Deze twee boeken hebben momenteel mijn aandacht.
Heb nog een boekenbon van Sklaas

Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.
...en dus mogen ze ook met hun studiemateriaal op de foto. Deze predikant heeft er in ieder geval geen moeite meeWimA schreef:Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.
Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.huisman schreef:...en dus mogen ze ook met hun studiemateriaal op de foto. Deze predikant heeft er in ieder geval geen moeite meeWimA schreef:Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.![]()
(ds J Roos GGiN Barneveld)
Deze opmerking vond ik wel vermakelijk!WimA schreef:p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
Deze opmerking vond ik wel suggestief (of ik snap 'm niet).WimA schreef:Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.
Bona Fide schreef:Deze opmerking vond ik wel vermakelijk!WimA schreef:p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".![]()
Ik moet zelfstandig denken van WimA. Nou daar gaat-ie dan: Ik vind deze hele discussie grote onzin en het door Wim gesignaleerde probleem ben ik nog nooit tegen gekomen, maar misschien ben ik er wel blind voor.WimA schreef:Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.huisman schreef:...en dus mogen ze ook met hun studiemateriaal op de foto. Deze predikant heeft er in ieder geval geen moeite meeWimA schreef:Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.![]()
(ds J Roos GGiN Barneveld)
p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
#lolGermanicus schreef:Het lijkt er op dat de predikant zelf ook niet helemaal content is met zijn bibliotheek..
Ik zie wel meer mooie boeken staan!helma schreef:ik zie een heel mooi boek van Teelinck staan.
Nu ja dat is een goede vraag denk ik jaDDD schreef:Ik heb ook nog nooit iets negatiefs over de man gehoord of gelezen, maar ik vraag me altijd af hoeveel tijd er nu is om die boeken te lezen. Als ik naar mezelf kijk, vind ik dat best moeilijk, en dominees hebben een heel druk programma, vooral in de GGiN. Dat zou wel eens een leuke vraag zijn voor een interview in Terdege.