Natuurlijk geloof ik dat niet. Maar dat hoeft toch niet? Het gaat er om dat iemand stelt dat kerstsfeer afleidt van de kern van de zaak. Volgens mij is dat volkomen onzin. Integendeel. De kerstsfeer maakt mensen juist ontvankelijk voor de boodschap van het Evangelie, daarom is er veel voor te zeggen dat iedere kerk een kerstnachtdienst organiseert. Daarmee krijg je meer gasten binnen (als je het goed doet) dan met tienduizenden folders en marktacties.lien75 schreef:DDDGeloof jij dat iedeen aan die symboliek denkt? Of zou het toch niet meer een beetje sfeer maken zijn? En sterker nog. Wat zou Christus liever willen? Ons hart of wat symboliek? Waar we misschien weer iets mee proberen te zijn...? M.a.w. symboliek zou wel eens meer van de kern afleiden dan gedacht wordt.Waarom leidt de kerstsfeer af van de kern van de zaak? Dat is me nog helemaal niet duidelijk.
Als je iedere keer dat je de kerstboomlampjes aansteekt denkt aan Jezus Christus als het Licht der wereld dan hoeft dat volgens mij helemaal niet. Als je een beetje gevoel voor symboliek hebt denk ik dat juist al die toeters en bellen niet afleiden maar helpen bij het concentreren op de heilsgeschiedenis.
Waarom leidt de kerstsfeer af van de kern van de zaak? Dat is me nog helemaal niet duidelijk.
Als je iedere keer dat je de kerstboomlampjes aansteekt denkt aan Jezus Christus als het Licht der wereld dan hoeft dat volgens mij helemaal niet. Als je een beetje gevoel voor symboliek hebt denk ik dat juist al die toeters en bellen niet afleiden maar helpen bij het concentreren op de heilsgeschiedenis.
(Reactie bij bewerking uit het citaat geknipt.)