En toch niet helemaal. Door opgedane ervaring kun je de platvormafhankelijke dingen in aparte klasses stoppen en bepaalde basisconcepten van je programma herbruikbaar maken voor elk mogelijk platvorm. In de praktijk zal je echt wel tegen komen dat er toch elementen zijn die niet blijken te werken, maar door er op te letten kun je wel voorkomen dat je 80 procent moet herschrijven. Ik denk dat je zowiezo de interface-elementen compleet moet herschrijven en ook de koppelingen met onderliggende api-achtige functies, maar dat zeker 60% gewoon herbruikbaar kan zijn.Oorspronkelijk gepost door wimPlatformonafhankelijk programmeren staat los van het OO concept. In C en C++ moet je meestal heel wat preprocessor statements gebruiken om het op verschillende platforms goed te laten werken. Ondanks alle standaardisatie zijn er gewoon teveel verschillen in compilers, header files en bibliotheekimplementaties. Dat heeft weinig met OO te maken.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Waarschijnlijk geschreven in C(++) zodat (wanneer je dit goed OOP doet) met een paar kleine aanpassingen en de juiste compiler dit ook draait onder Windows.
Internet explorer of Firefox?
Daar heb je gelijk in.Oorspronkelijk gepost door KawEn toch niet helemaal. Door opgedane ervaring kun je de platvormafhankelijke dingen in aparte klasses stoppen en bepaalde basisconcepten van je programma herbruikbaar maken voor elk mogelijk platvorm. In de praktijk zal je echt wel tegen komen dat er toch elementen zijn die niet blijken te werken, maar door er op te letten kun je wel voorkomen dat je 80 procent moet herschrijven. Ik denk dat je zowiezo de interface-elementen compleet moet herschrijven en ook de koppelingen met onderliggende api-achtige functies, maar dat zeker 60% gewoon herbruikbaar kan zijn.Oorspronkelijk gepost door wimPlatformonafhankelijk programmeren staat los van het OO concept. In C en C++ moet je meestal heel wat preprocessor statements gebruiken om het op verschillende platforms goed te laten werken. Ondanks alle standaardisatie zijn er gewoon teveel verschillen in compilers, header files en bibliotheekimplementaties. Dat heeft weinig met OO te maken.Oorspronkelijk gepost door Kaw
Waarschijnlijk geschreven in C(++) zodat (wanneer je dit goed OOP doet) met een paar kleine aanpassingen en de juiste compiler dit ook draait onder Windows.
Ik heb er geen ervaring mee, maar het schijnt met een componentbibliotheek als Qt heel goed mogelijk te zijn platformonafhankelijk te programmeren zonder je als programmeur te hoeven bekommeren om de onderliggende problematiek. Ook als het gaat om de gebruikersinterface. Ik ben benieuwd of Firefox van zoiets gebruik maakt.
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Het gaat niet goed met Firefox:
http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=494931
Dit moet toch goed zijn? Zo is microsoft ook groot geworden, veel beloven weinig doen.Hij heeft er weinig vertrouwen in dat volgende versies op tijd zullen verschijnen. Versie 1.5 zou dit jaar moeten verschijnen, maar het is de vraag of dat lukt. Versie 2.0 op zijn beurt moet niet voor het einde van 2006 te worden verwacht.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Firefox ligt steeds meer 'under fire':
Hackers richten zich meer op Mozilla-browsers
Dinsdag, 22 maart 2005 - De populariteit van de Mozilla-browsers begint zich te wreken. Hackers gaan zich steeds meer richten op fouten in Firefox en Navigator.
Internet Explorer wordt al lang geplaagd door hackers die via scripts beveiligingsfouten in de software uitbuiten. Volgens beveiligingsexperts van Symantec krijgen hackers steeds meer interesse Mozilla-browsers, zo concluderen zij in hun halfjaarlijkse Internet Security Threat Report.
In het tweede halfjaar van 2004 zijn er voor de Mozilla-browsers meer patches uitgebracht dan voor de browser van Microsoft. In het laatste half jaar van 2004 werden er voor Internet Explorer 13 gaten gedicht. In Firefox werden maar liefst 21 fouten verholpen.
Van de patches voor IE, waren er negen voor 'zeer kritieke' lekken. Bij de Mozilla-browser gold dat voor elf van de 21 fouten. Bij Firefox kregen zeven beveiligingslekken het etiket 'zeer kritiek'.
Gemiddeld wordt een lek in Internet Explorer gedicht in 43 dagen. Mozilla heeft daar gemiddeld 26 dagen voor nodig.
Van de lekken die tussen juli en eind december werden geconstateerd, was 70 procent makkelijk uit te buiten door de beschikbaarheid van kwaadaardige scripts.
Bron: webwereld
Dinsdag, 22 maart 2005 - De populariteit van de Mozilla-browsers begint zich te wreken. Hackers gaan zich steeds meer richten op fouten in Firefox en Navigator.
Internet Explorer wordt al lang geplaagd door hackers die via scripts beveiligingsfouten in de software uitbuiten. Volgens beveiligingsexperts van Symantec krijgen hackers steeds meer interesse Mozilla-browsers, zo concluderen zij in hun halfjaarlijkse Internet Security Threat Report.
In het tweede halfjaar van 2004 zijn er voor de Mozilla-browsers meer patches uitgebracht dan voor de browser van Microsoft. In het laatste half jaar van 2004 werden er voor Internet Explorer 13 gaten gedicht. In Firefox werden maar liefst 21 fouten verholpen.
