Kabinet schiet door met hoogte van bezuinigingen.

Plaats reactie
matthijs019

Kabinet schiet door met hoogte van bezuinigingen.

Bericht door matthijs019 »

Hiet nieuwe kabinet van VVD, CDA en LPF wil 7 miljard bezuinigen, veel meer nog dan eerst was voorzien.

De stelling: Kabinet schiet door met hoogte van bezuinigingen.
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Schiet door, schiet door.
Als je geld tekort komt moet je wel.
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Met mijn (mislukte) jaar Bedrijfskunde zeg ik dat ze juist de economie moeten stimuleren met subsidies en uitgaven... Geef ons onze koopkracht terug, en wij geven uw de sleutel tot onze rijkdom! (belasting dus...)
WSO
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 jun 2002, 16:02

Bericht door WSO »

Vrijgeven spaarloon is dus goede gedachte?
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Daar weet ik te weinig van af, maar er iets nodig dat ons simpele, van economische wetten afhankelijke consumenten weer vertrouwen geeft in de economie... dat soort gepraat :)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Ach, die wet van Keenes is ook niet alles. Heb je geen geld, moet je het ook niet uitgeven. Bovendien, ons welvaartspeil is zo hoog, dat we heus wel een flinke veer kunnen laten.

(Bovendien, als je de staatsschuld gaat omrekenen naar een schuld per hoofd van de bevolking dan schrik je welk kapitaal je eigen persoontje voor de regering voorstelt.)
Madtice
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 sep 2002, 10:24

Bericht door Madtice »

Ik heb persoonlijk niet zoveel staatsschuld op mijn geweten want ik heb nog nooit hun gedwongen bepaald geld uit te geven (hoewel het me soms wel gunstig uitkwam) en daarbij: het is niet erg om in te korten maar mensen, mensen, mensen: bezuinigen op onderwijs en natuur? Het eerste is dom en het tweede hypocriet (was er niet laatst een conferentietje in Johannesburg waar ene JP Balkendendendende zei dat Nederland hard gaat werken aan een duurzamer bestaan?). Dus, als je bezuinigt, bezuinig dan op defensie, bepaalde subsidies die niet echt van levensbelang zijn, etc.
Plaats reactie