Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

GGBeroopingswerk

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door GGBeroopingswerk »

Tiberius schreef:
refo schreef:Een jaar geleden ongeveer is de bevordering van student Zondag uitgesteld.
Ik heb eigenlijk nooit meer gezien dat hij bevorderd is. Is dat nog gebeurd?
Volgens mij niet. Het heeft in ieder geval niet in de Saambinder gestaan.
Heeft wel in de Saambinder gestaan, in de nieuwjaarswens van de studenten stond hij bij de tweede-jaars studenten vermeld.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Ds. W. Silfhout stopt per volgend seizoen als docent aan de Theologische School.
Bron: https://twitter.com/PrivateHenkie/statu ... 6563592193
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Curatorium

Bericht door Curatorium »

AS schreef:Curatorium NRC Noord-Amerika laat student toe
16-05-2013 08:14 | Redactie kerk
Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC), de Noord–Amerikaanse zusterkerken van de Gereformeerde Gemeenten, heeft E. Maljaars als student toegelaten tot de Theologische School.
Het curatorium vergaderde woensdag in Grand Rapids (VS). Naast ds. P. van Ruitenburg (Chilliwack) en ds. C. Vogelaar (Grand Rapids), die al eerder lesgaven, werd ds. A. H. Verhoef (St. Catharines) als derde docent benoemd.

Maljaars (41) is agrariër. Hij is ouder­ling in Chilliwack (Canada). De komende jaren zal hij worden opgeleid tot zendingspredikant. De NRC hebben een zendings­terrein in Bolivia. Daar is geen predikant meer sinds ds. H. Hofman in 2008 terugkeerde naar de Verenigde Staten.
Het was voor het eerst in twaalf jaar dat een student werd toegelaten. Sinds E. C. Adams in 2005 afstudeerde, had de opleiding geen studenten meer. In de periode vanaf 1974 is Maljaars de elfde student aan de school.

De Netherlands Reformed Congregations tellen 23 gemeenten en 4 afdelingen, met in totaal ruim 10.500 leden. Ze hebben tien predikanten.
Mooi!
refo

Bericht door refo »

Curatorium schreef:
AS schreef:Curatorium NRC Noord-Amerika laat student toe
16-05-2013 08:14 | Redactie kerk
Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC), de Noord–Amerikaanse zusterkerken van de Gereformeerde Gemeenten, heeft E. Maljaars als student toegelaten tot de Theologische School.
Het curatorium vergaderde woensdag in Grand Rapids (VS). Naast ds. P. van Ruitenburg (Chilliwack) en ds. C. Vogelaar (Grand Rapids), die al eerder lesgaven, werd ds. A. H. Verhoef (St. Catharines) als derde docent benoemd.

Maljaars (41) is agrariër. Hij is ouder­ling in Chilliwack (Canada). De komende jaren zal hij worden opgeleid tot zendingspredikant. De NRC hebben een zendings­terrein in Bolivia. Daar is geen predikant meer sinds ds. H. Hofman in 2008 terugkeerde naar de Verenigde Staten.
Het was voor het eerst in twaalf jaar dat een student werd toegelaten. Sinds E. C. Adams in 2005 afstudeerde, had de opleiding geen studenten meer. In de periode vanaf 1974 is Maljaars de elfde student aan de school.

De Netherlands Reformed Congregations tellen 23 gemeenten en 4 afdelingen, met in totaal ruim 10.500 leden. Ze hebben tien predikanten.
Mooi!
Een predikant per 1000 leden. Dan zouden we er in NL 100 moeten hebben.
Curatorium

Een gebied wat honderden keren zo groot is als Nederland en waar consulenten moeten vliegen naar hun gemeenten (omdat met de auto te ver is) valt niet echt met NL te vergelijken.
Laatst gewijzigd door Curatorium op 16 mei 2013, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
claus

Bericht door claus »

Zojuist las ik dat ds. mr. W. Silfhout gaat stoppen als docent. Maar, ds. L. Blok dan? Die is ook 70 jaar geworden. Maar hij gaat waarschijnlijk gewoon wel door. Dat kan en mag hoor. Niks mis mee, maar ik vraag het maar aan jullie. Is daar verder niets over bekend?
refo

Bericht door refo »

claus schreef:Zojuist las ik dat ds. mr. W. Silfhout gaat stoppen als docent. Maar, ds. L. Blok dan? Die is ook 70 jaar geworden. Maar hij gaat waarschijnlijk gewoon wel door. Dat kan en mag hoor. Niks mis mee, maar ik vraag het maar aan jullie. Is daar verder niets over bekend?
Een aantal jaren geleden is besloten dat een docent bij een bepaalde leeftijd terugtreedt. 70 of 72.
Dat was vlak nadat ds De Gier geen docent meer was.
boontje

Bericht door boontje »

claus schreef:Zojuist las ik dat ds. mr. W. Silfhout gaat stoppen als docent. Maar, ds. L. Blok dan? Die is ook 70 jaar geworden. Maar hij gaat waarschijnlijk gewoon wel door. Dat kan en mag hoor. Niks mis mee, maar ik vraag het maar aan jullie. Is daar verder niets over bekend?
Zou dat niet gewoon eigen keuze zijn? De een wil met 70 jaar nog wel iets doen, de ander gaat liever vissen of ander de geraniums zitten. Lijkt me vrij normaal.
refo

Bericht door refo »

Ds Blok is al 70 en ds Silfhout bijna.

Ik keek net op Gergeminfo voor deze info, maar in Gorkum daalt het ledental wel heel sterk. 2005 500 leden en 2012 nog 400.
DDD

Bericht door DDD »

Daar is zelfs nog een column in het RD aan gewijd geweest, inderdaad. Het is droevig, maar ik begrijp het wel.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Daar is zelfs nog een column in het RD aan gewijd geweest, inderdaad. Het is droevig, maar ik begrijp het wel.
Jij begrijpt het wel.
DDD

Bericht door DDD »

En jij ook wel, neem ik aan.
Harmen

Bericht door Harmen »

DDD schreef:Daar is zelfs nog een column in het RD aan gewijd geweest, inderdaad. Het is droevig, maar ik begrijp het wel.
Je begrijpt er niets van want zoiets ligt nooit aan de dominee.
Het zijn de mensen die vijanden zijn van de waarheid..
Hoe dat precies zit met predikers als Spurgeon, de Erskines etc bij wie juist steeds meer mensen kwamen luisteren, weet ik niet.
refo

Bericht door refo »

Harmen schreef:
Je begrijpt er niets van want zoiets ligt nooit aan de dominee.
Het zijn de mensen die vijanden zijn van de waarheid..
Hoe dat precies zit met predikers als Spurgeon, de Erskines etc bij wie juist steeds meer mensen kwamen luisteren, weet ik niet.
Dus elke dominee is ok? Overzichtelijk.
Curatorium

Een dominee is toch ook een mens, dus hater van de waarheid (?)
Plaats reactie