Wist je dat........[6]

ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door ejvl »

Het zal vast niet goed zijn, wat mij altijd helpt:
2x Paracetamol 500 MG.
2x Imbuprofen 500 MG.
Tegelijk.

Maar als het een ontsteking is helpt dat zelfs niet meer natuurlijk...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door helma »

ik heb de laatste 4 dagen (en nachten.....) meer pijnstillers geslikt dan mijn hele leven daarvoor :huhu
Slik eigenlijk nooit pijnstillers; dus als ik een paracetamol neem helpt het ook altijd direct. Nu niet dus...
Maar op 't ogenblik is het dragelijk. :)
Gebruikersavatar
Mariavt
Berichten: 2095
Lid geworden op: 26 mar 2007, 13:11
Locatie: Haarlem

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mariavt »

Sterkte Helma, dat de antibiotica maar gauw mag werken
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mara »

helma schreef:ik heb de laatste 4 dagen (en nachten.....) meer pijnstillers geslikt dan mijn hele leven daarvoor :huhu
Slik eigenlijk nooit pijnstillers; dus als ik een paracetamol neem helpt het ook altijd direct. Nu niet dus...
Maar op 't ogenblik is het dragelijk. :)
Het is echt zo'n pijn om knap chagrijnig van te worden zeker :cry
Nog even 2 x 24 uur "doorbijten", meestal is dan een begin van werking a.b. zichtbaar en merkbaar.
Wat eet je trouwens, vloeibaar? Of kauw je aan één kant.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door helma »

Mara schreef:
helma schreef:ik heb de laatste 4 dagen (en nachten.....) meer pijnstillers geslikt dan mijn hele leven daarvoor :huhu
Slik eigenlijk nooit pijnstillers; dus als ik een paracetamol neem helpt het ook altijd direct. Nu niet dus...
Maar op 't ogenblik is het dragelijk. :)
Het is echt zo'n pijn om knap chagrijnig van te worden zeker :cry
Nog even 2 x 24 uur "doorbijten", meestal is dan een begin van werking a.b. zichtbaar en merkbaar.
Wat eet je trouwens, vloeibaar? Of kauw je aan één kant.
aan een kant kauwen :huhu
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door vlinder »

ejvl schreef:Het zal vast niet goed zijn, wat mij altijd helpt:
2x Paracetamol 500 MG.
2x Imbuprofen 500 MG.
Tegelijk.

Maar als het een ontsteking is helpt dat zelfs niet meer natuurlijk...
Wil je een gat in je maag ofzo? Paracetamol bij volwassenen standaard op 1000mg inderdaad, maar die Ibuprofen 2x500 zou ik zelf niet zomaar aandurven. In ieder geval niet bij iemand zonder maagbeschermer, of met bepaalde bloedverdunners. Die Ibu zou ik maximaal 3x per dag 500 - 600mg innemen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door henriët »

.. Ik vandaag een lastig gesprek zal hebben...
..daar gewoon niet over na wilde gaan denken...
... Heel ons huis maar op z'n kop heb gezet....
... Heel veel kasten heb versjouwd en alles veranderd van de zolder naar 1 e verdieping, en op de eerste verdieping ook aan t schuiven ben gegaan..
... Jean niet zo laat thuis is straks...
...het betekent dat ik me nog drie slagen in t rond moet werken om t weer enigszins netjes ogend te krijgen....
...ik me nu afvraag waar ik nu toch weer aan begonnen ben...
... Desalniettemin, het wordt vast wat :)
:bobo :tilt
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Curatorium »

Er GG's zijn waar de consulent, die een kwartiertje verder woont, een heel jaar niet langskomt.
Peregrina
Berichten: 58
Lid geworden op: 28 sep 2013, 00:05

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Peregrina »

Werp ook eens een blik op http://gergeminfo.nl/nederland/gemeenten/
Wellicht heeft die consulent zijn handen vol?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Ad Anker »

Ik begrijp dat nooit zo goed, hoe dat gaat. Onze dominee vertrekt binnenkort en ons preekrooster loopt voor het komende jaar al aardig vol. We zullen niet veel zondagen zonder predikant zitten. Terwijl er kleinere, vacante gemeenten zijn die bijna altijd leesdienst hebben...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door eilander »

