Anker schreef: En over dat afzonderen, caprice, daar heb je toch geen krant voor nodig. Anders moet je die van afgelopen zaterdag goed bewaren, kun je daar bij ogenblikken nog eens lekker achter kruipen. Nostalgie ten top!

Anker schreef: En over dat afzonderen, caprice, daar heb je toch geen krant voor nodig. Anders moet je die van afgelopen zaterdag goed bewaren, kun je daar bij ogenblikken nog eens lekker achter kruipen. Nostalgie ten top!
Dat klopt; het valt nu extra op, omdat het onlangs zelfs 4 pagina's betroffen. Is het niet mogelijk dat het lettertype bij de familieberichten een stuk kleiner wordt gemaakt?eilander schreef:Je tweede opmerking heeft niks met overgang naar tabloid te maken: dat was nl. in de oude krant ook al zo. Ik weet eigenlijk niet waarom het RD deze keuze maakt. Ik ben er wel aan gewend, het maakt mij niet echt uit.Luther schreef:- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
Wat zou dat opleveren? Als je een familiebericht plaatst, koop je ruimte in een krant. Familieberichten leveren veel geld op en men betaalt per millimeter.Luther schreef:Dat klopt; het valt nu extra op, omdat het onlangs zelfs 4 pagina's betroffen. Is het niet mogelijk dat het lettertype bij de familieberichten een stuk kleiner wordt gemaakt?eilander schreef:Je tweede opmerking heeft niks met overgang naar tabloid te maken: dat was nl. in de oude krant ook al zo. Ik weet eigenlijk niet waarom het RD deze keuze maakt. Ik ben er wel aan gewend, het maakt mij niet echt uit.Luther schreef:- de familieberichten (rouw- en trouwadv.) staan midden in de krant, gisteren 4 pagina's. Daarna ging het nieuws weer verder. Ik zou die pagina's helemaal achterin plaatsen, dus na de economie-pagina.
De oplage van NRC is ook bijna 4x zo groot.DDD schreef:Ik denk niet dat het RD winst maakt op de familieberichten. Je moet de tarieven in bijvoorbeeld NRC er eens mee vergelijken. Volgens mij scheelt dat 300 procent.
Ik weet niet precies wat het verdienmodel van kranten is. Maar ik kan me wel voorstellen, dat men voor een groter publiek hogere prijzen rekent.DDD schreef:Maar betekent dat dat de kosten evenredig omhoog gaan? Hoe groter de oplage, hoe voordeliger, toch? Maar dit is inderdaad iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
Voor commerciële advertenties is dat natuurlijk helder: hoe hoger de oplage, hoe hoger de prijs. Dat is iets wat adverteerders afwegen. Het zou kunnen dat familieberichten hiervan een soort afgeleide zijn.Tiberius schreef:Ik weet niet precies wat het verdienmodel van kranten is. Maar ik kan me wel voorstellen, dat men voor een groter publiek hogere prijzen rekent.DDD schreef:Maar betekent dat dat de kosten evenredig omhoog gaan? Hoe groter de oplage, hoe voordeliger, toch? Maar dit is inderdaad iets waar ik geen rekening mee had gehouden.
Het kan ook zijn dat lagere prijzen in NRC een aanzuigende werking heeft op familieadvertenties en dat men dat niet wil.
Ik merk inderdaad dat mensen die rouwadvertenties echt gewoon lezen. Ze bijna spellen. En dan allerlei (familie)verbanden en relaties zoeken.dennis schreef:Zo werkt het m.i. inderdaad.
Overigens heb ik er geen enkele moeite mee dat deze berichten niet achterin komen. Ik lees ze dan ook vaak beter dan bepaalde artikelen.
Het is ook 'nieuws'. Elke keer hetzelfde bericht: memento mori.freek schreef:Ik merk inderdaad dat mensen die rouwadvertenties echt gewoon lezen. Ze bijna spellen. En dan allerlei (familie)verbanden en relaties zoeken.dennis schreef:Zo werkt het m.i. inderdaad.
Overigens heb ik er geen enkele moeite mee dat deze berichten niet achterin komen. Ik lees ze dan ook vaak beter dan bepaalde artikelen.