Dit vind ik wel van een heel andere orde dan wat SD beschrijft. Of er bij de tafel van de Heere een echte tafel wordt gebruikt of dat het de banken doorgaat lijkt me geen principe zaak. En ja, het lijkt me vreemd dat van iemand die net belijdenis heeft gedaan niet verwacht wordt dat je aan het avondmaal gaat (of betekent de belijdenis niet veel meer?) Bij SD gaat het toch om zaken rond de kern.Mara schreef: Vreselijk en ook wel herkenbaar. Ik krijg ook een kerkblaadje van die "richting".
Je kunt de thuispaaskaars bestellen, H.A. wordt geen tafel voor aangericht, maar je kunt in de voorste banken plaatsnemen. Schotel brood en beker wijn wordt aan elkaar doorgegeven.
Direct na het belijdenis doen, werden de jonge mensen meteen aan de tafel genood. (in het andere, hoofdgebouw staat kennelijk nog wel een tafel)
De mens staat centraal, in alles.
Zoals ik het van jou lees, kan het dus nog ergerje hebt gelijk dat je daar je ziel niet laat verwoesten.
En dit gebeurt allemaal onder de toelating van de classis (of hoe dat heten mag in die kringen)?
Wat betreft lippenstift e.d. Ik zie daar werkelijk het probleem niet. Ik kam mijn haar voor het naar de kerk gaan, scheer me soms zelfs ook nog en gebruik wat deodorant. Andere mannen dragen een stropdas en waarom is lippenstift of de oorbel wereldgelijkvormig en de stropdas niet? Laten we ons vooral druk maken om onszelf en als iemand anders iets voor zijn geweten kan verantwoorden dan moeten we het misschien echt overlaten aan God en die persoon.