Maar dat is nog niet zozeer mijn punt. Mijn punt is dat DIA rechtstreeks aan de hand van Psalm 116 wil bewijzen dat er een vierschaarervaring is.Tiberius schreef:Je kan hier inderdaad best veel leren; leermeesters genoeg.
Ik ben het verder eens met Afgewezen: je kan beter de term rechtvaardiging gebruiken, die is algemener dan vierschaarbeleving. Bovendien schiet het woord vierschaarbeleving alleen al bij velen hier in de allergiezone.
De één beschrijft het als een vierschaar, een ander als failliet gaan, een derde mogelijk als een coldboot, maar in wezen blijft de zaak voor allen gelijk.
Ik zeg: dat laat de tekst niet toe.
DIA denkt: o, jij moet ook al niets van de vierschaarbeleving hebben.
Vervolgens schermt hij zich af voor de discussie door zich te verschuilen achter zijn geringe ontwikkeling, psychische stoornis, etc. etc. En dat vind ik niet eerlijk.
Ik begrijp best wat DIA zeggen wil. Inderdaad kun je wat je beleeft wanneer je tot geloof mag komen, heel goed omschrijven met de woorden van Psalm 116 (en van een heleboel andere psalmen). Maar dat is wat anders dan rechtstreeks uit Psalm 116 te bewijzen dat het zo gaat.