Tja, ik had destijds geen werk buitenshuis, maar wel een druk en ingewikkeld gezin met ook jonge kindjes nog. Ik deed het gewoon. (ik denk nu wel eens, hoe heb ik het allemaal gekund en voor elkaar gekregen?) maar het lukte.DDD schreef:Daar heb je deels gelijk in. Vooral wanneer gehuwden perse alle vriendschappen samen willen, wat ik niet zo goed vind overigens.Mara schreef: Niet alle vriendschappen zijn oneindig. Soms groeien ook goede vrienden uit elkaar, of dat er vanwege een (ander) huwelijk verwijdering komt.
Als je als echtpaar toevallig klikt met een ander echtpaar, is dat al heel wat.
En tegenwoordig menen mensen veel vrienden te hebben, op FB, maar in de praktijk valt dat dan tegen. Die komen echt niet allemaal een boodschapje voor je doen, of je uit bed helpen.
Ik werk veel bij oudere mensen (boven de 65) zij hebben veel voor hun ouders gedaan, of doen dat zelfs nog steeds. Ze verwachten echter niet hetzelfde van hun kinderen. Want die hebben het te druk. Ze vergeten even dat zij het ook druk hadden/hebben.
Het is een veranderende mentaliteit.
En natuurlijk zijn Facebookvrienden niet van belang in deze discussie. Maar het is echt waar dat je nog zo bijzonder kunt zijn, als je belangstelling hebt én toont voor andere mensen en het goede met andere mensen voorhebt, dan hoef je niet eenzaam te zijn. Als je dat wel bent dan is het goed om daar een boek over te lezen of in therapie te gaan en daar niet in te berusten.
Ik ben het wel eens met je opmerkingen over drukte. Vooral als de generatie-afstand lang is en ouderen in een verpleeghuis zitten terwijl de kinderen een jong gezin hebben.
En nu mijn ouders er niet meer zijn, kan ik wel terugdenken aan een heel mooie periode.
Als je je ouders tot het einde mag begeleiden en verzorgen, geeft dat een heel intieme band, ik vond het heel bijzonder om te doen.
Je leert er ook veel van.