Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
'Evangelii Gaudium' van ene Franciscus, woonachtig in Italie 

-
- Inactief
Op dit moment ben ik meerdere boeken aan het lezen:
1. Uw enige troost (deel 1) ~ Ds. J. van Sliedregt
2. Voorwaar, Ik zeg u ~ J.C. Ryle
3. Gereformeerde dogmatiek ~ Dr. C. Steenblok
4. Het heil is des Heeren ~ Ds. C. Smits
Stilte van Shusaku Endo. Iemand mee bekend?
LAMB: Life according to Biff door Christopher Moore.
Een humoristisch fictie werk over de verloren jaren van Jesus's jeugdvriend Levi bar Alpheus (ook wel Biff genoemd door vrienden).
Een humoristisch fictie werk over de verloren jaren van Jesus's jeugdvriend Levi bar Alpheus (ook wel Biff genoemd door vrienden).
Ja, gelezen. Bijzonder boek. De theologische gedachte die er volgens mij in zit bevalt me niet zo. Het verhaal vond ik wel buitengewoon boeiend.Jongere schreef:Stilte van Shusaku Endo. Iemand mee bekend?
Voor m'n nachtdienst een boek in de bibliotheek geheeld: Herinnering van Maureen Lang.
Ik ben nog steed benieuwd hoe het afloopt. Het is het vervolg op Zilverlingen kwam ik vannacht achter. De helft van m'n nachdiensten zitten erop en met het boek ben ik ook op de helft. Heerlijk zomaar even tussendoor. In de nachdienst kan ik me niet altijd concentreren op zware kost. Je moet er toch steeds even af voor een bel of alarm. Een boek per blok nachdiensten zijn er toch weer 12 per jaar.
Ik ben nog steed benieuwd hoe het afloopt. Het is het vervolg op Zilverlingen kwam ik vannacht achter. De helft van m'n nachdiensten zitten erop en met het boek ben ik ook op de helft. Heerlijk zomaar even tussendoor. In de nachdienst kan ik me niet altijd concentreren op zware kost. Je moet er toch steeds even af voor een bel of alarm. Een boek per blok nachdiensten zijn er toch weer 12 per jaar.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik ga 'Jesaja' weer oppakken, een verklaring van het boek Jesaja.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Ik heb het nog niet uit, dus ben nog niet echt tegengekomen wat "de theologische gedachte" in het boek zou zijn. Kun je dat wat verder uitleggen?dennis schreef:Ja, gelezen. Bijzonder boek. De theologische gedachte die er volgens mij in zit bevalt me niet zo. Het verhaal vond ik wel buitengewoon boeiend.Jongere schreef:Stilte van Shusaku Endo. Iemand mee bekend?
Ik zag vanochtend een interview op refdag, waaruit blijkt dat de thematiek in ieder geval nog volop actueel is. Het boek wordt er ook in genoemd.
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... n_1_788343
- Dodo
Gelezen voor de leeskring: Thuiskomst, van Anna Enquist.
Over de vrouw van James Cook, de ontdekkingsreiziger. Heel interessant, over het leven in die tijd en over het ontdekken en in kaart brengen van de wereld van toen. Levensgevaarlijke tochten, mensen met visie en durf, en aan de andere kant de geldschieters met hun eigen ideeën.
Aanrader!
Over de vrouw van James Cook, de ontdekkingsreiziger. Heel interessant, over het leven in die tijd en over het ontdekken en in kaart brengen van de wereld van toen. Levensgevaarlijke tochten, mensen met visie en durf, en aan de andere kant de geldschieters met hun eigen ideeën.
Aanrader!
Code blauw, Richard L. Mabry.
Een medische roman, auteur was werkzaam als arts en is/was nu hoogleraar geneeskunde.
Een lekker spannende page turner.
Een medische roman, auteur was werkzaam als arts en is/was nu hoogleraar geneeskunde.
Een lekker spannende page turner.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik was moe, en dacht: laat ik es snuffelen in de schoolbieb. Ik nam mee: 'Rosalie' van Thea Zoeteman-Meulstee. Mensenkinderen, dat zulke prut wordt uitgegeven is werkelijk ongelooflijk. Het is ware papierverspilling. Maar één ding is zeker: 't is niet voorspelbaar. Ik had aan het begin van het boek echt niet gedacht dat haar ouders niet haar ouders waren. Uiteraard had ik wel meteen door dat die knappe meelevende sympathieke chef een oogje op haar had, en dat was precies wat we nodig hadden voor een happy end.
