Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander

WimA

Re: Van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander

Bericht door WimA »

DDD schreef:Dat is allemaal wel waar. Maar niet voor niets is het een gezegde dat bij bepaalde verdediging van je standpunt je geen bestrijders meer nodig hebt. Dat is hier wel buitengewoon van toepassing.
Het is de toon die de muziek maakt. Van sommige bestrijders der vrijzinnigheid op dit forum zou je haast zelf vrijzinnig worden, hetgeen God verhoede.
Met graagte zal ik mijn mond houden als anderen - die wel de juiste toon weten te treffen - de bestrijding ter hand zullen nemen. Het door jouw gebezigde gezegde kende ik verder niet, wel het gezegde: "De beste stuurlui staan aan wal".
Ik zie uit naar reacties - waaronder de uwe - waardoor de mijne overbodig worden en het risico dat uw vrijzinnig wordt effectief wordt geëlimineerd.
Mara

Bericht door Mara »

DDD schreef:
Van sommige bestrijders der vrijzinnigheid op dit forum zou je haast zelf vrijzinnig worden, hetgeen God verhoede.
Pardon?
Het is niet op de man, maar wel duidelijk wie je hiermee bedoelt.
Om daarom God te hulp te roepen, ik heb er geen woorden voor.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Het is ook helemaal niet op de man. Ik kom zelf ook niet altijd even tactisch uit de hoek, helaas.

Ik wijs er alleen maar op dat veel mensen het christendom vaarwel zeggen door onverkwikkelijke discussies. Het bleek ooit dat het percentage kerkverlaters onder kerkenraadsleden hoger is dan in het algemeen. Dat is hetzelfde fenomeen.

Ik denk dat veel mensen middelijkerwijs ongelovig worden door ervaringen met christenen, niet door de boodschap van Christus.

De uitdrukking is overigens: Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
DDD

Bericht door DDD »

WimA schreef:
DDD schreef:Dat is allemaal wel waar. Maar niet voor niets is het een gezegde dat bij bepaalde verdediging van je standpunt je geen bestrijders meer nodig hebt. Dat is hier wel buitengewoon van toepassing.
Het is de toon die de muziek maakt. Van sommige bestrijders der vrijzinnigheid op dit forum zou je haast zelf vrijzinnig worden, hetgeen God verhoede.
Met graagte zal ik mijn mond houden als anderen - die wel de juiste toon weten te treffen - de bestrijding ter hand zullen nemen. Het door jouw gebezigde gezegde kende ik verder niet, wel het gezegde: "De beste stuurlui staan aan wal".
Ik zie uit naar reacties - waaronder de uwe - waardoor de mijne overbodig worden en het risico dat uw vrijzinnig wordt effectief wordt geëlimineerd.
Het kan niet de bedoeling zijn wie dan ook de mond te snoeren. Het ging mij er meer om aandacht te vragen voor de neveneffecten van de betogen. Overigens kan ik mezelf daarbij insluiten, want andersom werken opmerkingen ook wel eens als een rode lap op een stier. Ik zag inmiddels dat er al een heel draadje over dit onderwerp is. Dus ik zal er verder de discussie niet teveel mee verstoren.
WimA

Bericht door WimA »

DDD schreef:
WimA schreef:
Het kan niet de bedoeling zijn wie dan ook de mond te snoeren. Het ging mij er meer om aandacht te vragen voor de neveneffecten van de betogen. Overigens kan ik mezelf daarbij insluiten, want andersom werken opmerkingen ook wel eens als een rode lap op een stier. Ik zag inmiddels dat er al een heel draadje over dit onderwerp is. Dus ik zal er verder de discussie niet teveel mee verstoren.
Mag ik u in ieder geval de tip meegeven eerst het draadje over het onderwerp te lezen alvorens te reageren? Het ontstaan van neveneffecten is te betreuren maar het is zoweiso onmogelijk deze te voorkomen indien mensen enkel de laatste posting lezen en alleen daarop reageren.
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb op dit forum nog nooit een reactie geplaatst in een draadje dat ik niet helemaal gelezen heb.
Mara

Bericht door Mara »

Mara schreef:
DDD schreef:
Van sommige bestrijders der vrijzinnigheid op dit forum zou je haast zelf vrijzinnig worden, hetgeen God verhoede.
Pardon?
Het is niet op de man, maar wel duidelijk wie je hiermee bedoelt.
Om daarom God te hulp te roepen, ik heb er geen woorden voor.
correctie: Inmiddels is gebleken na pb contact met DDD dat ik bovenstaande regel verkeerd had geinterpreteerd.
Ik ben er blij om.
WimA

Bericht door WimA »

DDD schreef:Ik heb op dit forum nog nooit een reactie geplaatst in een draadje dat ik niet helemaal gelezen heb.
Zin uit een eerdere posting:
DDD schreef:Ik zag inmiddels dat er al een heel draadje over dit onderwerp is. Dus ik zal er verder de discussie niet teveel mee verstoren.
Mag ik je dan als (volgende) tip meegegeven dat e.e.a. duidelijk wordt geformuleert?

Maar in ieder geval is de ruis weer dusdaning dat de inhoudelijke discusse is vertroebeld. @Luther, @DDD en anderen: namens de bagatelliseerders van Schrift en belijdenis en de "de soep is niet zo heet als ze wordt opgediend" denkers als het gaat om wat de Schrift zegt: Bedankt!
DDD

Bericht door DDD »

Ik heb heel duidelijk geformuleerd. Dat is een kwestie van lezen. Soms wordt in verschillende draadjes over dezelfde dingen gesproken. Toen ik dat opmerkte, heb ik dat gemeld. Maar dat is onvermijdelijk, niet iedere discussie spreekt je aan en volg je dus. Terwijl discussies soms over heel andere dingen gaan dan uit de titel kan worden opgemaakt, natuurlijk.

Als de bagatelliseerders van de Schrift niet meer ten onrechte een stok krijgen aangereikt om de hond te slaan, dan is dat graag gedaan.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Goed, ook hier keren wij terug naar de oorspronkelijke bedoeling van het topic. Tevens stoppen we eveneens met elkanders oren te wassen in plaats van de voeten.
Mara

Bericht door Mara »

Vandaag brengen onze koning en koningin een bezoek aan de provincies Groningen en Drenthe. Ze houden er een pittig tempo in. 2 provincies per dag!
Koningin Juliana deed het in 1950 en had 2 dagen per provincie nodig.
Het tempo was kennelijk destijds een stuk lager.
Eppo Gremdaat

Bericht door Eppo Gremdaat »

Mara schreef:Vandaag brengen onze koning en koningin een bezoek aan de provincies Groningen en Drenthe. Ze houden er een pittig tempo in. 2 provincies per dag!
Koningin Juliana deed het in 1950 en had 2 dagen per provincie nodig.
Het tempo was kennelijk destijds een stuk lager.
Wel een verschil van drie en zestig jaren!!
Het was een andere tijd, vergeet dat niet, Alles moet nu vlug,... vlug,..... vlug..... en nog vlugger.....
Hoe vinden jullie de dankbetuiging en de foto? Mijn vrouw heeft de foto ingelijst.
Plaats reactie