Plaats van de vrouw ( uit bijbels oogpunt)

Quazzy

Bericht door Quazzy »

Zelf ben ik meer een praktisch denker. Als ik bijvoorbeeld ontzettend veel voorbeelden zie van vrouwen die werken en waar het ontzettend goed gaat, vrouwen die studeren die ontzettend ijverig zijn en zelfs mannen zie die ontzettend goed huisman kunnen zijn, dan denk ik: blijkbaar heeft God hun deze gaven gegeven. Is dit nu een onlogische gedachte? Als er wordt beredeneerd vanuit de scheppingsorde, wat volgens mij niet goed onderbouwd argument is, dan zou het logisch zijn (mocht de vrouw inderdaad gemaakt zijn om vrouwen te baren en schoon te maken), dat dit was waar zij voornamelijk goed in was. God zou dit dan zo hebben gemaakt bij alle vrouwen.

Ik kom dagelijks bijzonder getalenteerde vrouwen tegen. Als deze vrouwen alleen gemaakt zijn (volgens enkelen hier) om schoon te maken en kinderen te baren, dan vraag ik: waarom?
Ik ben van mening dat het getuigd van een onvolwassen macho-cultuur om een vrouw zo te behandelen. En om te zeggen dat je de vrouw daarom niet minder respecteerd: zo'n argument werd volgens mij vroeger ook voor slavernij gebruikt (en ook iets over de orde ofzo).

Ik denk absoluut niet minder over een vrouw die niet werkt om thuis de kinderen op te voeden, juist niet. Het moet echter wel een vrijwillige keuze zijn.
Egbert

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Quazzy
Zelf ben ik meer een praktisch denker. Als ik bijvoorbeeld ontzettend veel voorbeelden zie van vrouwen die werken en waar het ontzettend goed gaat, vrouwen die studeren die ontzettend ijverig zijn en zelfs mannen zie die ontzettend goed huisman kunnen zijn, dan denk ik: blijkbaar heeft God hun deze gaven gegeven. Is dit nu een onlogische gedachte? Als er wordt beredeneerd vanuit de scheppingsorde, wat volgens mij niet goed onderbouwd argument is, dan zou het logisch zijn (mocht de vrouw inderdaad gemaakt zijn om vrouwen te baren en schoon te maken), dat dit was waar zij voornamelijk goed in was. God zou dit dan zo hebben gemaakt bij alle vrouwen.

Ik kom dagelijks bijzonder getalenteerde vrouwen tegen. Als deze vrouwen alleen gemaakt zijn (volgens enkelen hier) om schoon te maken en kinderen te baren, dan vraag ik: waarom?
Ik ben van mening dat het getuigd van een onvolwassen macho-cultuur om een vrouw zo te behandelen. En om te zeggen dat je de vrouw daarom niet minder respecteerd: zo'n argument werd volgens mij vroeger ook voor slavernij gebruikt (en ook iets over de orde ofzo).

Ik denk absoluut niet minder over een vrouw die niet werkt om thuis de kinderen op te voeden, juist niet. Het moet echter wel een vrijwillige keuze zijn.
Als het aan Kwazzie lag was de mensheid al enige eeuwen geleden uitgestorven, want de vrouw mag dan eigenwijs zijn zonder de man kan men niet.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door Quazzy

Daarom is het denk ik goed voor je om dat boekje eens te lezen. Daar staan nou precies Bijbelteksten in, die een groot gedeelte van jou 'verhaal' onderschrijven.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
SGP-GOUDA
Contacteer:

Bericht door SGP-GOUDA »

discusieer morgenavond verder over dit onderwerp

in de Driestar te Gouda

Klik hier voor verdere info
Barryvrouw

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door SGP-GOUDA
discusieer morgenavond verder over dit onderwerp

in de Driestar te Gouda

Klik hier voor verdere info
Gouda is te ver...
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
helma

Re: Plaats van de vrouw ( uit bijbels oogpunt)

Bericht door helma »

Las vanavond bij MacArthur het volgende:

One expression in Titus 2 deserves special notice. It is the word homemakers. The Greek word is oikourgous, which literally means “workers at home.” Oikos is the Greek word for “home,” and ergon means “work, employment.” It suggests that a married woman’s first duty is to her own family, in her own household. Managing her own home should be her primary employment, her first task, her most important job, and her true career.

John MacArthur
Bert Mulder
Contacteer:

Re: Plaats van de vrouw ( uit bijbels oogpunt)

Bericht door Bert Mulder »

helma schreef:Las vanavond bij MacArthur het volgende:

One expression in Titus 2 deserves special notice. It is the word homemakers. The Greek word is oikourgous, which literally means “workers at home.” Oikos is the Greek word for “home,” and ergon means “work, employment.” It suggests that a married woman’s first duty is to her own family, in her own household. Managing her own home should be her primary employment, her first task, her most important job, and her true career.

John MacArthur
helemaal mee eens!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie