Welk boek ben jij nu aan het lezen?
-
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]
Opnieuw: 'De tovenaar en de dominee' van Dr Henk Vreekamp.
In afwachting van - het zojuist verschenen - 'Als Fyeira zich laat zien'
(zie recensie in Ref.Dagblad)
In afwachting van - het zojuist verschenen - 'Als Fyeira zich laat zien'
(zie recensie in Ref.Dagblad)
-
En om misverstanden te voorkomen: het gaat dus niet over de (mislukking van) de snelle trein de Fyra.......
Momenteel lees ik de boeken van Ruth Bryan. Jaloersmakend!
die staan ook op mijn verlanglijstje!Loïs schreef:Momenteel lees ik de boeken van Ruth Bryan. Jaloersmakend!
Ik heb ook nog niet alle delen hoor, maar wat ik gelezen heb kan ik iedereen aanbevelen!helma schreef:die staan ook op mijn verlanglijstje!Loïs schreef:Momenteel lees ik de boeken van Ruth Bryan. Jaloersmakend!
Het is inderdaad te triest voor woorden.Posthoorn schreef:Ik moet 'm van mezelf uitlezen.helma schreef:daar zou ik niet eens aan beginnenPosthoorn schreef:J.F. van der Poel, 'Een blinkende traan'
![]()

Liters tranen? Maar alles komt weer goed, neem ik aan...?Posthoorn schreef:Het is inderdaad te triest voor woorden.Posthoorn schreef:Ik moet 'm van mezelf uitlezen.helma schreef:daar zou ik niet eens aan beginnenPosthoorn schreef:J.F. van der Poel, 'Een blinkende traan'
![]()

Het is onbegrijpelijk dat iemandMister schreef:Liters tranen? Maar alles komt weer goed, neem ik aan...?Posthoorn schreef:Het is inderdaad te triest voor woorden.
1. zo'n boek schrijft
2. zo'n boek uitgeeft
3. zo'n boek serieus gaat lezen.

De titel is al geweldigPosthoorn schreef:Het is onbegrijpelijk dat iemandMister schreef:Liters tranen? Maar alles komt weer goed, neem ik aan...?Posthoorn schreef:Het is inderdaad te triest voor woorden.
1. zo'n boek schrijft
2. zo'n boek uitgeeft
3. zo'n boek serieus gaat lezen.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
de verkoopcijfers liegen eer anders niet om; dus er zal toch wel publiek voor zijn.
De eerste helft van het boek leest prima.Mara schreef:De engel van Spakenburg, Wim Duijst.
Twee vrouwen in Spakenburg worstelen elk op hun eigen manier met het geloof.
Ik ben benieuwd.![]()
Kent iemand dit boek?
Het is technisch goed geschreven.
Het doet me hier en daar aan de stijl van Maarten t'Hart denken, mede door sommige gebeurtenissen die zich afspelen.
Jongen observeert zijn moeder, als zij haar lange haren borstelt, en het verlies van een gelukssteentje en het terugvinden daarvan.
Helaas vond de auteur het nodig om er seksueel getinte scenes in te verweven, die behoorlijk vergaand zijn.
Misschien had ik te hoge verwachtingen van het boek, maar het viel mij dus uiteindelijk tegen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Begonnen in een boekje dat 'Johny Cornflakes' heet. ( Herinner me niet eens hoe ik eraan kom.)
Hoe hoort het eigenlijk: van Reinildis van Ditzhuyzen. Leuk om te lezen!
Daarnaast: het Huwelijk van een niet nader te noemen schrijver.
Daarnaast wil ik beginnen in het boek Duizendmaal dank van Ann Voskamp
Net uit: Bevrijd van jezelf van Tim Keller (vond ik zonde van mijn tijd, gelukkig waren het maar 80 blz. Snap niet dat dit boekje op dit moment als top 1 v/d christelijke non-fictie literatuur staat).
Nog steeds op mijn lijstje: Calvinisme van Beeke en Gedeeld geluk (over het huwelijk) van Piper, Stervenskunst van Wiliam Perkins en ook nog: liefdevol oog en open oor van Dr. H.C. Van der Meulen et all.
De Den Hertog catalogus is net binnen.
Die laat ik nog even dicht. Minimaal dit stapeltje nog uit lezen.
Daarnaast: het Huwelijk van een niet nader te noemen schrijver.

Daarnaast wil ik beginnen in het boek Duizendmaal dank van Ann Voskamp
Net uit: Bevrijd van jezelf van Tim Keller (vond ik zonde van mijn tijd, gelukkig waren het maar 80 blz. Snap niet dat dit boekje op dit moment als top 1 v/d christelijke non-fictie literatuur staat).
Nog steeds op mijn lijstje: Calvinisme van Beeke en Gedeeld geluk (over het huwelijk) van Piper, Stervenskunst van Wiliam Perkins en ook nog: liefdevol oog en open oor van Dr. H.C. Van der Meulen et all.
De Den Hertog catalogus is net binnen.

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Ik heb een boekenplank vol met dat soort boeken. Mijn oudste etiquetteboek (1880 geloof ik) staat helaas op de e-reader.vlinder schreef:Hoe hoort het eigenlijk: van Reinildis van Ditzhuyzen. Leuk om te lezen!