Laat haar van u

Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Laat haar van u

Bericht door Bona Fide »

Mara schreef:Ik lag gistermorgen op bed naar het nieuws van 10 uur te luisteren en dan val je er in.
Het is off-topic, maar ik zou je willen adviseren om 's zondags niet naar het nieuws te luisteren. Er zit daar iemand niet-noodzakelijke zondagsarbeid te verrichten en jij luistert daar naar. Realiseer je je dat?
Bovendien kun je dan beter een preek beluisteren van één van de predikanten uit de achterban van Refoforum (eigen opname of internet) of neem een goed boek ter hand i.p.v. de door jou beschreven diensten op de radio. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar als ik jouw verslag lees, trekt me er ook niets in aan.
Lekker uithouden die radio dus, zeker op zondag.
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laat haar van u

Bericht door Mara »

Bona Fide schreef:
Mara schreef:Ik lag gistermorgen op bed naar het nieuws van 10 uur te luisteren en dan val je er in.
Het is off-topic, maar ik zou je willen adviseren om 's zondags niet naar het nieuws te luisteren. Er zit daar iemand niet-noodzakelijke zondagsarbeid te verrichten en jij luistert daar naar. Realiseer je je dat?
Bovendien kun je dan beter een preek beluisteren van één van de predikanten uit de achterban van Refoforum (eigen opname of internet) of neem een goed boek ter hand i.p.v. de door jou beschreven diensten op de radio. Ik heb ze nog nooit gehoord, maar als ik jouw verslag lees, trekt me er ook niets in aan.
Lekker uithouden die radio dus, zeker op zondag.
Ik ken wel dat dilemma. Wij zijn gewoon om 2 x per zondag naar het nieuws te luisteren, smorgens en savonds laat.
En als je migraine hebt, is elke letter lezen een bezoeking, maar dit terzijde, want dat is gelukkig maar zelden.
Als ik niet ter kerke kan, luister ik in principe eerst via audio server naar onze kerk.
Maar dat valt helaas ook wel eens tegen, dus dan heb je inderdaad nog een onontgonnen schat op internet.
Ik krijg vaak een link doorgestuurd, of ik zoek zelf.

Maar staat voor jou op zondag "de wereld stil"?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bona Fide
Berichten: 522
Lid geworden op: 11 feb 2013, 13:05

Re: Laat haar van u

Bericht door Bona Fide »

Mara schreef:Maar staat voor jou op zondag "de wereld stil"?
Dat wil zeggen dat ik niet weet wat er zich in de wereld afspeelt op die dag. Ik heb er tot nu toe echt nog nooit iets van gekregen dat ik daarvan pas op z'n vroegst op maandag kennis kon nemen. Daarom, houd ook wat het nieuws betreft gewoon rustdag, heerlijk joh! Ik lees op zondag bewust ook geen krant, ook al heb ik die van de afgelopen week nog niet uit of zo.
Overigens, als er een of andere 'ramp' in de buurt is en de sirene zou afgaan (je weet wel, dat alarm dat elke 1e maandag v/d maand wordt getest), zou ik wel internet bekijken of radio aanzetten, maar anders niet. Dan blijft op zondag internet afgesloten, m.u.v. mee-/beluisteren kerkdienst.
(PS: beterschap met je migraine!)
Koop de waarheid en verkoop ze niet. (Spreuken 23 : 23a)
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Laat haar van u

Bericht door dennis »

Bona Fide schreef:
Mara schreef:Maar staat voor jou op zondag "de wereld stil"?
Dat wil zeggen dat ik niet weet wat er zich in de wereld afspeelt op die dag. Ik heb er tot nu toe echt nog nooit iets van gekregen dat ik daarvan pas op z'n vroegst op maandag kennis kon nemen. Daarom, houd ook wat het nieuws betreft gewoon rustdag, heerlijk joh! Ik lees op zondag bewust ook geen krant, ook al heb ik die van de afgelopen week nog niet uit of zo.
Overigens, als er een of andere 'ramp' in de buurt is en de sirene zou afgaan (je weet wel, dat alarm dat elke 1e maandag v/d maand wordt getest), zou ik wel internet bekijken of radio aanzetten, maar anders niet. Dan blijft op zondag internet afgesloten, m.u.v. mee-/beluisteren kerkdienst.
(PS: beterschap met je migraine!)
Eigenlijk ben ik wel met Bona Fide eens. Best eens goed om ook het nieuws eens een dag te laten wachten... Het is voor mij geen wet of zo, maar ik hou er ook niet van om op de zondag een radiojournaal te luisteren.
(en net als Bona heb ik toch de illusie dat ik behoorlijk goed op de hoogte ben van wat er op de wereld gebeurd.)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laat haar van u

