Digitale revolutie aanval rijk der duisternis

eilander
Moderator

Re: Digitale revolutie aanval rijk der duisternis

Bericht door eilander »

Simon schreef:
Afgewezen schreef:@joy en @simon, volgens mij begrijpen jullie me niet helemaal.
Jezus verwijt de farizeeër wat hij allemaal nagelaten heeft, dat hij Jezus niet respectvol behandeld heeft. Dat is het enige waar ik in dit verband op doel.
Zoals Joy zegt, het ging Jezus niet om eer en respect , maar om het feit dat de farizeeers Hem niet nodig hadden en de zondares wel.
Ze toonde veel tekenen van spijt en berouw. Zij nam een albasten vaasje met balsem mee en ging schreiend achter Hem, bij zijn voeten staan. Haar tranen maakten zijn voeten nat, die ze met haar hoofdhaar afdroogde. Zij kuste ze keer op keer en zalfde ze met de balsem. Jezus zei: Zij heeft veel LIEFDE betoond.
Jezus wil geen eer maar barmhartigheid staat er letterlijk, zoals Joy ook al zei.
Respect in hierarchische termen vind ik een woord wat hier gewoon niet past, en dat was waar jij naar refereerde.
Het was niet de bedoeling om bits te reageren.
Ik denk dat jullie wat langs elkaar heen praten. Afgewezen doelt meer op de teksten waarin staat dat Jezus zegt "Ik ben in uw huis gekomen, water hebt gij niet tot mijn voeten gegeven" etc.
Dat heeft wel degelijk met een behandeling van respect te maken.
joy

Bericht door joy »

eilander schreef:
Simon schreef:
Afgewezen schreef:@joy en @simon, volgens mij begrijpen jullie me niet helemaal.
Jezus verwijt de farizeeër wat hij allemaal nagelaten heeft, dat hij Jezus niet respectvol behandeld heeft. Dat is het enige waar ik in dit verband op doel.
Zoals Joy zegt, het ging Jezus niet om eer en respect , maar om het feit dat de farizeeers Hem niet nodig hadden en de zondares wel.
Ze toonde veel tekenen van spijt en berouw. Zij nam een albasten vaasje met balsem mee en ging schreiend achter Hem, bij zijn voeten staan. Haar tranen maakten zijn voeten nat, die ze met haar hoofdhaar afdroogde. Zij kuste ze keer op keer en zalfde ze met de balsem. Jezus zei: Zij heeft veel LIEFDE betoond.
Jezus wil geen eer maar barmhartigheid staat er letterlijk, zoals Joy ook al zei.
Respect in hierarchische termen vind ik een woord wat hier gewoon niet past, en dat was waar jij naar refereerde.
Het was niet de bedoeling om bits te reageren.
Ik denk dat jullie wat langs elkaar heen praten. Afgewezen doelt meer op de teksten waarin staat dat Jezus zegt "Ik ben in uw huis gekomen, water hebt gij niet tot mijn voeten gegeven" etc.
Dat heeft wel degelijk met een behandeling van respect te maken.

De zonden van de vrouw zijn vergeven zei de Here Jezus, is dat in de eerste plaats omdat zij respect heeft getoond? Of omdat zij ziet en erkent Wie Jezus is, daar is wel een verschil in.

Er kwam eens een jongeling tot de here Jezus en die noemde Hem goede meester, het antwoord van Jezus was; "waarom noemt gij Mij goed,....God alleen is goed.
Er lag toch ook respect in de woorden van de jongeling?
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.
helma

Bericht door helma »

helma schreef:Heeft iemand het boek "De hunkerende Generatie" gelezen? Ik heb het net uit en het heeft me geraakt.
.
lezing van Els van Dijk: http://www.hervormd-veenendaal.nl/
Julianakerk 6 februari
Julian Brasser
Verbannen

Bericht door Julian Brasser »

joy schreef: De zonden van de vrouw zijn vergeven zei de Here Jezus, is dat in de eerste plaats omdat zij respect heeft getoond? Of omdat zij ziet en erkent Wie Jezus is, daar is wel een verschil in.

Er kwam eens een jongeling tot de here Jezus en die noemde Hem goede meester, het antwoord van Jezus was; "waarom noemt gij Mij goed,....God alleen is goed.
Er lag toch ook respect in de woorden van de jongeling?
De vrouw haar zonden werden vergeven omdat zij vertrouwde op Hem. En dan zodanig dat zij voelde dat wat God voor haar doet, goed is. Dus niet door overtuiging dat zij weet Wie Jezus is, maar door overbuiging aan Gods Wil.
Wat betreft de jongeling, verplaats je eens in hem. Hij had de overtuiging dat Jezus de goede kijk op alle zaken had, maar geen overbuiging - het raakte hem dat hij alles moest verkopen aan de armen om Jezus te volgen.
Plaats reactie