Euhm, wat is nu het probleem? Alle kerkverbanden die participeren in het GBS zijn in dit initiatief betrokken en het GBS stelt de SV uitgave ter beschikking. (Ook alle wetenschappelijke expertise is aanwezig, als dat nog een argument zou zijn)-DIA- schreef:Waarom? Kijk wat er met Jongbloed is gebeurd.Afgewezen schreef:Uiteraard...freek schreef:Ik denk dat het bij de Banier sowieso in betere handen is.
Als uitgevers het heft in handen krijgen.... Lijkt me juist beter als Bijbelvertalingen
onder toezicht van kerken blijven. De GBS is wel geen kerkelijke stichting
maar tot nu toe heeft de GBS wel het vertrouwen van de kerken die de SV willen
handhaven.
Uitlegbijbel in SV
Re: Uitlegbijbel in SV
Dankzij Jongbloed bestaat immers de GBS...Auto schreef:Euhm, wat is nu het probleem? Alle kerkverbanden die participeren in het GBS zijn in dit initiatief betrokken en het GBS stelt de SV uitgave ter beschikking. (Ook alle wetenschappelijke expertise is aanwezig, als dat nog een argument zou zijn)-DIA- schreef:Waarom? Kijk wat er met Jongbloed is gebeurd.Afgewezen schreef:Uiteraard...freek schreef:Ik denk dat het bij de Banier sowieso in betere handen is.
Als uitgevers het heft in handen krijgen.... Lijkt me juist beter als Bijbelvertalingen
handhaven.
Ze namen de vrijheid om naar eigen inzicht de SV te hertalen.
Verder stond het er dankzij Jongbloed in de jaren 60 zo voor dat
het leek dat wie nog een SV wilde, dat die dan in het buitenland
gedrukt zouden moeten worden....
Neem ik nou de huwelijksbijbel van mijn ouders uit 1945, dan wemelt
die van fouten. Een Jongbloed Bijbel welteverstaan.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Laten we er niet aan mee doen en gewoon blij zijn met dit initiatief. Voor velen wellicht een drempel weggenomen w.b. de verstaanbaarheid van Gods Woord.Germanicus schreef:Het was te verwachten; ook rondom de 'uitlegbijbel' ontstaat verwarring en verdeeldheid. Zouden er ook nu weer predikanten opstaan die het initiatief een list van de satan noemen?
Mits we ons verstand leren verliezen...helma schreef:Laten we er niet aan mee doen en gewoon blij zijn met dit initiatief. Voor velen wellicht een drempel weggenomen w.b. de verstaanbaarheid van Gods Woord.Germanicus schreef:Het was te verwachten; ook rondom de 'uitlegbijbel' ontstaat verwarring en verdeeldheid. Zouden er ook nu weer predikanten opstaan die het initiatief een list van de satan noemen?
De Banier is onderdeel van Erdee Holding BV. Daar is men constant bezig met nieuwe omzetgroepen.
De krant en de tijdschriften gaan het niet redden, zonder een kaskoe elders in het concern.
De krant en de tijdschriften gaan het niet redden, zonder een kaskoe elders in het concern.
refo schreef:De Banier is onderdeel van Erdee Holding BV. Daar is men constant bezig met nieuwe omzetgroepen.

Eens met Helma.
Tuurlijk DIA, alleen als we ons verstand verliezen, kunnen we Gods Woord werkelijk verstaan.....-DIA- schreef:Mits we ons verstand leren verliezen...helma schreef:Laten we er niet aan mee doen en gewoon blij zijn met dit initiatief. Voor velen wellicht een drempel weggenomen w.b. de verstaanbaarheid van Gods Woord.Germanicus schreef:Het was te verwachten; ook rondom de 'uitlegbijbel' ontstaat verwarring en verdeeldheid. Zouden er ook nu weer predikanten opstaan die het initiatief een list van de satan noemen?

Volgens mij leert de Heere Jezus ons wat anders, namelijk dat we God ook moeten liefhebben met ons verstand.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Tuurlijk DIA, alleen als we ons verstand verliezen, kunnen we Gods Woord werkelijk verstaan.....-DIA- schreef:Mits we ons verstand leren verliezen...helma schreef:Laten we er niet aan mee doen en gewoon blij zijn met dit initiatief. Voor velen wellicht een drempel weggenomen w.b. de verstaanbaarheid van Gods Woord.Germanicus schreef:Het was te verwachten; ook rondom de 'uitlegbijbel' ontstaat verwarring en verdeeldheid. Zouden er ook nu weer predikanten opstaan die het initiatief een list van de satan noemen?
Volgens mij leert de Heere Jezus ons wat anders, namelijk dat we God ook moeten liefhebben met ons verstand.
Denk dat je het niet verstaat....
Denk dat Luther het wel begrijpt. Er is geen woord Spaans bij.-DIA- schreef:Luther schreef:Tuurlijk DIA, alleen als we ons verstand verliezen, kunnen we Gods Woord werkelijk verstaan.....-DIA- schreef: Mits we ons verstand leren verliezen...
Denk dat je het niet verstaat....
Ik begrijp je prima, maar het is gewoonweg rare praat. Als de Heere werkt, ga je niet vreemd doen; Hij vernieuwt de hele mens, dus ook het verstand.DIA schreef:Denk dat je het niet verstaat....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik begrijp werkelijk niet van het geruzie in dit topic. Eindelijk een initiatief die op eenheid in verscheidenheid is gebaseerd.
Ik vond dit prachtig om te lezen. Zo hoort het !!!!!!!
Ik vond dit prachtig om te lezen. Zo hoort het !!!!!!!
Heeft u contact gehad met de Gereformeerde Bijbelstichting (GBS) en met de stuurgroep van de Herziene Statenvertaling (HSV)?
„Ja, er is goed contact geweest met de GBS en met leden van de HSV-stuurgroep. De GBS heeft toegezegd de tekst van haar editie van de Statenvertaling ter beschikking te stellen.
De leden van de stuurgroep van de HSV zijn blij dat er ook voor degenen die vast willen houden aan de Statenvertaling een leeshulp komt. Verder begrijpen ze dat dit project niet voortkomt uit een anti-HSV-houding. Ondanks de verschillende wegen die we kiezen, gaat het ons beiden om de verstaanbaarheid van Gods Woord in onze tijd en om de uitbreiding van Zijn Koninkrijk.”
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-
.-DIA- schreef:Waarom? Kijk wat er met Jongbloed is gebeurd.Afgewezen schreef:Uiteraard...freek schreef:Ik denk dat het bij de Banier sowieso in betere handen is.
handhaven.
Even voor de goede orde; Jongbloed is uitgever maar participeert niet in de stichting nog het bestuur van de stichting HSV.
Wat betreft uitlegbijbel die zal toch tegenover de HSV gesteld worden door de kerken die de HSV niet accepteren.
Ik zal er echter niet wakker van liggen en ook geen forum mee vol schrijven.
Welkom op het forum!pkn ouderling schreef:Ik zal er echter niet wakker van liggen en ook geen forum mee vol schrijven.
Vol schrijven zal wel niet lukken, dan plaatsen we gewoon een extra schijfje bij, maar je bijdragen zijn welkom in ieder geval.
Enkele off-topic berichten geknipt.
Ontopic maar weer.
En welkom aan PKNouderling.
Ontopic maar weer.
En welkom aan PKNouderling.
-
Laten we zien wat het brengt. Ik ben vooral benieuwd naar het concept. Is het uitleg van woorden en begrippen of is het een beknopt Bijbel-commentaar, dus een studiebijbel. Uit de korte aankondiging valt nog heel weinig op te maken welke kant het opgaat. Alleen een verklaring van woorden heeft heel weinig toegevoegde waarde wat mij betreft! En waarom zou het erg zijn als er meerdere studiebijbels naast elkaar bestaan? M.i. Is dat geen probleem, als tenminste het fundament goed ligt. Zo hebben we nu de kanttekeningen, bijbelverklaring Calvijn, Matthew Poole en noem maar op. Een betrouwbare studiebijbel bij de Statenvertaling missen we trouwens al te zeer.