Krijg je dan je (doop)attestatie niet meeTiberius schreef:Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ja.Hendrien schreef:Is er ook sprake van opnieuw dopen door andere kerkverbanden of vindt dit alleen in de OGG in Ned. plaats? Want het gaat nog om best veel kinderen! Als die later naar een andere kerkverband gaan moeten ze dan opnieuw groot gedoopt worden?GGBeroopingswerk schreef:Toen ik voor een week of twee terug in Barneveld was bij een doopdienst van ds. T. Klok, werden daar twee kinderen uit één gezin gedoopt. Oorzaak: Men kwam van de gemeente van ds. Wink af en de jongste twee kinderen waren nog niet gedoopt. Achteraf blijkt dat de oudste van deze twee kinderen in Veenendaal door ds. A.P. van der Meer gedoopt is.
In de visie van OGG Barneveld / ds. Klok is deze doop bediend door meneer A.P. van der Meer, en dus niet geldig.
Toch vraag ik me af of het terecht is dat je je kind dan opnieuw laat dopen. Hoe denken jullie erover?
Niet zozeer vanwege de aantallen, want dat is geen probleem. Maar of de doop van deze kinderen in bijv. de GG of GGiN wel erkend wordt.

Dit is soms met belijdenis ook het geval, met de warme hand of met de koude hand overgaan, wordt dat wel genoemd.