LED. Minder stroomverbruik.Mara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?
Wat is beter en wat is van elk het voor- nadeel.
Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Re: Wist je niet...gewoon ff een vraagje
Dat ligt aan de natte ruimte.Mister schreef:LED. Minder stroomverbruik.Mara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?
Als je er haast nooit komt dan gewoon een waterdichte lamp met een spaarlamp.
Het is de bedoeling dat we elke dag een douche nemenrefo schreef:Dat ligt aan de natte ruimte.Mister schreef:LED. Minder stroomverbruik.Mara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara schreef:Het is de bedoeling dat we elke dag een douche nemenrefo schreef:Dat ligt aan de natte ruimte.Mister schreef:LED. Minder stroomverbruik.Mara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?

- Bert Mulder
- Contacteer:
Halogeen heeft het nadeel dat hetMara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?
1. heel veel stroom gebruikt
2. erg heet licht is (als in hitte, vooral in de zomer niet aangenaam)
3. de lampjes vaak niet erg lang meegaan, hoewel men ze verkoopt alsof ze meer duurzaam zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Okay, fijn, bedankt.Bert Mulder schreef:Halogeen heeft het nadeel dat hetMara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?
3. de lampjes vaak niet erg lang meegaan, hoewel men ze verkoopt alsof ze meer duurzaam zijn.
We moesten "even" spotjes gaan uitzoeken, makkie dachten wij, maar dan sta je er voor een enorme plaat met allemaal spotjes daarin:
vierkant, rond, inbouw, opbouw, wit, chroom, goudkleurig.......
Gekleurd, daglicht, wit licht, halogeen, LED....
Met trafo, zonder trafo...
Ik was het spoor bijster.
Wat jij zegt over duurzaamheid, dat vind ik met de gewone (spaar) lampen ook. Vaak gaat een bol na een paar maanden al stuk.
Dan wordt het dus LED.

Doen! Vooral als je nieuwe verlichting aanschaft kan je vanaf het begin besparen (geld en milieu). Kies je voor halogeen, zit je al gauw aan een transformator vast, en prik je er later niet zomaar een ander type lampen in.Mara schreef:Okay, fijn, bedankt.Bert Mulder schreef:Halogeen heeft het nadeel dat hetMara schreef:We moeten nieuwe verlichting kiezen voor in een zgn natte ruimte.
LED of Halogeenspotjes?
We moesten "even" spotjes gaan uitzoeken, makkie dachten wij, maar dan sta je er voor een enorme plaat met allemaal spotjes daarin:
vierkant, rond, inbouw, opbouw, wit, chroom, goudkleurig.......
Gekleurd, daglicht, wit licht, halogeen, LED....
Met trafo, zonder trafo...
Ik was het spoor bijster.
Wat jij zegt over duurzaamheid, dat vind ik met de gewone (spaar) lampen ook. Vaak gaat een bol na een paar maanden al stuk.
Dan wordt het dus LED.
.. vorig jaar op zolder spotjes geplaatst. Ik wilde daar geen halogeen hebben vanwege de warmte die dat afgeeft (betekende namelijk dat rond de spotjes ook geen isolatie kon zitten, ging dus dubbelop!). Maar de spotjes werden alleen inclusief halogeenlampje geleverd. Oplossing: spotje kopen met lampje, lampje eruit halen, LED-lampje erin...
Daar sta je dan, duurzaam te zijn...

Led lampen zijn niet voordelig in een ruimte die toch meestal verwarmd wordt.
Je bespaart dan wel op verlichting-stroom, maar hebt meer kosten aan verwarmings-energie.
Bovendien is led peperduur.
Je bespaart dan wel op verlichting-stroom, maar hebt meer kosten aan verwarmings-energie.
De 2 werkmannen hebben het onafhankelijk van elkaar, ook zo gezegd.refo schreef:Led lampen zijn niet voordelig in een ruimte die toch meestal verwarmd wordt.
De besparing is minimaal inderdaad, terwijl de aanschaf een stuk duurder is.
Badkamerverlichting brandt natuurlijk ook niet een hele dag. Maar steeds een korte periode.
De stukadoor/tegelzetter heeft al minstens 100 badkamers gebouwd en nog maal 4 x LED verlichting aangebracht.
Zo ook de timmerman/electricien.
Het wordt dus toch halogeen.

We gaan er altijd op vooruit, want er zaten nog ouderwetse spotjes in.
Verwarmen doe je meestal aan de onderkant van een ruimte (nog nooit van plafondverwarming gehoord, wel van vloerverwarming..), en zeker niet het hele jaar. Hoe vaak de verlichting brandt hangt van de bewoners af. In een gezin met kleine kinderen wil dat nog weleens wat langer zijn.refo schreef:Led lampen zijn niet voordelig in een ruimte die toch meestal verwarmd wordt.
De wasdroger begint kuren te vertonen, dus ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe.
Ik heb nu een condensdroger, op zich bevalt die prima.
Wat zijn de voor- en nadelen van een warmtepompdroger? Is die inderdaad zuiniger?
Ik heb nu een condensdroger, op zich bevalt die prima.
Wat zijn de voor- en nadelen van een warmtepompdroger? Is die inderdaad zuiniger?
Hallo Mara
Een warmtepompdroger is volgens mij in gebruik een stuk zuiniger, maar in aanschaf een stuk duurder.
Wij houden het hier bij een condensdroger, bij mooi weer wappert de was lekker buiten en vooral in de winter / natte periodes is de droger hier alleen actief.
Ook gaat hier niet alles in de droger, maar ook zowiezo een was in het trapgat op zolder.
MoesTuin
Een warmtepompdroger is volgens mij in gebruik een stuk zuiniger, maar in aanschaf een stuk duurder.
Wij houden het hier bij een condensdroger, bij mooi weer wappert de was lekker buiten en vooral in de winter / natte periodes is de droger hier alleen actief.
Ook gaat hier niet alles in de droger, maar ook zowiezo een was in het trapgat op zolder.
MoesTuin
Weet je dat de Vader je kent
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Weet je dat je van waarde bent
Weet je dat je een Parel bent
Een Parel in Gods Hand!
Warmtepomp droger is inderdaad een stuk zuiniger.
Deze kan bijvoorbeeld prima samen met de wasmachine op 1 groep zonder problemen.
Iets duurder in de aanschaf, maar wel effectief.
Deze kan bijvoorbeeld prima samen met de wasmachine op 1 groep zonder problemen.
Iets duurder in de aanschaf, maar wel effectief.
Onze volgende droger word vast ook een warmtepompdroger hoop dat het nog even duurt!
Ik gebruik de droger veel, dus bespaar ik sowieso tov een "gewone" droger.
Ik gebruik de droger veel, dus bespaar ik sowieso tov een "gewone" droger.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een aantal jaren geleden zag ik bij iemand een gedicht aan de muur hangen met als titel 'Christelijk Maegdenversiersel'.
Nu wilde ik het opzoeken om door te geven, maar ik kan het niet vinden. Het was een beschrijving van allerlei christelijke deugden, met daarachter telkens een verwijzing naar de bijbehorende Bijbeltekst.
Kent iemand dit gedicht?
Nu wilde ik het opzoeken om door te geven, maar ik kan het niet vinden. Het was een beschrijving van allerlei christelijke deugden, met daarachter telkens een verwijzing naar de bijbehorende Bijbeltekst.
Kent iemand dit gedicht?