perfecte keuze bestaat toch niet.
Ik was vast van plan om je laatste raad op te volgen, want ik heb wel meer problemen met dat ding: accu doet het niet meer, cd-drive doet het niet, steeds allerlei foutmeldingen, maar dat geluid vond ik nu toch wel het vervelendst.
Er was nog niet van gekomen, maar sinds van de week doet het geluid het weer, zonder dat ik er iets aan heb gedaan...
Ik durfde eerst niet te hard te juichen, maar het lijkt er toch echt op dat dit zo blijft.

En snappen doe ik er geen bal van :jongle maar blij ben ik wel :super
Marco

Bericht door Marco »

Voordat iedereen die Vista heeft gaat downgraden naar XP (moet je ook maar net hebben liggen..): houd er rekening mee dat na april a.s. de ondersteuning door Microsoft vervalt. Oftewel: geen (security-)updates meer. Dus veel vatbaarder voor virussen en andere malware.

Heb je Vista, met het recentste servicepack (2 geloof ik) en alle updates geïnstalleerd, dan wijkt je pc niet heel veel af van Windows 7. Beter is, in geval van twijfel, alle zaken die op je PC of laptop staan te bewaren op externe media (usb-stick, -disk of wat dan ook) en de rescue-dvd of cd die bij de laptop hoort te gebruiken voor een nieuwe, schone installatie. Daar ben je dan nog wel even mee bezig, maar dan istie tenminste weer 'als nieuw'.

NB. als je een schone installatie doet, voer dan altijd eerst het laatste servicepack uit voordat je hem aan de 'gewone' windows update hangt. Installeer ook de laatste internet explorer versie voordat je dat doet (kom je daar niet uit, vraag dan hulp aan iemand met voldoende pc-verstand en met voldoende tijd)...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Doet bij jullie Tapatalk het ook niet?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Bij mij wel in ieder geval; dat wil zeggen: op Windows Phone
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Bij mij wel in ieder geval; dat wil zeggen: op Windows Phone
Bij mij sinds enkele dagen niet meer, op de iPad.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Op iPad gebruik ik Tapatalk niet.
Dodo

Bericht door Dodo »

Op deze Samsung doet tapatalk het prima.
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

Luther schreef:
Bij mij op HTC/Android alles ordentlyck ende duydelijk.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Hoe kan het dat er niet/nauwelijks inkt uit mijn nieuwe inktpatroon komt????
ejvl

Bericht door ejvl »

Was het al een oude die er al even lag? Kan uitdroging zijn namelijk.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

ejvl schreef:Was het al een oude die er al even lag? Kan uitdroging zijn namelijk.
Ja, maar een nieuwe heeft hetzelfde.
Plaats reactie