Behoudend, maar niet behouden

Democritus

Re: Behoudend, maar niet behouden

Bericht door Democritus »

SecorDabar schreef: Het is een kwalijke zaak dat vrouwen zich blanketten als een Isebel.
Het lichaam is van den Heere, tot Zijn eer.
Het blanketten is een teken dat men niet tevreden is met het lichaam wat men van God gekregen heeft.
Daarom gebruikt men make-up, en verft men het haar.
Beseffen zulke vrouwen dan niet dat men ten diepste ontevreden is met het lichaam van de Heere gekregen?

Wat uw post betreft aangaande het Goddelijk bevel:
Doet dat tot Mijn gedachtenis is geen uitwendige zaak, daar gaat een inwendige genade aan vooraf,
om dit werkelijk tot Zijn gedachtenis te doen.
Niet om het één tegen het ander uit te spelen. Maar stel dat je gelijk hebt en het een 'kwalijke' zaak is.
Dan gaat de één tegen Gods gebod in (als dit al zo is, valt volgens mij grotendeels onder de christelijke vrijheid) door zich op te maken (pruiken van de oudvaders vallen hier m.i. ook onder).
De ander gaat tegen Gods gebod in door Zijn roepstem naast zich neer te leggen.

Dus daarom blijft staan: waarschuw de ander maar laat zelf niet na aan het HA deel te nemen. Als er nog geen sprake is van waar geloof en je daarom niet kan deelnemen.....ga daarmee eerst naar God en laat de oogschaduw en het korte haar eerst maar even rusten.
Laatst gewijzigd door Democritus op 12 apr 2013, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

Het is een teken van hoogmoed als we Gods bevel niet opvolgen omdat we ons beter voelen dan anderen. Daarmee vinden we onszelf te waardig om net als Jezus de maaltijd te gebruiken met zondaren en tollenaren.

Oh, stop toch eens met deze gruwelijke Godtergende, menselijke vroomheid.
SecorDabar

Bericht door SecorDabar »

Johannes 3:16 schreef:
-DIA- schreef:Hier sluit ik me helemaal bij aan. In onze gemeente zijn er ook, die niet aandurven, en toch een Goddelijk recht hebben. Maar ook deze worden wel eens in hun bank bediend. Het is vanzelf niet de gewone weg, maar het gebeurt wel.
Avondmaal in de bank houden is niet mogelijk.
Als het goed is dan is er een voorbereiding tot het Heilig Avondmaal.
In de voorbereidingsdienst, in de conversatie met anderen, thuis in de binnenkamer in de gebeden met smeking om genade voor genade.
Het kan zo zijn dat de ziel door de Heilige Geest inderdaad gevoed wordt in de kerkbank: hier wordt het vette van Zijn Huis gesmaakt, hier wordt elk in liefde dronken.
Hooglied 1: 12 Terwijl de Koning aan Zijn ronde tafel is, geeft mijn nardus zijn reuk.
Let wel een ronde tafel: dan kan men tafelen terwijl men in de kerkbank zit.
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)

Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
SecorDabar

Wilhelm schreef:Het is een teken van hoogmoed als we Gods bevel niet opvolgen omdat we ons beter voelen dan anderen. Daarmee vinden we onszelf te waardig om net als Jezus de maaltijd te gebruiken met zondaren en tollenaren.

Ja het is een gruwelijke spotgodsdienst hoe men tegenwoordig het HEILIG Avondmaal onteert.
Men is geen arme zondaar als men de wereld blijft volgen: 1 Joh.2: 16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
Laatst gewijzigd door SecorDabar op 12 apr 2013, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

(Ds. Ebenezer Erskine)
SecorDabar

Democritus schreef:
SecorDabar schreef: Het is een kwalijke zaak dat vrouwen zich blanketten als een Isebel.
Het blanketten is een teken dat men niet tevreden is met het lichaam wat men van God gekregen heeft.
Beseffen zulke vrouwen dan niet dat men ten diepste ontevreden is met het lichaam van de Heere gekregen?

Doet dat tot Mijn gedachtenis is geen uitwendige zaak, daar gaat een inwendige genade aan vooraf,
Niet om het één tegen het ander uit te spelen. Maar stel dat je gelijk hebt en het een 'kwalijke' zaak is.
Dan gaat de één tegen Gods gebod in (als dit al zo is, valt volgens mij grotendeels onder de christelijke vrijheid) door zich op te maken (pruiken van de oudvaders vallen hier m.i. ook onder).

Dus daarom blijft staan: waarschuw de ander maar laat zelf niet na aan het HA deel te nemen. Als er nog geen sprake is van waar geloof en je daarom niet kan deelnemen.....ga daarmee eerst naar God en laat de oogschaduw en het korte haar eerst maar even rusten.
Weest eenvoudig in alle dingen, dat is naar Gods Woord.

(Ds. Ebenezer Erskine)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

SecorDabar schreef:
Wilhelm schreef:Het is een teken van hoogmoed als we Gods bevel niet opvolgen omdat we ons beter voelen dan anderen. Daarmee vinden we onszelf te waardig om net als Jezus de maaltijd te gebruiken met zondaren en tollenaren.

