Ongewoon voorval tijdens kerkdienst
Re: Ongewoon voorval tijdens kerkdienst
Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken... 

Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
kwamen zeker uit een zware gemeenteparel schreef:Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken...

~~Soli Deo Gloria~~
Haha. Zelfde als wij hè. Zware refo'sHendrikus schreef:kwamen zeker uit een zware gemeenteparel schreef:Ooit was er een JV van een zustergemeente bij ons te gast, zij waren bij ons als kamp en kregen natuurlijk in de kerk een gereserveerde plek. Laten zij daar nu door de bank zakken...
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
-
Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.
En zijn excuus: `Gemeente, we zingen psalm 3 vers 3: `Ik lag en sliep gerust....`
(maar we dwalen af naar de zeer sterke verhalen)
En zijn excuus: `Gemeente, we zingen psalm 3 vers 3: `Ik lag en sliep gerust....`
Off topic:Eppo Gremdaat schreef:Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.
Dat verhaal ken ik van een jongen die zich verslapen had en de leraar vroeg: "vanwaar Gehazi", hij antwoordde met: ik lag en sliep gerust"
Of de vader die zijn zoon voor de zondagse kerkdienst uit bed sleurde met de woorden: "ik ben verblijd, wanneer men mij, Godvructig opwekt" en zijn zoon antwoordde met "wat vreed' en aangename rust"

- JolandaOudshoorn
Of die in een kamer met "fors gezette" broeders kwam "Zij maken van hun buik hun God"parel schreef:Off topic:Eppo Gremdaat schreef:Nog even over die Dominee Prinsen die uiteindelijk (vèèl te laat) op de kansel verscheen.
Dat verhaal ken ik van een jongen die zich verslapen had en de leraar vroeg: "vanwaar Gehazi", hij antwoordde met: ik lag en sliep gerust"
Of de vader die zijn zoon voor de zondagse kerkdienst uit bed sleurde met de woorden: "ik ben verblijd, wanneer men mij, Godvructig opwekt" en zijn zoon antwoordde met "wat vreed' en aangename rust"
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......
Het topic is: tijdens kerkdienst en niet tijdens huisbezoekAuto schreef:Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ach ja, topic is toch al weer lang ontspoordMara schreef:Het topic is: tijdens kerkdienst en niet tijdens huisbezoekAuto schreef:Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......

Dat was te verwachten, dikke duimen heAuto schreef:Ach ja, topic is toch al weer lang ontspoordMara schreef:Het topic is: tijdens kerkdienst en niet tijdens huisbezoekAuto schreef:Of deurbel gaat, deur gaat open en de 2 ouderlingen stappen grijnzend binnen ......... deurbel speelde oh when the saints are coming in ......

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
OK. Oudejaarsavond 19-zoveel, Kandelaar, Amersfoort. Kerkzaal is op de eerste verdieping, brede trap naar boven. Halverwege de preek: harde knal. Een rotje op een stenen trap, gegooid door 'tuig' uit de buurt, maakt een hoop lawaai. Er sliep toen zéker niemand meer.
Moet zeggen: het was wel een goeie grap...
Moet zeggen: het was wel een goeie grap...

Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.
(Hoewel ik nu een anekdote plaats voelt dit topic voor mij toch wat vreemd...)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
- jakobmarin
geweldige grap!vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
De zonen van ds. Koster gedragen zich thans zeker wel voorbeeldig.vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.
Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Andere uitgeverijen maken makkelijker een slippertje, hoewel er toch ook boeken
van de Gbr. Koster zijn die ik toch maar liever laat voor wat ze zijn.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Zeker. Joop en Chris hebben hun zaken goed voor elkaar. Al is de selectie mij iets te eenzijdig.-DIA- schreef:De zonen van ds. Koster gedragen zich thans zeker wel voorbeeldig.vlinder schreef:Een dominee in Barneveld (ds. Fraanje of ds. Koster) had een recalcitrante zoon die zijn haar lang liet groeien. In een nacht knipte de dominee er een aantal lokken af zodat zijn zoon gedwongen werd om zijn haar af te knippen, De zondag erop maakte de dominee zich klaar voor de kerk en stapte in zijn pantalon, maar ook hier was intussen een pijp af geknipt.
Hun uitgeverij is de meest betrouwbare voor de rechterflank uit onze gezindte...
Andere uitgeverijen maken makkelijker een slippertje, hoewel er toch ook boeken
van de Gbr. Koster zijn die ik toch maar liever laat voor wat ze zijn.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.