En de Geest is het, Die getuigt dat de Geest de Waarheid is.

Tiberius
Administrator

Re: En de Geest is het, Die getuigt dat de Geest de Waarheid

Bericht door Tiberius »

hervormde schreef:
Tiberius schreef:
Zonderling schreef:Ik had echter nog wel aan mijn post moeten toevoegen dat de wedergeboorte bij Calvijn en anderen, en ook nog wel in later tijd, (terecht) wordt opgevat en beschreven als de voortgaande wedergeboorte in het leven van de gelovigen en daarmee synoniem is met de heiligmaking. In die zin mogen we ook wel van trappen spreken in de wedergeboorte. Daarom leerden ook onze vaderen dat de wedergeboorte volkomen is in haar delen, maar onvolmaakt in trappen (in dit leven). Dit nog als kleine aanvulling.
En is Hervormde het daar mee eens? Ik denk het niet.
Tiberius, hier is hervormde het wel mee eens.
Mooi.
alias

Re: En de Geest is het, Die getuigt dat de Geest de Waarheid

Bericht door alias »

Tiberius schreef:
hervormde schreef:
Tiberius schreef:
Zonderling schreef:Ik had echter nog wel aan mijn post moeten toevoegen dat de wedergeboorte bij Calvijn en anderen, en ook nog wel in later tijd, (terecht) wordt opgevat en beschreven als de voortgaande wedergeboorte in het leven van de gelovigen en daarmee synoniem is met de heiligmaking. In die zin mogen we ook wel van trappen spreken in de wedergeboorte. Daarom leerden ook onze vaderen dat de wedergeboorte volkomen is in haar delen, maar onvolmaakt in trappen (in dit leven). Dit nog als kleine aanvulling.
En is Hervormde het daar mee eens? Ik denk het niet.
Tiberius, hier is hervormde het wel mee eens.
Mooi.
Waarom dacht je dan dat hervormde het er niet mee eens zou zijn?
Plaats reactie