Bericht door -DIA- »

Unionist schreef:Een heel verhaal, DIA.
Maar ik mis er iets in.
Ik mis er Iemand in.
Juist door het verzoenende werk van Christus kan God barmhartig zijn en toch rechtvaardig.
Hij werd mens, om in onze plaats Gods straf op de zonde te dragen.
Opdat een ieder die in Hem gelooft, die zich aan Hem vastklemt, niet verloren hoeft te gaan, maar het eeuwige leven mag ontvangen.

Hoe kun je zoveel woorden gebruiken over de relatie tussen God en de mens, zonder ook maar één keer Zijn naam te noemen of ook maar indirect naar Hem te verwijzen?
Ja zeker wel, lees dan tussen de letters door! Want hoe kan God buiten Christus dan
barmhartig en rechtvaardig zijn? Wat en Wie is het Voorwerp van het geloof, in eerste
instantie: God de Vader of Christus?
Zeg me dan hoe u dat zou zien? Is er dan nog een anders weg? Alleen in de toegepaste
gerechtigheid van Christus ligt de bestaansgrond, en die is zo vast dat bergen mogen
wankelen en heuvelen wijken maar dát verbond, dat eeuwige verbond uit de stille eeuwigheid
zal nooit wankelen.
Nogmaals, wat mist u dan? In Christus ligt alles, maar alleen voor volkomen zondaren,
want anders zien we niet dat al wat aan Hem gans begeerlijk is. En voor een niet-volkomen
zonder ligt niet alles in Christus. Want wat zou een niet-volkomen zondaar in Christus
zien? Hooguit een Voorbeeld en een Zaligmaker die men slechts roemt met de lippen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Laat haar van u

Bericht door Unionist »

De vraag is of Hij aan Zijn eer komt als je alleen maar tussen de regels door moet bedenken dat de redding aan Hem te danken is. Ik kan uren vertellen hoe goed mijn huwelijk is, maar als ik daarin niet één keer de naam van mijn vrouw noem, of ten minste rechtstreeks naar haar verwijs, dan mag iedereen terechte twijfels hebben over mijn liefde voor haar.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laat haar van u

Bericht door -DIA- »

Unionist schreef:De vraag is of Hij aan Zijn eer komt als je alleen maar tussen de regels door moet bedenken dat de redding aan Hem te danken is. Ik kan uren vertellen hoe goed mijn huwelijk is, maar als ik daarin niet één keer de naam van mijn vrouw noem, of ten minste rechtstreeks naar haar verwijs, dan mag iedereen terechte twijfels hebben over mijn liefde voor haar.
We hebben geen gebrek aan kritische mensen in de kerk van nu, maar waar we gebrek aan hebben zijn hongerige
zielen, wiens zelfs het bitter wel eens zoet kan zijn. Er is geen andere weg, dan de weg door het recht.

Hier komt niets van de mens in aanmerking, dan alleen schuld, en een volkomen zaligmaker
voor een volkomen zondaar. En zo komt God op het hoogste aan Zijn eer, en de zondaar wordt
op het diepste vernederd.
Voorwaar, een weg tegen vlees en bloed. Maar weeg het eens af: Straks staan we allen voor die
grote Rechter die een rechtvaardig oordeel over ons zal vellen.
De vraag voor u en voor mij mag dan wel zijn:
Mijn ziel, doorziet u uw lot?
Hoe zult u rechtvaardig verschijnen voor God?
  • God heerst als Opperheer;
    Dat elk Hem juichend eer';
    Gij, aarde, zee en eiland,
    Verheugt u in uw Heiland.
    Hem dekt met majesteit
    Der wolken donkerheid;
    Hij vestigt Zijnen troon
    Op heil'ge rijksgeboôn,
    Vol recht en wijs beleid.

