Denk aan de hond bij de smidse.....
Het nadeel van een apart belegde dag is dat lang niet iedereen hier een extra dag vrij voor zal willen nemen.
Dat zal dan wel de inleving van de nood laten zien.
Ik vond het best frappant dat iedereen positief reageerde op de boetedag, maar toen Ds Meeuse het woord vasten erbij gebruikte er ineens angst was voor activisme.
Terwijl in de Bijbel de boetedagen altijd gepaard gingen met vasten.
Ik ben blij met het initiatief; ik hoop dat het niet uitgesteld wordt naar de biddag.
En ik hoop dat het niet bij 1 dag en 1 kerkverband blijft....aanhoudend verenigd gebed is nodig.
R.M.MacCheyne schreef:Ook is het allezins te vrezen dat er weinig vereniging bestaat in het bidden. De christenen schamen zich om samen te komen tot gebed. Christus heeft beloofd: “Indien er twee van u te samen stemmen op de aarde over enige zaak, die zij zouden mogen begeren, Ik zeg u dat die hun zal geschieden van Mijn Vader die in de hemelen is.” Vele christenen letten niet genoeg op deze belofte. Spreken velen niet met minachting van het verenigd gebed? Ziet daar een reden om welke God de wolken gebiedt, dat zij geen zegen over ons geven. Hij wacht tot wij Zijn aangezicht te samen zoeken, dan zal Hij de vensteren des hemels opendoen en ons een zegen afgieten. Ach, dat alle christenen tot Hem kwamen met het gebed: “O Israëls verwachting, zijn Verlosser in tijd van benauwdheid, waarin zoudt gij zijn als een vreemdeling in het land, en als een reiziger die slechts inkeert om te vernachten? Waarom zoudt gij zijn als een versaagd man, als een held, die niet kan verlossen? Gij zijt toch in het midden van ons, o Heere! En wij zijn naar uwen naam genoemd, verlaat ons niet.” (Jer. 14:8,9).