Vraag over de ligging van een kerk

ejvl

Re: Vraag over de ligging van een kerk

Bericht door ejvl »

Afgewezen schreef:
ejvl schreef:Maar ik moet ook zeggen dat de predikanten die ik van de lampjeskerken hier een hekel aan hebben en de gemeente vermanen om gastvrij te zijn, zie je vreemden? Zet ze op je eigen plaats neer en zoek zelf een andere plaats of zoiets.
Jaja, leuk bedacht. Maar niet iedereen beleeft dit zo soepel. Als je gehecht bent aan je eigen plekje, is het niet nodig dat daar vreemden gaan zitten, die net zo goed op een andere plek terecht kunnen. Nou vind ik het wel iets anders als je vijf minuten voor de tijd binnenkomt. Wij hebben meegemaakt dat nieuwe mensen een half uur voor de dienst begon in de kerk kwamen en pontificaal iedere keer op onze plek gingen zitten. Dat is toch echt niet leuk.
Tja,vaste plekken kan best handig zijn bij kinderen om bij elkaar te zitten ofzo en dan is het logisch.
Ik ben echter voorstander van om vreemden, en zeker buitenstaanders, altijd de beste plek in de kerk te geven.
refo

Bericht door refo »

Toen we met z'n achten naar de kerk gingen en de kerk te klein was was het lampie wel prettig. Anders kan je gezin geheel versplinterd in de kerk terechtkomen. Maar als we samen overschieten is het niet zo belangrijk.

Onze kerk is nu zo groot, als je als eerste binnenkomt weet je niet eens precies je 'eigen plaats'.
De mensen achter ons zitten altijd eerder dan wij. Toen die zich een keer in de bank vergisten raakte het hele vak ontregeld ;)

Oude mensen doen vaak ontzettend moeilijk over zulke dingen, terwijl juist die flexibel kunnen zijn. 1 of 2 vrije plekken zijn altijd makkelijker te vinden dan 6 of 10. We zijn al een lijst aan het aanleggen van dingen waarover we te Zijnertijd niet moeten zeuren als we oud mogen zijn, omdat wij ons aan die dingen nu aan ergeren.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

refo schreef:Oude mensen doen vaak ontzettend moeilijk over zulke dingen, terwijl juist die flexibel kunnen zijn. 1 of 2 vrije plekken zijn altijd makkelijker te vinden dan 6 of 10. We zijn al een lijst aan het aanleggen van dingen waarover we te Zijnertijd niet moeten zeuren als we oud mogen zijn, omdat wij ons aan die dingen nu aan ergeren.
Dat herken ik :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie