Ik denk dat je wel degelijk mag zeggen dat een predikant de Heere Jezus aanbiedt. Natuurlijk (maar daarover is geen discussie) is dat op zichzelf niet genoeg.SecorDabar schreef: Als ik de advertentie van Den Hertog lees: Met bewogenheid wordt de Heere Jezus aan verloren zondaren aangeboden.
Wordt hier nu mee bedoeld dat een predikant (dus een mens) de Heere Jezus aanbied ?,
of: dat de Heere (de Alpha en de Omega) door Zijn zaligmakende bediening van de Heilige Geest aanbied ?
Ik hoop maar dat het laatste zal zijn, want anders gaat de mens iets aanbieden en neem de mens het aan.
Zo staat het in elk geval in de Bijbel:
2 Kor. 5: "Al deze dingen zijn uit God, Die ons met Zichzelven verzoend heeft door Jezus Christus, en ons (namelijk den apostelen en herders) de bediening der verzoening gegeven heeft.. Want God was in Christus de wereld met Zichzelven verzoenende, hun zonden hun niet toerekenende, en heeft het woord der verzoening in ons gelegd. Zo zijn wij dan gezanten (of ambassadeurs) van Christuswege, alsof God door ons bade: wij bidden van Christuswege: laat u met God verzoenen."
Lees b.v. Matthew Henry maar eens bij deze tekst.