Van de patches voor IE, waren er negen voor 'zeer kritieke' lekken. Bij de Mozilla-browser gold dat voor elf van de 21 fouten. Bij Firefox kregen zeven beveiligingslekken het etiket 'zeer kritiek'.
Gemiddeld wordt een lek in Internet Explorer gedicht in 43 dagen. Mozilla heeft daar gemiddeld 26 dagen voor nodig.
Van de lekken die tussen juli en eind december werden geconstateerd, was 70 procent makkelijk uit te buiten door de beschikbaarheid van kwaadaardige scripts.
Als fervente anti-microsoft gebruiker installeer ik gewoonlijk die software programma's die niet van microsoft af komen en vaak beter werken. In dat verband heb ik ook een aantal keren Firefox getest, maar helaas moet ik zeggen dat na verloop van tijd ik de voordelen niet zag.Oorspronkelijk gepost door Lecram
1. Een aantal features van webservers kan firefox niet hanteren (misschien ooit)
2. Feitelijk is het ontwikkel team teruggebracht tot een persoon
3. De veiligheid is nauwelijks beter dan IE
Uiteindelijk heb ik besloten om firefox maar weer te dumpen en misschien dat ik het weer eens probeer tegen de tijd dat v2 uitkomt. Nee helaas kan ik FF niet aanbevelen en zeker niet als je internet banking doet.
Atze
Ja ik heb het gevonden, ik gebruikte eerst aleen Internet explores, maar memento heeft firefox geïnstalleerd, en nu gebruik ik die. Na wat gebruikstips en handige weetjes vind ik die toch fijner. Zoals memento ook aangeeft,Oorspronkelijk gepost door vlinder
Memento wat heb ik???:stu:stu:stu:,:,:,:,:,
de taps vind ik ook handig.
:stu ik ben gewoon niet handig.:i
Het is wel jammer, want een betere niet MS browser dan FF is er niet. Er zitten een aantal handige features in FF, zoals tabbladen, zoeken in de pagina en de mogelijkheid om coockies in het vervolg te weren als je ze verwijdert.Oorspronkelijk gepost door astroguyAls fervente anti-microsoft gebruiker installeer ik gewoonlijk die software programma's die niet van microsoft af komen en vaak beter werken. In dat verband heb ik ook een aantal keren Firefox getest, maar helaas moet ik zeggen dat na verloop van tijd ik de voordelen niet zag.Oorspronkelijk gepost door Lecram
1. Een aantal features van webservers kan firefox niet hanteren (misschien ooit)
2. Feitelijk is het ontwikkel team teruggebracht tot een persoon
3. De veiligheid is nauwelijks beter dan IE
Uiteindelijk heb ik besloten om firefox maar weer te dumpen en misschien dat ik het weer eens probeer tegen de tijd dat v2 uitkomt. Nee helaas kan ik FF niet aanbevelen en zeker niet als je internet banking doet.
Het gunstige effect van de FF hypen onder de MS haters is dat MS sneller met de nieuwe IE uitkomt. Een fabrikant zonder echte concurrentie wordt lui. Kijk maar eens hoe lang Windows XP nu al meegaat en de opvolger wordt steeds uitgesteld.
Ik ben niet anti MS, maar wel anti concurrentieloos. Laat ze maar zweten die leveranciers. Is voor de eindgebruiker beter.
Het nadeel is met FF dat sommige sites niet (goed) werken. Zoals menu's die niet worden getoond.Oorspronkelijk gepost door vlinderJa ik heb het gevonden, ik gebruikte eerst aleen Internet explores, maar memento heeft firefox geïnstalleerd, en nu gebruik ik die. Na wat gebruikstips en handige weetjes vind ik die toch fijner. Zoals memento ook aangeeft,Oorspronkelijk gepost door vlinder
Memento wat heb ik???:stu:stu:stu:,:,:,:,:,
de taps vind ik ook handig.
:stu ik ben gewoon niet handig.:i
Ook heb ik soms problemen met het posten op OSW, dan wordt de pagina na de het drukken op de Post Reactie knop niet goed opgebouwd.
Nooit problemen mee gehad!Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ook heb ik soms problemen met het posten op OSW, dan wordt de pagina na de het drukken op de Post Reactie knop niet goed opgebouwd.
Nadeel van Firefox vind ik wel dat kopiëren vanuit een website nogal lastig is. Of moet ik iets aan m'n instellingen veranderen?
~~Soli Deo Gloria~~
Ik ben bepaald geen M$ liefhebber maar IE vind ik niet slecht, in ieder geval de laatste versies niet. Qua gebruik dan, dat het programma de regels (voor hoe internetsite's in elkaar behoren te zitten) niet goed volgt is slordig, of misschien moet je zeggen typisch M$.
Project en FlightSimulator zijn ook goede programma's. Word daarentegen is een drama, WP5.1 is nog beter. En XP vind ik ook niet bepaald geweldig.
Project en FlightSimulator zijn ook goede programma's. Word daarentegen is een drama, WP5.1 is nog beter. En XP vind ik ook niet bepaald geweldig.
Nou WP5.1 was ook niet altijd alles. Ik kan me herinneren dat ik toen zat te klooien met papierinstellingen voor verschillende printerdrivers.Oorspronkelijk gepost door HendrikusHaha, zijn hier nog meer van die verstokte WP'ers? Soms voel ik me net een fossiel als ik WP opstart (9 weliswaar), maar het bevalt me nog steeds uitstekend!Oorspronkelijk gepost door limosa
Word daarentegen is een drama, WP5.1 is nog beter.