    Een vuurgloed gaat Hem voor,
    Den gansen hemel door,
    En blaakt aan alle zijden
    Hen, die Zijn macht bestrijden;
    Zijn felle bliksemschicht
    Snelt door al 't zwerk, verlicht
    Den gansen wereldkloot;
    Het aardrijk ziet zijn nood,
    En ijst, en beeft, en zwicht.

    't Gebergte smelt als was,
    En wordt geheel tot as,
    Voor 't aangezicht des HEEREN,
    Wien al wat leeft, moet eren.
    't Verbaasde hemelrond
    Meldt, in dien naren stond,
    Zijn billijkheid en macht;
    De volken zien Zijn kracht
    Op 's aardrijks ruimen grond.

    Dat ieder schaamrood zij,
    Die, onbeschroomd en vrij,
    Een beeld durft eer bewijzen
    En nietig' afgoôn prijzen,
    Den waren God ten hoon.
    Knielt voor Hem, al gij goôn!
    Zwicht voor den Opperheer;
    Buigt u met ootmoed neer
    Voor Zijn geduchten troon.

    Gans Sion was verheugd,
    En juicht', o HEER, van vreugd,
    Met Juda's docht'renscharen,
    Wanneer 't de blijde maren
    Uws oordeels had gehoord;
    Want Gij heerst ongestoord,
    En toont Uw macht alom,
    Ver boven 't godendom,
    't Welk siddert voor Uw woord.

    Beminnaars van den HEER,
    Verbreiders van Zijn eer,
    Hoopt steeds op Zijn genade,
    En haat altoos het kwade.
    Hij, die in tegenspoed
    Zijn gunstgenoten hoedt,
    Verleent hun onderstand,
    En redt z' uit 's bozen hand,
    Die op hun onschuld woedt.

    Gods vriend'lijk aangezicht,
    Heeft vrolijkheid en licht
    Voor all' oprechte harten,
    Ten troost verspreid in smarten.
    Juicht, vromen, om uw lot;
    Verblijdt u steeds in God;
    Roemt, roemt Zijn heiligheid;
    Zo word' Zijn lof verbreid
    Voor al dit heilgenot.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Laat haar van u

Bericht door Unionist »

Laten we het erop houden dat je een meester bent in het niet zeggen van dingen.

Maar gelukkig ken ik het antwoord op de vraag die jij vóór de geciteerde psalm stelt. En dat antwoord staat in mijn eerste reactie op jou.

Jezus, leven van mijn leven,
Jezus, dood van mijne dood,
die voor mij U hebt gegeven,
in de bangste zielennood,
opdat ik niet hoop'loos sterven,
maar uw heerlijkheid zou erven,
duizend, duizend maal, o Heer,
zij U daarvoor dank en eer!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Re: Laat haar van u

Bericht door Unionist »

Mara schreef: Op radio 5 is zelden een mooie dienst te horen, helaas.
Het begint al met een riedeltje over de prachtige kerk, gastvrije gemeente, in het mooie stadje huppeldepup, gelegen aan de kronkelende IJssel, of aan de rand van de mooie bossen....
Dan is het al 10 minuten ver en heb je nog niks gehoord. :nonnon
Gistermorgen de eerste paar minuten smorgens beluisterd met mijn bonkende hoofd, het gebonk werd er alleen maar erger door.
Met medewerking van:....pianist, koor zus, koor X, allemaal toeters en bellen, een puber die het Bijbelgedeelte mag voorlezen...
Maar dan zal de tegenwerping wel zijn, dat het allemaal ter eer van God is en we niet alleen voor het Woord naar de kerk gaan. :huhu
Sam en Moos zitten in een restaurant.
Sam:"Wat is dit eten smerig, zeg!"
Moos: "Ja, en nog van die vreselijk kleine porties ook!"
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16750
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Laat haar van u

Bericht door Hendrikus »

