BJD schreef:Yesenaer schreef:MEELEVEN WORDT OP PRIJS GESTELD ! of leef jij niet mee met je naaste?
Heb het een paar keer meegemaakt, maar zou eenn volgende keer overwegen niet te gaan. Al die 'belangrijke mensen' die dan ineens allemaal de beste plaatsen in nemen. Wat een circus. Nee, heeft niets met meeleven te maken maar 'ik was erbij' gevoel.
Belangrijke mensen, circus...
Ik ben er vaak bij geweest, maar hier herken ik niets van. Ik denk dat het probleem eerder zit bij hoe je om je heen kijkt en de dingen ervaart, dan in de dingen zelf.
Ik vind het vaak bemoedigende en indrukwekkende diensten. Het is niet niks als iemand zijn leven in dienst van God wil stellen omdat God hem hiervoor heeft geroepen. In het midden van de kerk die hij hoopt te gaan dienen wordt hij uitgezonden in naam van zijn Zender.
De "belangrijke mensen" zijn of familie en vrienden, of collega-predikanten. Van hen allen begrijp ik goed dat ze zoiets willen meemaken. Om mee te leven, inderdaad. Voor de mensen die er dicht bij betrokken zijn zal dat persoonlijk zijn. Voor mensen die er verder vanaf staan (zoals ik in de meeste diensten waar ik bij was) gaat het meeleven over iets breders: het koninkrijk van God en de voortgang van dat koninkrijk door het roepen en zenden van dienaren.