Ah, leuk, ik heb hier ook een paar stuudjes thuis.Ireneüs van Lyon schreef:Als jongere naar de zaak kijkend vind ik dit een door de tijd ingehaalde discussie. Media aanbod is overal filter of niet. Denk alleen al aan de vrij toegankelijke wifi netwerken op universiteiten, fastfood zaken enz. De vraag wel/niet tv wordt dan ook al een stuk minder relevant. Achter muren wegkruipen helpt zeker niet! Wat wel van belang is welke handvatten krijgen we mee om met de media om te gaan! Leer een jongere dus hoe met media om te gaan..
Om eventjes een blik te geven in het medialandschap van een student. Zoals jullie weten studeer ik politicologie. Ik word geacht de belangrijkste tv programma's bij te houden die politiek relevant zijn, apps te gebruiken ter ondersteuning van de studie, interactief deel te nemen aan hoorcolleges door middel van een smartphone, belangrijke politici op twitter te volgen, artikelen op internet te verzamelen, documentaires te kijken enz. Belangrijk is dus hoe ga ik met deze mediaprikkels om!

Zoon moest vanwege zijn studie een paar uitzendingen bijwonen, o.a. DWDD en P&W.
Wij kijken nooit naar die eerste, toen een keer wel, en daar missen we dus niks aan. Wel zagen we zoon en zijn studiegenoten een paar keer in beeld.
Nu doen ze het niet meer, want je moet eerst lid worden van de V ARA.
De uitzending van P&W had meer indruk gemaakt op hen. Ligt natuurlijk ook wel deels aan de gasten die er aan tafel zitten + onderwerpen.
Ze vonden het wel interessant, maar niet om zich aan te gaan melden voor andere programma's.
Maar liep jij op de middelbare (VWO?) niet tegen bepaalde zaken aan, zoals verplicht bezoek aan toneelstuk, cabaret?