Voorts had de bieb 'Het gestolen huis' van Hilda van Stockum. Aardig. Ik word wel een beetje moe van elke keer weer een verrassend nieuw perspectief op de tweede wereldoorlog, maar daar kan dit boek natuurlijk niks aan doen. Of de hoofdpersonen zich helemaal leeftijdsconform gedroegen, vraag ik me wel af. Het eind van het boek is een beetje te mooi. Ik hou van jou en blijf je trouw, en sla nu gauw op de vlucht. En pa en ma roepen hi ha ho we gaan fijn naar Parijs en dan mag jij actrice worden, ook al ben je nog maar dertien.
En toen las ik ook nog 'Babs in dubio'. Heel leuk boek als je moe bent. Het kabbelt voort, het is best leuk en vermakelijk. De hoofdpersonen zijn beslist weleens geloofwaardig. Het einde was prut. Ik hou van jou en blijf je trouw en geef zowat alles op wat ik tot nu toe belangrijk vond in mijn leven zonder dat we mekaar ook maar langer dan drie kwartier echt gesproken hebben.
Ik ga maar weer eens een echt boek lezen, te beginnen bij Kees de jongen. Ik dreig mijn leerlingen na een lange werkdag een beetje zat te zijn, en Kees is dan precies wat je nodig hebt om weer heel veel van alle kinderen te gaan houden. En Brieven van een scepticus ligt ook leesklaar.
Voorts had de bieb 'Het gestolen huis' van Hilda van Stockum. Aardig. Ik word wel een beetje moe van elke keer weer een verrassend nieuw perspectief op de tweede wereldoorlog, maar daar kan dit boek natuurlijk niks aan doen. Of de hoofdpersonen zich helemaal leeftijdsconform gedroegen, vraag ik me wel af. Het eind van het boek is een beetje te mooi. Ik hou van jou en blijf je trouw, en sla nu gauw op de vlucht. En pa en ma roepen hi ha ho we gaan fijn naar Parijs en dan mag jij actrice worden, ook al ben je nog maar dertien.
En toen las ik ook nog 'Babs in dubio'. Heel leuk boek als je moe bent. Het kabbelt voort, het is best leuk en vermakelijk. De hoofdpersonen zijn beslist weleens geloofwaardig. Het einde was prut. Ik hou van jou en blijf je trouw en geef zowat alles op wat ik tot nu toe belangrijk vond in mijn leven zonder dat we mekaar ook maar langer dan drie kwartier echt gesproken hebben.
Ik ga maar weer eens een echt boek lezen, te beginnen bij Kees de jongen. Ik dreig mijn leerlingen na een lange werkdag een beetje zat te zijn, en Kees is dan precies wat je nodig hebt om weer heel veel van alle kinderen te gaan houden. En Brieven van een scepticus ligt ook leesklaar.
De chatechismus van ds. J. van Sliedregt zou ik ook graag hebbenHendrik de 3de schreef:Op dit moment ben ik meerdere boeken aan het lezen:
Deze (hervormde) predikant had veel licht.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
-
Hebben of lezen? Sommige mensen posten volop in het "Laatst gekochte boeken"-topic, maar nooit in het "Welk boek ben jij nu aan het lezen?"-topic. Wonderlijk. Ik ben trouwens "The Goldfinch" van Donna Tartt aan het lezen op dit moment, en "Money, Possessions, and Eternity" van Randy Alcorn.-DIA- schreef:De chatechismus van ds. J. van Sliedregt zou ik ook graag hebben
Dan ben je nog wel even zoetjan34willem schreef:Ik ben trouwens "The Goldfinch" van Donna Tartt aan het lezen op dit moment-DIA- schreef:De chatechismus van ds. J. van Sliedregt zou ik ook graag hebben

jan34willem schreef:Hebben of lezen? Sommige mensen posten volop in het "Laatst gekochte boeken"-topic, maar nooit in het "Welk boek ben jij nu aan het lezen?"-topic. Wonderlijk. Ik ben trouwens "The Goldfinch" van Donna Tartt aan het lezen op dit moment, en "Money, Possessions, and Eternity" van Randy Alcorn.-DIA- schreef:De chatechismus van ds. J. van Sliedregt zou ik ook graag hebben
meestal lees ik van alles door elkaar ;-). Soms begin ik ergens aan maar leg ik het toch weer weg.
ik ben benieuwd hoe je het boek van Randy Alcorn vindt; is het een e-book?