Anker schreef:Ik begrijp dat nooit zo goed, hoe dat gaat. Onze dominee vertrekt binnenkort en ons preekrooster loopt voor het komende jaar al aardig vol. We zullen niet veel zondagen zonder predikant zitten. Terwijl er kleinere, vacante gemeenten zijn die bijna altijd leesdienst hebben...
(Zeer) actieve preekregelaars versus afwachters (of mensen die eigenlijk best graag zelf een preek lezen ;) ). Denk ik. Of werkt dat in de GG anders?
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Curatorium »

Peregrina schreef:Werp ook eens een blik op http://gergeminfo.nl/nederland/gemeenten/
Wellicht heeft die consulent zijn handen vol?
Weet ik, maar dat kan de reden niet zijn want bij andere gemeenten komt hij wel een paar keer per jaar langs.
Anker schreef:Ik begrijp dat nooit zo goed, hoe dat gaat. Onze dominee vertrekt binnenkort en ons preekrooster loopt voor het komende jaar al aardig vol. We zullen niet veel zondagen zonder predikant zitten. Terwijl er kleinere, vacante gemeenten zijn die bijna altijd leesdienst hebben...
Klopt. Er zijn helaas predikanten die tegen kleine gemeenten zeggen dat ze geen plek meer hebben, terwijl ze dat bij grote wel hebben.
Vergelijk bijvoorbeeld maar eens Dirksland (net vacant) en Oude-Tonge (ongeveer alleen maar weekdiensten).
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11425
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Mister »

Curatorium schreef:
Peregrina schreef:Werp ook eens een blik op http://gergeminfo.nl/nederland/gemeenten/
Wellicht heeft die consulent zijn handen vol?
Weet ik, maar dat kan de reden niet zijn want bij andere gemeenten komt hij wel een paar keer per jaar langs.
Anker schreef:Ik begrijp dat nooit zo goed, hoe dat gaat. Onze dominee vertrekt binnenkort en ons preekrooster loopt voor het komende jaar al aardig vol. We zullen niet veel zondagen zonder predikant zitten. Terwijl er kleinere, vacante gemeenten zijn die bijna altijd leesdienst hebben...
Klopt. Er zijn helaas predikanten die tegen kleine gemeenten zeggen dat ze geen plek meer hebben, terwijl ze dat bij grote wel hebben.
Vergelijk bijvoorbeeld maar eens Dirksland (net vacant) en Oude-Tonge (ongeveer alleen maar weekdiensten).
Wat zou daar de reden dan van zijn?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door refo »

Curatorium schreef:
Peregrina schreef:Werp ook eens een blik op http://gergeminfo.nl/nederland/gemeenten/
Wellicht heeft die consulent zijn handen vol?
Weet ik, maar dat kan de reden niet zijn want bij andere gemeenten komt hij wel een paar keer per jaar langs.
Anker schreef:Ik begrijp dat nooit zo goed, hoe dat gaat. Onze dominee vertrekt binnenkort en ons preekrooster loopt voor het komende jaar al aardig vol. We zullen niet veel zondagen zonder predikant zitten. Terwijl er kleinere, vacante gemeenten zijn die bijna altijd leesdienst hebben...
Klopt. Er zijn helaas predikanten die tegen kleine gemeenten zeggen dat ze geen plek meer hebben, terwijl ze dat bij grote wel hebben.
Vergelijk bijvoorbeeld maar eens Dirksland (net vacant) en Oude-Tonge (ongeveer alleen maar weekdiensten).
Het heeft te maken met de ijver van degene die de preekbeurten regelt binnen de kerkenraad.
Als je de wekelijkse lijst kerkdiensten in de Saambinder ziet hebben de meeste gemeenten toch zeer regelmatig een predikant.

Er zijn wat ouderwetse gemeenten die vinden dat de ds des zondags niet mag reizen. Dat beperkt natuurlijk wel. Dat moet je als predikant ook willen, van zaterdagavond tot maandagmorgen weg.

En Dirksland is een verhaal apart. De meeste dominees zijn daar nog nooit geweest. Dus dat trekt.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Wist je dat........[6]

Bericht door Curatorium »

Als jij het weet? Wat denk ik wel een feit is, is dat er in de GG weinig aandacht is voor kleine gemeenten die ook eigenlijk nooit een eigen predikant hebben. Zo was het heel bijzonder dat Oosterend (Texel) in het verleden een predikant had en was het al helemaal 'wereldnieuws' dat Ds. A.T. Vergunst naar Waupun (60 leden) ging. Terwijl dit nou juist niet bijzonder of speciaal zou moeten zijn, dat is het in andere kerkverbanden ook niet.
Gesloten