Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
Je kunt ook concluderen dat er helemaal geen kerk meer IS.
Dat we alleen nog kerkje spelen en ons alleen maar verbeelden dat God met ons is.
Dat we alleen nog kerkje spelen en ons alleen maar verbeelden dat God met ons is.
Nou nou.
Ik kan er niet helemaal uit opmaken hoe je het precies bedoelt (sarcastisch of bedroeft).
maar ik vind het wel een opmerking op het randje.
Ik kan er niet helemaal uit opmaken hoe je het precies bedoelt (sarcastisch of bedroeft).
Hora est!
Gelukkig (Gode zij dank....) is het 'God zij met ons' niet afhankelijk van hoe wij zijn.
Menselijk geredeneerd zou je tot de conclusie van Refo kunnen komen.
Maar als God met ons is, is het enkel om Christus' wil. Immanuël.
Menselijk geredeneerd zou je tot de conclusie van Refo kunnen komen.
Maar als God met ons is, is het enkel om Christus' wil. Immanuël.
Allebei.Isala schreef:Nou nou.
Als Jezus zegt dat zijn kinderen één zijn en je ziet dat wat zich kerk noemt niet één is, dan is de conclusie vrij eenvoudig: naamchristenen.
Dan kun je allerlei uitdrukkingen verzinnen over beenderen en verbreking en zo nog wat schijn ophouden, maar het blijft surrogaat.
refo schreef:Allebei.Isala schreef:Nou nou.
Als Jezus zegt dat zijn kinderen één zijn en je ziet dat wat zich kerk noemt niet één is, dan is de conclusie vrij eenvoudig: naamchristenen.
Dan kun je allerlei uitdrukkingen verzinnen over beenderen en verbreking en zo nog wat schijn ophouden, maar het blijft surrogaat.
Is het "één zijn" wat Jezus bid verbonden met kerkverbanden ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Johann Gottfried Walther
Met andere woorden er zijn alleen nog maar naamchristenen in Nederland? En God heeft Zich teruggetrokken?refo schreef:Allebei.Isala schreef:Nou nou.
Bedoel je dat te zeggen? Het klinkt wel erg somber.
Refo ook in deze tijd, zegent goed nog gelovigen, en komen er zondaren tot berouw en bekering en tot geloof in Christus.
Laatst gewijzigd door Johann Gottfried Walther op 19 dec 2013, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Het tiende deel van deze serie (Aan u geschreven) is uit.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ik las in het jaarverslag in de Saambinder dat Mijdrecht ook een boek uitgegeven heeft.
Klopt dit?
Klopt dit?
Ongetwijfeld.Yesenaer schreef:Ik las in het jaarverslag in de Saambinder dat Mijdrecht ook een boek uitgegeven heeft.
Klopt dit?
Heb je redenen om aan de informatie in de Saambinder te twijfelen?
Tiberius schreef:Ongetwijfeld.Yesenaer schreef:Ik las in het jaarverslag in de Saambinder dat Mijdrecht ook een boek uitgegeven heeft.
Klopt dit?
Heb je redenen om aan de informatie in de Saambinder te twijfelen?

Iemand een idee of er binnenkort weer een uitgave komt van de verklaring van Luther van de Galatenbrief?
Reacties kunnen even op zich laten wachten. Vooral in het weekend staat mijn computer uit. Dat is namelijk lekker rustig, probeer het maar!
- SecorDabar
RotterS schreef:Iemand een idee of er binnenkort weer een uitgave komt van de verklaring van Luther van de Galatenbrief?
U kunt dit ook eventueel digitaal lezen:
http://www.theologienet.nl/documenten/L ... nbrief.pdf
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Er is toch een prima uitgave. Die heb ik eind vorig jaar gekocht en gelezen...RotterS schreef:Iemand een idee of er binnenkort weer een uitgave komt van de verklaring van Luther van de Galatenbrief?
(Maar misschien komt er wel weer een hoor. Dat weet ik zo niet.)
huisman schreef:Dit wordt de tiende in mijn boekenkast over de zeven kruiswoorden. O.a prof G. Wisse,ds van der Net, John Flavel, A.W. Pink enz.Bona Fide schreef:Probeer je ze nou te krijgen of aan te schaffenhuisman schreef:Omdat ik alle prekenbundels over de zeven kruiswoorden die er zijn probeer te krijgen(en te lezen) gaat huisman een GGiN prekenbundel aanschaffen van ds A van Voorden. Ik hoop dat hij zich thuis voelt in mijn boekenkast![]()
?
Jammer dat er niet over een originele(re) titel is nagedacht. Maar de inhoud kan natuurlijk prima zijn.
Zijn er veel prekenboeken over de 7 kruiswoorden? Zou er zo maar 1 of 2 kunnen bedenken.
Een prachtig nieuw boekje over de zeven kruiswoorden gekocht.