Verwachte boeken theologie

Mara

Re: Verwachte boeken theologie

Bericht door Mara »

Afbeelding

Afbeelding

Deze twee boeken hebben momenteel mijn aandacht.
Heb nog een boekenbon van Sklaas :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA

Bericht door WimA »

huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.
Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.
huisman

Bericht door huisman »

WimA schreef:
huisman schreef:Dat zeg ik ook niet. Maar het getuigd van hoogmoed om geen gebruik te maken van de theologie van de afgelopen 2000 jaar. Mensen die de Schrift gaan uitleggen zonder op de schouders van hun voorgeslacht te staan lopen het gevaar om in vele oude dwalingen te vallen.
Klopt helemaal hoor @Huisman. Alleen gaat daar deze gedachtewisseling niet over.
...en dus mogen ze ook met hun studiemateriaal op de foto. Deze predikant heeft er in ieder geval geen moeite mee :huhu

(ds J Roos GGiN Barneveld)

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
WimA

Bericht door WimA »

huisman schreef:
WimA schreef:
...en dus mogen ze ook met hun studiemateriaal op de foto. Deze predikant heeft er in ieder geval geen moeite mee :huhu

Afbeelding
Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.

p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
Bona Fide

Bericht door Bona Fide »

WimA schreef:p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
Deze opmerking vond ik wel vermakelijk! ;)
WimA schreef:Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.
Deze opmerking vond ik wel suggestief (of ik snap 'm niet).
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Bona Fide schreef:
WimA schreef:p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
Deze opmerking vond ik wel vermakelijk! ;)
;)
Overigens geldt het voor zo'n bibliotheek waarschijnlijk in nog sterkere mate. Ik heb althans weleens gehoord over veilingen van antiquarische boeken, maar daar wordt best behoorlijk wat geld aan uitgegeven.
Germanicus

Bericht door Germanicus »

Het lijkt er op dat de predikant zelf ook niet helemaal content is met zijn bibliotheek.. :langue
Hier beneden is het niet.
helma

Bericht door helma »

ik zie een heel mooi boek van Teelinck staan.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

WimA schreef:
huisman schreef:
WimA schreef:

Afbeelding
Prachtig voorbeeld - gelet op de begin van deze discussie - hoe dergelijke foto's worden misbruikt om het onwegevallige niet onder ogen te hoeven zien en e.e.a. de schijn van legitimiteit te geven.

p.s. Het lijkt er overigens niet op dat deze bieb is aangeschaft vanuit het topic "verwachte boeken theologie".
Ik moet zelfstandig denken van WimA. Nou daar gaat-ie dan: Ik vind deze hele discussie grote onzin en het door Wim gesignaleerde probleem ben ik nog nooit tegen gekomen, maar misschien ben ik er wel blind voor.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
BJD

Bericht door BJD »

Germanicus schreef:Het lijkt er op dat de predikant zelf ook niet helemaal content is met zijn bibliotheek.. :langue
#lol
Hendrik de 3de
Inactief

Bericht door Hendrik de 3de »

helma schreef:ik zie een heel mooi boek van Teelinck staan.
Ik zie wel meer mooie boeken staan! :slurp

Maar jongens ... vind het niet erg "fraai" om Ds. J. Roos zo te kijk te zetten. :huhu

Edit: & ontopic .. maar lijkt mij een vriendelijke, aardige en integere man, die veel kennis heeft! Zou best eens met hem van gedachten willen wisselen.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb ook nog nooit iets negatiefs over de man gehoord of gelezen, maar ik vraag me altijd af hoeveel tijd er nu is om die boeken te lezen. Als ik naar mezelf kijk, vind ik dat best moeilijk, en dominees hebben een heel druk programma, vooral in de GGiN. Dat zou wel eens een leuke vraag zijn voor een interview in Terdege.
Hendrik de 3de
Inactief

DDD schreef:Ik heb ook nog nooit iets negatiefs over de man gehoord of gelezen, maar ik vraag me altijd af hoeveel tijd er nu is om die boeken te lezen. Als ik naar mezelf kijk, vind ik dat best moeilijk, en dominees hebben een heel druk programma, vooral in de GGiN. Dat zou wel eens een leuke vraag zijn voor een interview in Terdege.
Nu ja dat is een goede vraag denk ik ja :huhu ... als ik hoor van dominees die 150 meter boeken hebben :oO
Ik kom denk ik net aan 4 meter :sweat en om dat allemaal al gelezen te hebben is voor mij onmogelijk.
Dus laat staan 150 meter... :humhihi
helma

Bericht door helma »

Veel is natuurlijk ook wel naslagwerk bij het voorbereiden voor de prediking. Misschien leent hij ook wel uit.
Hendrik de 3de
Inactief

Inderdaad. Meestal hebben predikanten wel een paar commentaren staan.
Dan gaat het inderdaad snel, daarnaast nog verklaringen van de catechismus enz. enz.

Maar wat mij wel opviel dat hij overal stickertjes op heeft zitten.
Dus dan zou je bijna denken dat hij inderdaad uitleent :haha
Plaats reactie