M.a.w. die zegen is nu niet te verwachten?eilander schreef:God dienen is in de praktijk haalbaar, het is zelfs de enige weg. Niet de makkelijkste, zeker niet voor een koning(in). Maar alleen in die weg is zegen te verwachten. Ik begrijp niet waarom je daarvan iets wil afdoen.Mara schreef:Mee eens Eilander, maar is dit in de praktijk haalbaar? Jij zegt wat wenselijk en noodzakelijk is, ik denk dat dit in Nederland anno 2013 niet kan, VERDRIETIG genoeg!eilander schreef: Verschrikkelijk oneens! Een koning zal aan het eind van zijn leven niet geoordeeld worden als koning, maar als mens. Verder zal het dan van geen enkel belang zijn of iemand dan oud-gereformeerd is geweest of niet. Het zal er dan om gaan: kennen wij Christus als onze persoonlijke Zaligmaker? Als dat zo is, komt dat ook tot uiting in onze levensstijl.
Ik ga hier niet een lijstje geven van wat er dan nog wel mag en wat niet meer mag. Zo'n lijstje is ook niet te geven en bovendien gaat het niet over wat er "mag" of "niet mag". "Heb God lief en doe dan wat ge wilt" zei Augustinus. Maar een hoop dingen wil je dan niet meer of kun je niet meer. Of je nu koning bent of niet, je gaat dan keuzes maken. Niet makkelijk, zeker niet!
In januari 2008 heeft de heer B. v.d. Vlies er iets over gezegd in Nova.
http://www.novatv.nl/page/detail/uitzen ... especteert