jakobmarin schreef: Maar waar vond je dat, waar hij dat leerde?
http://www.independent.co.uk/news/world ... 10062.html
http://life.nationalpost.com/2013/09/11 ... onscience/
nog niet in de Nederlandse pers, blijkbaar...
jakobmarin schreef: Maar waar vond je dat, waar hij dat leerde?
Dit lijkt me voor meerdere interpretaties vatbaar.Bert Mulder schreef:jakobmarin schreef: Maar waar vond je dat, waar hij dat leerde?
http://www.independent.co.uk/news/world ... 10062.html
Ja mooi, het staat ook bij ons in de bieb.Zita schreef:Ik lees op het moment Noortje Velt, van Jaqueline van der Waals. Het is wel erg honneponnig, maar niet onaardig ter verpozing.
Ik heb het volgehouden tot iets over de helft.Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Zwarte dauw - Rachel Visscher
Het is nogal.... confronterend, denk ik.
Knap dat je het tot zover hebt volgehouden...Mara schreef:Ik heb het volgehouden tot iets over de helft.Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Toen had ik er genoeg van.
Het ging mij enorm irriteren, continue die stereotiepen, vervelende betweterige mensen, zeer streng in de leer, chagrijnig, zuur, er mag niets, er moet van alles.
En bovendien slecht geschreven.
Vind ik zelf ook weldennis schreef:Knap dat je het tot zover hebt volgehouden...Mara schreef:Ik heb het volgehouden tot iets over de helft.Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
Het ging mij enorm irriteren, continue die stereotiepen, vervelende betweterige mensen, zeer streng in de leer, chagrijnig, zuur, er mag niets, er moet van alles.
En bovendien slecht geschreven.
Daar ben ik best in geinteresseerd!Mara schreef:Vind ik zelf ook weldennis schreef:Knap dat je het tot zover hebt volgehouden...Mara schreef:Ik heb het volgehouden tot iets over de helft.Mara schreef:Vers uit de bieb en heb inmiddels een paar bladzijden gelezen:
En bovendien slecht geschreven.op een gegeven moment zat ik me gewoon boos te maken. Het is bovendien een uitgekauwd, opgewarmd onderwerp, waar allang doorheen geprikt is.
Ik zou ook best een dergelijk boekje kunnen schrijven. Ontmoetingen met bevindelijken.
Maar dan gaat het over echte mensen. En komen die niet ter zake doende details, die bovendien veel te dik worden aangezet, niet ter sprake hoor.
Je brengt me op een ideedennis schreef:Daar ben ik best in geinteresseerd!Mara schreef: Vind ik zelf ook welop een gegeven moment zat ik me gewoon boos te maken. Het is bovendien een uitgekauwd, opgewarmd onderwerp, waar allang doorheen geprikt is.
Ik zou ook best een dergelijk boekje kunnen schrijven. Ontmoetingen met bevindelijken.
Maar dan gaat het over echte mensen. En komen die niet ter zake doende details, die bovendien veel te dik worden aangezet, niet ter sprake hoor.
De preek (1833) van Kohlbrugge (1803-1875) over Romeinen 7:14 'Want wij weten, dat de wet geestelijk is, maar ik ben vleselijk, verkocht onder de zonde' riep in brede kring de beschuldiging van wetsverachting op. Ter weerlegging hiervan schreef Kohlbrugge daarom een verklaring van heel het zevende hoofdstuk, 'Het zevende Kapittel van den Brief van Paulus aan de Romeinen in een uitvoerige omschrijving' (1840). Deze preek en de verklaring zijn nu opnieuw uitgegeven en aangevuld met een artikelenreeks (1909) van Locher over 'De verhouding van de christen tot Gods Wet'. Vooraf gaat een uitvoerige en voortreffelijke historisch-theologische inleiding van Kohlbrugge-kenner Van Es. De negentiende-eeuwse teksten zijn omgezet in de hedendaagse spelling. Met noten. Bijbelteksten zijn ontleend aan de Statenvertaling en aan Kohlbrugge zelf. Een belangrijke uitgave.
ik vond het prachtig!Afgewezen schreef:'Nynke', door Leendert van Wezel.
Wat een raar boek is dat!