Nee? Volgens mij doe je toch aardig je bestWimA schreef:Volgens mij wordt hier geen rust gegeven buiten Christus. Dit is exact wat de DL - aan de orde geweest in een ander topic vandaag - ook doen, namelijk:Posthoorn schreef:Alle respect voor ds. Lamain, maar hier worden mensen die Christus nog niet kennen, 'Gods bedrukte volk' genoemd. En daar moet je toch mee oppassen.
"Die het levend geloof in Christus, of het zeker vertrouwen des harten, den vrede der consciëntie, de betrachting van de kinderlijke gehoorzaamheid, den roem in God door Christus, in zich nog niet krachtiglijk gevoelen, en nochtans de middelen gebruiken, door welke God beloofd heeft deze dingen in ons te werken, die moeten niet mismoedig worden, wanneer zij van de verwerping horen gewagen, noch zichzelven onder de verworpenen rekenen, maar in het waarnemen der middelen vlijtig voortgaan, naar den tijd van overvloediger genade vuriglijk verlangen, en dien met eerbiedigheid en ootmoedigheid verwachten."
Maar de stukjes in de hsvj daarentegen bieden wel rust buiten Christus. En daar zegt niemand wat van. Vreemd.
Verwachte boeken theologie
Re: Verwachte boeken theologie
tnx!Mister schreef:Nee? Volgens mij doe je toch aardig je bestWimA schreef:Volgens mij wordt hier geen rust gegeven buiten Christus. Dit is exact wat de DL - aan de orde geweest in een ander topic vandaag - ook doen, namelijk:Posthoorn schreef:Alle respect voor ds. Lamain, maar hier worden mensen die Christus nog niet kennen, 'Gods bedrukte volk' genoemd. En daar moet je toch mee oppassen.
"Die het levend geloof in Christus, of het zeker vertrouwen des harten, den vrede der consciëntie, de betrachting van de kinderlijke gehoorzaamheid, den roem in God door Christus, in zich nog niet krachtiglijk gevoelen, en nochtans de middelen gebruiken, door welke God beloofd heeft deze dingen in ons te werken, die moeten niet mismoedig worden, wanneer zij van de verwerping horen gewagen, noch zichzelven onder de verworpenen rekenen, maar in het waarnemen der middelen vlijtig voortgaan, naar den tijd van overvloediger genade vuriglijk verlangen, en dien met eerbiedigheid en ootmoedigheid verwachten."
Maar de stukjes in de hsvj daarentegen bieden wel rust buiten Christus. En daar zegt niemand wat van. Vreemd.

Aanbevolen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
huisman schreef:
Aanbevolen.
+1
Ik zou het boek wel willen lezen, maar heb nog even voldoende voorraad.huisman schreef:
Aanbevolen.
Ik heb ds. Veenendaal eens in Vriezenveen gehoord. Een preek die ik niet
snel zal vergeten.
© -DIA- 33.965 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Hendrik de 3de
- Inactief
't genoemde boek sinds vandaag in m'n bezit.-DIA- schreef:Ik zou het boek wel willen lezen, maar heb nog even voldoende voorraad.huisman schreef:
Aanbevolen.
Ik heb ds. Veenendaal eens in Vriezenveen gehoord. Een preek die ik niet
snel zal vergeten.
En gelijk maar even open geslagen.... de eerste paar bladzijde had van mij niet gehoeven (namelijk z'n levensbeschrijving)
Maar goed .. we hebben het natuurlijk gekocht voor de meditaties!!!
Het eerste deel van de levensbeschrijving heeft hij zelf geschreven; de rest door de samensteller van het boek.
-
Hendrik de 3de
- Inactief
Is mij inderdaad bekend.
Maar aan en met levensbeschrijvingen en "wonderlijkheden" heb ik niet zoveel.
Laat het Woord maar gewoon opengaan ... en dat begint al bij de eerste meditatie!
Van harte aanbevolen dus!
Maar aan en met levensbeschrijvingen en "wonderlijkheden" heb ik niet zoveel.
Laat het Woord maar gewoon opengaan ... en dat begint al bij de eerste meditatie!
Van harte aanbevolen dus!
Een levensbeschrijving zo snel na iemands overlijden. Ik weet niet of dat al uitgegeven zou moeten worden...
Dit gebeurt vaker, als het om predikanten gaat uit bevindelijke kring.Wilhelm schreef:Een levensbeschrijving zo snel na iemands overlijden. Ik weet niet of dat al uitgegeven zou moeten worden...
Van b.v. de gemiddelde PKN-dominees zal je niet snel
een levensbeschrijving of een perkenboek hoeven te verwachten,
Nee, daar is geen handel in.-DIA- schreef:Dit gebeurt vaker, als het om predikanten gaat uit bevindelijke kring.Wilhelm schreef:Een levensbeschrijving zo snel na iemands overlijden. Ik weet niet of dat al uitgegeven zou moeten worden...
Van b.v. de gemiddelde PKN-dominees zal je niet snel
een levensbeschrijving of een perkenboek hoeven te verwachten,
De levensbeschrijvingen eindigen overigens in 99 van de 100 gevallen in de ramsj.
Dit is geen levensbeschrijving, maar een meditatiebundel met voorin een paar bladzijdes levensschets (autobiografie).
Die eindigen overigens net zo goed na enige maanden in de ramsj.
Niet allen.Tiberius schreef:Dit is geen levensbeschrijving, maar een meditatiebundel met voorin een paar bladzijdes levensschets (autobiografie).
(Auto)biografieën van mensen als bv. ds Joh. van der Poel, ds. Kersten, ds. Mallan, ds. Lamain, etc.
gaan gelukkig nog wat langer mee.
Je vergeet ds. C. SMITS ........-DIA- schreef: Niet allen.
(Auto)biografieën van mensen als bv. ds Joh. van der Poel, ds. Kersten, ds. Mallan, ds. Lamain, etc.
gaan gelukkig nog wat langer mee.
en ds. DuMarchie
En nog wel meer...Auto schreef:Je vergeet ds. C. SMITS ........-DIA- schreef: Niet allen.
gaan gelukkig nog wat langer mee.![]()
en ds. DuMarchie