Unionist schreef:
Mara schreef: Op radio 5 is zelden een mooie dienst te horen, helaas.
Het begint al met een riedeltje over de prachtige kerk, gastvrije gemeente, in het mooie stadje huppeldepup, gelegen aan de kronkelende IJssel, of aan de rand van de mooie bossen....
Dan is het al 10 minuten ver en heb je nog niks gehoord. :nonnon
Gistermorgen de eerste paar minuten smorgens beluisterd met mijn bonkende hoofd, het gebonk werd er alleen maar erger door.
Met medewerking van:....pianist, koor zus, koor X, allemaal toeters en bellen, een puber die het Bijbelgedeelte mag voorlezen...
Maar dan zal de tegenwerping wel zijn, dat het allemaal ter eer van God is en we niet alleen voor het Woord naar de kerk gaan. :huhu
Sam en Moos zitten in een restaurant.
Sam:"Wat is dit eten smerig, zeg!"
Moos: "Ja, en nog van die vreselijk kleine porties ook!"
:haha


maar of het landt?
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Laat haar van u

Bericht door Mara »

Knap, hoe sommige forummers op de man spelen, zonder op de man te spelen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Laat haar van u

Bericht door Terri »

Mara schreef:Knap, hoe sommige forummers op de man spelen, zonder op de man te spelen.
Wat is op de man spelen precies? (serieuze vraag!)
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Laat haar van u

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:Knap, hoe sommige forummers op de man spelen, zonder op de man te spelen.
Is dit op de man spelen?

Misschien hebben die forummers wel een klein beetje gelijk. :)
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Laat haar van u

Bericht door -DIA- »

Unionist schreef:Laten we het erop houden dat je een meester bent in het niet zeggen van dingen.

Maar gelukkig ken ik het antwoord op de vraag die jij vóór de geciteerde psalm stelt. En dat antwoord staat in mijn eerste reactie op jou.

Jezus, leven van mijn leven,
Jezus, dood van mijne dood,
die voor mij U hebt gegeven,
in de bangste zielennood,
opdat ik niet hoop'loos sterven,
maar uw heerlijkheid zou erven,
duizend, duizend maal, o Heer,
zij U daarvoor dank en eer!
Vertel het mij dan maar. Wie is Jezus, waar is Hij, en hoe openbaarde Hij Zich als
het Leven? Was dat ook in een huilende woestijn? Toen je dacht voor eeuwig weg
te zinken? Ik zou daar graag meer van horen, maar ik hoor er zo weinig over.
Ach ja, wel wat gerammel over een soort Jezus, maar niet die Grote Majestueuze
Heilige, Rechtvaardige Christus der Schriften. Hoe Hij Zich openbaart in Zijn
Algenoegzaamheid, dierbaarheid, enz. zoals bv. aan de Emmaüsgangers, aan een
Maria, toen Hij haar naam noemde.

Wie is Hij, opdat ik in Hem gelove? Dat sprak eenmaal een man die blind was geweest.
Maar hij had Hem gezien, en toch wist hij niet dat het Jezus was. En het is waar, je weet
het waarschijnlijk ook wel, je kunt vandaag de dag niet alles meer geloven wat zich
ach de Christus aandient. Dat maakt het een zeer verwarrende tijd, waarin velen
struikelen en de Rechte Weg niet meer weten.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 22 jul 2013, 23:40, 2 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Laat haar van u

Bericht door Luther »

Mara schreef: Op radio 5 is zelden een mooie dienst te horen, helaas.
Het begint al met een riedeltje over de prachtige kerk, gastvrije gemeente, in het mooie stadje huppeldepup, gelegen aan de kronkelende IJssel, of aan de rand van de mooie bossen....
Dan is het al 10 minuten ver en heb je nog niks gehoord. :nonnon
Gistermorgen de eerste paar minuten smorgens beluisterd met mijn bonkende hoofd, het gebonk werd er alleen maar erger door.
Met medewerking van:....pianist, koor zus, koor X, allemaal toeters en bellen, een puber die het Bijbelgedeelte mag voorlezen...
Maar dan zal de tegenwerping wel zijn, dat het allemaal ter eer van God is en we niet alleen voor het Woord naar de kerk gaan. :huhu
Als je om welke reden dan ook niet naar de kerk kan, dan slinger je toch een PC aan: werkelijk overal kun je preken beluisteren en live meeluisteren.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie