Waarin dwalen de RKK en de paus?

Jongere

Re: Waarin dwalen de RKK en de paus?

Bericht door Jongere »

Buigen is iets anders dan bidden, Dia.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Dan mag je gerust blijven staan. Maar zonder alle boosaardige woorden die Alex hierboven durft neer te schrijven.

Maar vrees niet. De paus zal nooit tegen je zeggen dat je moet knielen.
Daar ben ik nog niet zo zeker van...

Als niet-katholieke vrouw moet je -naar ik hoorde- een zwarte hoofddoek dragen,
ter onderscheiding van de roomsen. Ik vraag me af: Doe je als protestant dan geen
Openbare Knieval voor de "Vorst van de (RK)Kerk"?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
alexv

Bericht door alexv »

DDD, als volgens jou de Paus zo'n aardige meegaande man is waarom moet dan bv. Beatrix in het zwart bij hem op visite? Hij in wit en zij in zwart. Hij voelt zich een god. Hij verklaart ook heilig, wat een aanmatiging of juister Godslastering. Ben je vergeten wat de Vaticaan bank heeft gedaan met liegen en bedriegen? En dan zeg ik het nog netjes.
En vertel eens hoe deze heilige man dan zo verweven was met de junta Videla. Er zijn heel wat bewijzen dat hij daar vals spel heeft gespeelt.
Zou je eens willen opzoeken wat de Jesuieten in Kroatie gedaan hebben in de oorlog. Honderduizenden vermoord. Of Rooms worden of dood.
Het Pausdom is een vijand van vrije genade en veroordeeld een ieder die de Paus niet als opvolger van Petrus ziet. Als jij dat Christelijk vind dan zijn we snel uitgepraat.

En een ieder die redelijk Engels kan lezen raad ik het boek van Eric Jon Phelps aan Vatican Assassins Wounded in the house of my friends. Je kunt het downloaden in PDF het is 700 bladzijden maar blader het eens door en lees de citaten die hij geeft.

Parsifal, de hoax is dan wel de Roomse site die je geeft, hier keurt de slager z'n eigen vlees. Ik wist al van te voren dat dit zou leiden tot een opmerking als complot denken en dat soort opmerkingen.

Maar ik heb nog geen reaktie op de kanttekeningen en op de vervloekte afgoderij uit de Catachismus. En Buyan was ook fout zeker. Maar wat hij wel goed zag door de werking van de Geest dat er een terugvliegen in de kooi van Rome zou komen, je leest het hier op Refoforum.Rome veranderd nooit.
Onthoud dat Rome de wereld regering wil, dat is hun focus en dat doen ze met list en bedrog. Kijk een het hele Europa gebeuren de leiders zijn Rooms, toevallig??
Maar de Heere zal overwinnen.

Alex
Mara

Bericht door Mara »

alexv schreef: Kijk een het hele Europa gebeuren de leiders zijn Rooms, toevallig??
Maar de Heere zal overwinnen.

Alex
Of lid van de Anglicaanse kerk, is net even anders.
Als je een prinselijk paar ziet trouwen, kun je nog denken: ze roepen God als hun getuige, al is er veel "versiering en afleiding" tijdens de dienst.
Opmerkelijk wel dat ze allen in een kerk willen trouwen en hun kindjes ten doop worden gehouden. Dat toch wel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Bij mijn weten is het dragen van zwart gewoon een uiting van respect en fatsoen. Volgens mij wordt dat niet afgedwongen, maar zeker weten doe ik het niet. Het is net als het uitdoen van schoenen als je een moskee betreedt. Dat is gewoon een kwestie van beschaving en respect voor andere mensen.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

alexv schreef:Maar ik heb nog geen reaktie op de kanttekeningen en op de vervloekte afgoderij uit de Catachismus.
Op dit soort uitbarstingen valt ook niet te reageren. Jij hebt gelijk en daarmee uit. Toch?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Alexv zegt het allemaal wat heftig, een beetje gematigd is zeker niet ongewenst, en ook haalt hij er soms verkeerde argumenten bij (zoals Beatrix in het zwart op bezoek), maar een punt heeft hij zeker.
alexv

Bericht door alexv »

Omdat ik de verdedig dat de Paus de antichrist is noem je dat een uitbarsting? Of wat bedoel je eigenlijk?

Ik heb trouwens de kanttekeningen niet geschreven.

Alex
DDD

Bericht door DDD »

Nee, dan zouden ze heel anders van toon zijn, inderdaad.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Alexv zegt het allemaal wat heftig, een beetje gematigd is zeker niet ongewenst, en ook haalt hij er soms verkeerde argumenten bij (zoals Beatrix in het zwart op bezoek), maar een punt heeft hij zeker.
Welk punt heeft Alexv precies?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

alexv schreef:Omdat ik de verdedig dat de Paus de antichrist is noem je dat een uitbarsting? Of wat bedoel je eigenlijk?

Ik heb trouwens de kanttekeningen niet geschreven.

Alex
Als je op vriendelijke toon hier post, krijg je altijd reactie.
Maar als je zulke grote banvloeken uitspreekt, met de meest heftige woorden, sja.... dan heeft het geen zin om te reageren, want je visie ligt vast en iedereen die er anders over denkt, is dan toch onbijbels bezig in jouw optiek. (Ik denk bijvoorbeeld dat de paus niet de antichrist is, en dat we de aanduiding 'vervloekte afgoderij' anno 2013 anders zouden verwoorden, zonder af te doen aan de kernverschillen tussen RKK en de gereformeerde traditie. (Maar daarover heeft Afgewezen al zinvolle dingen gezegd.))
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:Alexv zegt het allemaal wat heftig, een beetje gematigd is zeker niet ongewenst, en ook haalt hij er soms verkeerde argumenten bij (zoals Beatrix in het zwart op bezoek), maar een punt heeft hij zeker.
Welk punt heeft Alexv precies?
Dat het onbijbels is, dat de paus zich plaatsvervanger van Christus vindt. En dat de mis een vervloekte afgoderij is.
alexv

Bericht door alexv »

Sorry Luther, als dat fel overkomt maar ik denk niet anders als Luther en de andere refomatoren en ik verdedig dit. Ik sluit me aan bij de kanttekenaren en buyan, en dat onverkort.

Als het geen vervloekte afgoderij is wat is het dan wel? Denk je werkelijk dan Rome veranderd is? Dat bv de strijd van Kersten zinloos was?
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Wat is er verkeerd aan het argument dat Koningin Beatrix in het zwart op bezoek gaat bij de paus?
parsifal

Bericht door parsifal »

Alexv,

Ik denk dat je er beter aan doet niet te veel te willen aantonen. Het maakt de rest van het betoog zwakker.

- De paus is een jesuiet. Een orde die zelf ook het zwart als kleur heeft.
- De paus verklaar heilig, als een erkenning dat diegene door God is heilig verklaart. De heiligverklaring zelf maakt de persoon niet heilig. Als dit godslastering is, dan is het uitspreken van de votum of het uitvoeren van de doop dat ook.
- Nee het vaticaan is niet netjes. De kerk is niet zonder zonde, de paus is niet zonder zonde (de vorige paus benadrukte dat vaak genoeg in zijn boeken en in zijn toespraken).
- Hoe de huidige paus met Videla is verbonden weet ik niet. Ik weet dat hij schuld heeft beleden namens de Argentijnse kerk en dat de expliciete beschuldigingen niet zijn onderbouwd.
- Kun je iets meer informatie geven over de Jesuieten in Kroatie?
- Of het pausdom de vijand is van vrije genade is aan jou om aan te tonen.
- En echt Eric Jon Phelps als een bron? Als je hier naar moet grijpen dan sta je zwak in je argumentatie. De bronnen voor de Jesuieten eed zijn ongeveer net zo sterk als die voor de argumenten van Phelps.
- En ja, ik zeg dat de Catechismus het mis kan hebben en dat Bunyan feilbaar is. Dat ze het op dit punt mis hebben zeg ik niet, maar de manier waarop je ze hier gebruikt is een manier die ze als bijna onfeilbaar neerzet.
- Wat Europa betreft. Angela Merkel is Luthers.
De Heere zal overwinnen ja. Ik hoop dat dat ook snel gebeurt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie