Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Mara »

De vrouw met de sleutel, Vonne van der meer.
Het viel me een beetje tegen.
Ook begreep ik niet, waarom ze een scene tot in detail beschrijft, van een meneer op het toilet. :deg
Ik zat op dat moment met een kopje koffie, dus ik heb daar even wat sneller overheen gelezen.

Inmiddels halverwege in Zondagavond van dezelfde auteur, dat is een stuk boeiender.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Reiziger

Bericht door Reiziger »

Groep 8 aan de macht, Jacques Vriens
Dodo

Bericht door Dodo »

Forummer schreef:Groep 8 aan de macht, Jacques Vriens
Ken je de boeken van Johan Frinsel? Erg de moeite.
Of Patricia stJohn? Ze heeft een mooi boek over Onesimus geschreven.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding
over misbruik in rechterflank ger.gez.

Heel realistisch beschreven, voor zover ik dat kan beoordelen.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara

Bericht door Mara »

jakobmarin schreef:Afbeelding

Ja mooi he. Ik heb op 24 juni een posting hierover geschreven, in dit topic. :)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
jakobmarin schreef:Afbeelding

Ja mooi he. Ik heb op 24 juni een posting hierover geschreven, in dit topic. :)
Misschien moet ik het dan toch eens aanvragen op de bieb. ;)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Mara schreef:Ja mooi he. Ik heb op 24 juni een posting hierover geschreven, in dit topic. :)
Daar ben ik het zeer mee eens!
Zijdelings heb ik met het thema te maken, maar wat een verdriet zeg.
En dan te bedenken dat het in onze kerken niet minder vaak voorkomt dan in de 'wereld' (die we dan soms zo mijden).
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Mara

Bericht door Mara »

Net cadeau gekregen: Het familieportret van Jenna Blum. Er staat op de achterzijde dat het het best verkochte boek van 2011 is.
Is alles geoorloofd in oorlogstijd? Vijftig jaar lang heeft Anna Schlemmer geweigerd te praten over haar leven in Duitsland, tijdens de 2e W.O.
Anna's dochter Trudy herinnert zich niet veel, zij was nog maar 4 toen zij en haar moeder door een Amerikaanse soldaat werden bevrijd en met hem meegingen naar Minnesota. Maar ze bezit één bewijsstuk uit het verleden. Een familieportet waarop zijzelf staat, samen met haar moeder en een nazi officier.
Gedreven door schuldgevoel over wie haar voorouders zouden kunnen zijn, gaat Trudy op onderzoek uit. Zal ze erin slagen de waarheid over haar moeder's verleden boven tafel te krijgen?
Kent iemand dit boek?
Dodo

Bericht door Dodo »

Twee keer in begonnen, twee keer weggelegd.
Dodo

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Net cadeau gekregen: Het familieportret van Jenna Blum. Er staat op de achterzijde dat het het best verkochte boek van 2011 is.
Is alles geoorloofd in oorlogstijd? Vijftig jaar lang heeft Anna Schlemmer geweigerd te praten over haar leven in Duitsland, tijdens de 2e W.O.
Anna's dochter Trudy herinnert zich niet veel, zij was nog maar 4 toen zij en haar moeder door een Amerikaanse soldaat werden bevrijd en met hem meegingen naar Minnesota. Maar ze bezit één bewijsstuk uit het verleden. Een familieportet waarop zijzelf staat, samen met haar moeder en een nazi officier.
Gedreven door schuldgevoel over wie haar voorouders zouden kunnen zijn, gaat Trudy op onderzoek uit. Zal ze erin slagen de waarheid over haar moeder's verleden boven tafel te krijgen?
Kent iemand dit boek?
Trouwens, je bent de tel kwijt ;)
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:Net cadeau gekregen: Het familieportret van Jenna Blum. Er staat op de achterzijde dat het het best verkochte boek van 2011 is.
Kent iemand dit boek?
Ik heb 'm ook gelezen, geloof ik. Maar er is me werkelijk niks van bijgebleven.
Nu doen bestsellers het meestal niet zo goed bij mij. 'Haar naam was Sarah' vond ik bijvoorbeeld echt een prutboek.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Kent iemand dit boek?
Ik heb 'm ook gelezen, geloof ik. Maar er is me werkelijk niks van bijgebleven.
Nu doen bestsellers het meestal niet zo goed bij mij. 'Haar naam was Sarah' vond ik bijvoorbeeld echt een prutboek.
Oeps, ik zit net te googlen, het krijgt wel veel sterren, maar sommigen vinden het einde te afgeraffeld.
Sarah viel mij ook heel erg tegen. En volgens de site van het bolle mannetje, bestelden anderen die van dit boek houden ook Sarah, Suzanne Vermeer (thrillers) en Simone v.d. Vlugt.
Nou, ik ben benieuwd. :livre
Anders wordt het doorgeven t.b.v. het goede doel. ;)
Mara

Bericht door Mara »

De engel van Spakenburg, Wim Duijst.
Twee vrouwen in Spakenburg worstelen elk op hun eigen manier met het geloof.
Ik ben benieuwd. :?
Kent iemand dit boek?
Dodo

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Dodo »

Mara schreef:Bovengenoemd boek inderdaad niet verder gelezen.
In één ruk uitgelezen: De juiste trein vanaf het verkeerde perron - Jolande Heijboer
:ouin :ouin :ouin
Ik heb het gisteren gelezen, ook achter elkaar door.
Aan de ene kant heel boeiend, ontroerend ook soms, maar ik heb toch wat vraagtekens.

In z'n algemeenheid: waarom schrijven mensen boeken over hun overleden kind, en de manier waarop alles ging rond dat overlijden? Pas stonden er nog een paar recensies over zulke boeken in het RD, ik denk dat er inmiddels een fikse rij boeken over dit onderwerp is verschenen.
Ik begrijp het opschrijven voor jezelf, voor de familie, als liefdevolle herinnering. Maar waarom als boek?
Mara

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Mara schreef:Bovengenoemd boek inderdaad niet verder gelezen.
In één ruk uitgelezen: De juiste trein vanaf het verkeerde perron - Jolande Heijboer
:ouin :ouin :ouin
Ik heb het gisteren gelezen, ook achter elkaar door.
Aan de ene kant heel boeiend, ontroerend ook soms, maar ik heb toch wat vraagtekens.
In z'n algemeenheid: waarom schrijven mensen boeken over hun overleden kind, en de manier waarop alles ging rond dat overlijden? Pas stonden er nog een paar recensies over zulke boeken in het RD, ik denk dat er inmiddels een fikse rij boeken over dit onderwerp is verschenen.
Ik begrijp het opschrijven voor jezelf, voor de familie, als liefdevolle herinnering. Maar waarom als boek?
Het verhaal op zich boeit, maar ik vind het boek niet goed geschreven. Ik heb betere boeken gelezen over een dergelijk onderwerp.
Toch raakte het me wel.
Ik denk zeker dat er ook een markt voor is. Er zijn veel ouders met een overleden kind en dan is het soms troostrijk om te lezen hoe anderen dit verwerken, ook boos zijn misschien of wanhopig, of met schuldgevoel kampen. En dat er geen vaste tijd staat voor een rouwproces.
Een kind verliezen is denk ik één van de ergste dingen die je mee kunt maken. Het heeft ook een heel hoge stressfactor.
Ik vind het ook wel fijn als mensen open en eerlijk over de gang van zaken in een ziekenhuis schrijven.
In dit geval heb ik er over na lopen denken: hoever zou ik gaan met een kind? Eindeloos doorgaan met behandelen? Want het ging in dit boek wel heel erg ver, vond je niet Dodo?
Plaats reactie