Ja het is een gruwelijke spotgodsdienst hoe men tegenwoordig het HEILIG Avondmaal onteert.
Man, man, man....
SecorDabar

Wilhelm schreef:
SecorDabar schreef:

Man, man, man....
Ja, dat is een zelfbedrogen bastaard christendom als men zo de Tafel des Heeren ontheiligt.
En niet anders, ik kan het niet anders zeggen op grond van Gods Woord.
Het is het bedroeven van de Heilige Geest

(Ds. Ebenezer Erskine)
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

SecorDabar schreef:
Wilhelm schreef:
SecorDabar schreef:

Man, man, man....
Ja, dat is een zelfbedrogen bastaard christendom als men zo de Tafel des Heeren ontheiligt.
Proef je nu niet in je reacties dat je je zelf ver boven anderen verheft? Ga je zelf aan het Heilig Avondmaal?
ejvl

Bericht door ejvl »

SecorDabar schreef: Weest eenvoudig in alle dingen, dat is naar Gods Woord.
SecorDabar, je moet wel een nuancering maken dat het blanketten wat je noemt grotendeels cultuur gebonden is.
Hier in rechts reformatorisch Nederland is het inderdaad niet de gewoonte, in Nieuw Zeeland bij ds Vergunst, of in Zuid Afrika bij een Ger Gem, of bij evangelisatiepost van van Dooijeweerd in Peru en vele andere plaatsen, hebben ze hele andere gewoontes, waaronder ook het blanketten en feestelijk uitdossen en ook bij het avondmaal, is dat dan ook Godonterend? Ik dacht het niet.

Wel als het provocerend gebeurd, niet als het cultuurgebonden is.
SecorDabar

Proef je nu niet in je reacties dat je je zelf ver boven anderen verheft? Ga je zelf aan het Heilig Avondmaal
?[/quote]

Nee, de nikolaitengodsdienst verheft zich boven de ware kinderen des Heeren.
Het is gewoon niet naar Gods Woord om uw uiterlijk te versieren in ijdelheid.
Mijn vraag aan u: waar kan ik dat vinden in Gods Woord dat dit wel zo is?
Lees een het boek "de spiegel der zedigheid"van Ds. Willem Teelinck,
daar staat zo ernstig waarschuwend en vermanend, hoe men zich heeft te gedragen omtrent het lichaam en de kleding.

Ja, het Avondmaal des Heeren is mij lief, niet alleen in de uitwendige zaak, maar inwendig in de ziel,

(Ds. Ebenezer Erskine)
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Er mag zeker gewaarschuwd worden tegen onterecht aangaan aan het Heilig Avondmaal, Paulus zegt daar zelf iets over. En ook iets over zich beproeven, ook al is voorbereiding geen grond om aan te mogen gaan.
Maar er mag ook wel eens gewaarschuwd worden tegen de gelovigen die de opdracht van Christus Zelf naast zich neerleggen of negeren, de opdracht Zijn dood te gedenken en het Heilig Avondmaal te houden tot Zijn gedachtenis.

Ik durf te zeggen in variatie op het formulier van het HA, wie niet aangaat betuigd hiermee dat hij het leven niet buiten zichzelf zoekt!
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Democritus

Bericht door Democritus »

SecorDabar schreef:
Democritus schreef:

Weest eenvoudig in alle dingen, dat is naar Gods Woord.
Beste SecorDabar zie je niet dat heel eenzijdig focused op één enkele zaak. Die mogelijk waar kan zijn, maar dat laat ik in het midden.
Probeer de balans te vinden. Weest eenvoudig in alle dingen is inderdaad naar Gods Woord evenals de onvoorwaardelijke oproep tot Zijn kinderen: doe dit tot Mijn gedachtenis.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Wilhelm schreef:
SecorDabar schreef:
Wilhelm schreef:
Man, man, man....
Proef je nu niet in je reacties dat je je zelf ver boven anderen verheft? Ga je zelf aan het Heilig Avondmaal?
Dat is een standaardverweer van de godsdienst. Men noemt degenen die niet met
alles meekunnen hoogmoedig.
En het is waar, als we dat met smart in moeten leven.
Als het goed is ben je toch wel zo aan eigen hoogmoedig bestaan ontdekt dat je dat
je niet zo snel zou zeggen. We belijden nog wel dat we in hoogmoed gevallen zijn, maar
beleven is wat anders. In de beleving komt er een diepe smart mee, en dat mist de
godsdienst.
Maar, wat ik eerder heb opgemerkt, voor deze sekte, die overal wordt tegengesproken
lijkt en zo blijk ook, is weinig plaats op de wereld en in de kerk worden ze niet begrepen,
maar als dwarsliggers ervaren.
Er is niets aan de hand, zolang je niet aan de punten komt waar het op aan komt.
Dan openbaart zich de vijandschap tegen vrije soevereine genade. Of er echt van harte
een plekje voor deze bezwaarden op internet kan gevonden worden betwijfel ik.
Daarom begrijp ik ook de grote reserves die er tegen internet bestaan bij behoudende
christenen.
We zullen maar even afwachten of er nog zijn die het hiermee eens zijn. Ik vermoed dat
de meesten van degenen die het hiermee eens zijn waarschijnlijk niet zullen reageren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
DAN EEN DRINGENDE HARTEN- EN NOODKREET AAN EMG: De moeder van dit forum.
Gedenkt hoe u bent ontstaan. Gedenkt aan de gebeden van Gods volk. Bent u te
groot geworden voor dit kleine en verachte hoopje dat nog overig is? Er worden m.i.
uit commercieel oogpunt compromissen gesloten die de SRP nooit zou hebben bedoeld.
Als ik gedenk aan de rede die ds. Van Haaren in 1969 uitsprak in Amersfoort, en wat
in brochurevorm is uitgegeven door de SRP. Herlees dit nog eens. De titel van deze
brochure is "DE GROTE AFVAL".
LEG DEZE NOODKREET NIET NAAST U NEER!
Tevens wil ik genoemde brochure een ieder op dit forum ter lezing aanbevelen.
Laatst gewijzigd door -DIA- op 12 apr 2013, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

SecorDabar schreef:
Wilhelm schreef:Proef je nu niet in je reacties dat je je zelf ver boven anderen verheft? Ga je zelf aan het Heilig Avondmaa?
Nee, de nikolaitengodsdienst verheft zich boven de ware kinderen des Heeren.
Het is gewoon niet naar Gods Woord om uw uiterlijk te versieren in ijdelheid.
Mijn vraag aan u: waar kan ik dat vinden in Gods Woord dat dit wel zo is?
Lees een het boek "de spiegel der zedigheid"van Ds. Willem Teelinck,
daar staat zo ernstig waarschuwend en vermanend, hoe men zich heeft te gedragen omtrent het lichaam en de kleding.

Ja, het Avondmaal des Heeren is mij lief, niet alleen in de uitwendige zaak, maar inwendig in de ziel,
Het gaat me nu niet om deze ene zaak. Sterker , het blanketten (wat een woord eigenlijk...) wordt in het formulier niet eens genoemd in tegenstelling tot anderen zonden.
Maar afblijven omdat anderen aangaan waar je moeite mee hebt, dat is niet goed. Dat wil ik aankaarten. Jezus nodigt aan Zijn tafel. En wie zijn wij dan, als we genade kennen, om dat naast ons neer te leggen. Als je daar vol van bent, zie je niet eens wie er nog meer aangaan..
Laatst gewijzigd door Wilhelm op 12 apr 2013, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

-DIA- schreef:
Wilhelm schreef:
SecorDabar schreef:
Wilhelm schreef:
Man, man, man....
Dat is een standaardverweer van de godsdienst. Men noemt degenen die niet met
alles meekunnen hoogmoedig.
En het is waar, als we dat met smart in moeten leven.
Als het goed is ben je toch wel zo aan eigen hoogmoedig bestaan ontdekt dat je dat
je niet zo snel zou zeggen. We belijden nog wel dat we in hoogmoed gevallen zijn, maar
beleven is wat anders. In de beleving komt er een diepe smart mee, en dat mist de
godsdienst.
Maar, wat ik eerder heb opgemerkt, voor deze sekte, die overal wordt tegengesproken
lijkt en zo blijk ook, is weinig plaats op de wereld en in de kerk worden ze niet begrepen,
maar als dwarsliggers ervaren.
Er is niets aan de hand, zolang je niet aan de punten komt waar het op aan komt.
Dan openbaart zich de vijandschap tegen vrije soevereine genade. Of er echt van harte
een plekje voor deze bezwaarden op internet kan gevonden worden betwijfel ik.
Daarom begrijp ik ook de grote reserves die er tegen internet bestaan bij behoudende
christenen.
We zullen maar even afwachten of er nog zijn die het hiermee eens zijn. Ik vermoed dat
de meesten van degenen die het hiermee eens zijn waarschijnlijk niet zullen reageren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------
DAN EEN DRINGENDE HARTEN- EN NOODKREET AAN EMG: De moeder van dit forum.
Gedenkt hoe u bent ontstaan. Gedenkt aan de gebeden van Gods volk. Bent u te
groot geworden voor dit kleine en verachte hoopje dat nog overig is? Er worden m.i.
uit commercieel oogpunt compromissen gesloten die de SRP nooit zou hebben bedoeld.
Als ik gedenk aan de rede die ds. Van Haaren in 1969 uitsprak in Amersfoort, en wat
in brochurevorm is uitgegeven door de SRP. Herlees dit nog eens. De titel van deze
brochure is "DE GROTE AFVAL".
LEG DEZE NOODKREET NIET NAAST U NEER!
Tevens wil ik genoemde brochure een ieder op dit forum ter lezing aanbevelen.
Dia dit wordt een beetje een ongeloofwaardig refrein. Als het je zo dwars zit en je internet gebruik zo zondig vindt, pak nu je pc , kieper hem door het raam. En stop met dit gemopper op activiteiten waar jezelf je hele dag mee verdoet.
Plaats reactie