Eenheid binnen het Christendom.

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Eenheid binnen het Christendom.

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Het maakt weinig uit, want geen van beide vormen is verkeerd.
Het tweede voorbeeld wat je noemt was me niet bekend. Dat wil zeggen dat ik de foute
tekst niet kende.
Inhoudelijk maakt dat misschien niet uit, maar als je citeert moet je het wel correct doen.
En hoe vaak hoor je niet vanaf de kansel "Zoals Groenewegen al dichtte: geen mij Jezus of ik sterf, want buiten Jezus is geen leven maar een eeuwig zielsverderf". Nee, zo heeft Groenewegen het niet gedicht, dus citeer hem dan ook niet zo.
Hoe luidt de niet-herziene tekst dan?
Afbeelding
Ziehier de vergelijking tussen de oorspronkelijke tekst van Van Lodenstein en de aangepaste versie die in de Evangelische Gezangen van 1805 kwam. Maar ook in die aangepaste versie staat nog steeds niet "'t Oog omhoog" of "'t Hoofd omhoog".
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Eenheid binnen het Christendom.

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef: Het maakt weinig uit, want geen van beide vormen is verkeerd.
Het tweede voorbeeld wat je noemt was me niet bekend. Dat wil zeggen dat ik de foute
tekst niet kende.
Inhoudelijk maakt dat misschien niet uit, maar als je citeert moet je het wel correct doen.
En hoe vaak hoor je niet vanaf de kansel "Zoals Groenewegen al dichtte: geen mij Jezus of ik sterf, want buiten Jezus is geen leven maar een eeuwig zielsverderf". Nee, zo heeft Groenewegen het niet gedicht, dus citeer hem dan ook niet zo.
Hoe luidt de niet-herziene tekst dan?
Afbeelding
Ziehier de vergelijking tussen de oorspronkelijke tekst van Van Lodenstein en de aangepaste versie die in de Evangelische Gezangen van 1805 kwam. Maar ook in die aangepaste versie staat nog steeds niet "'t Oog omhoog" of "'t Hoofd omhoog".
Ik bedoelde het andere gedicht... van Groenewegen....
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie