Veilingen

Matthijs

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
We krijgen van dat spul toch wel resultaten te zien hè Matthijs.?
jazeker! aanstaande zomer in papua en omliggende eilanden hoop ik de mooiste foto's/dia's te maken.
Dirk gaat een video maken.
Dan moeten we maar wat afspreken..
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Unionist
Op Ebay heb je het programma Hammersnipe. Die biedt op het allerlaatste moment voor je. Dan ben je altijd de hoogste bieder.
Als je tenminste de hoogste prijs hebt ingevoerd. Een ander kan hoger bieden.
En ik vind het zo geen sport meer.
Is dat 'autobod'? Ik vroeg me af met welke bedragen er dan opgeboden wordt. Ik had nl. ergens geboden en een fractie later was ik overboden met 0,02 euro.

[Aangepast op 19/4/05 door nicname]
Unionist

Bericht door Unionist »

Autobod biedt gewoon voor jou net zolang tot je hoogste bod bereikt is.

Bijvoorbeeld: Je ziet een doos Lego en die staat er voor 5 euro op. Jij wilt er best 10 euro voor geven, dus dat tik je in bij hoogste bod. Dat ziet niemand, want jouw eerste bod is 5.25. Als er nou iemand anders 9 euro biedt, gaat hij voor jou direct naar 9.25. BIj de 10 stopt hij te bieden. Je krijgt dan nog wel een maitle dat je bent overboden en of je nog verder wilt gaan. Is er geen ander bod, dan krijfg je het voor 5.25 ook al heb je 10 euro geboden.

Wat ons een paar keer overkwam, was dat we boden en 5 dagen lang bood er niemand overheen. Je denkt dan dat je het hebt en ineens blijkt dat 1 seconde voor het verstrijken van de termijn iemand een duppie meer geobden had. Je hebt dan geen tijd meer om er overheen te bieden en als je pech hebt, is ook je autobod net te laat.

Dat doet Hammersnipe dus. Het lijkt heel gemeen, maar volgens de regels van Ebay mag het.

Uit de FAQ van Ebay.com:
Someone bid on an item I was bidding on at the very last second and won it! Is this allowed?

Yes, it is.

Within the eBay Community, this practice is called "sniping" and it means to place a high bid in the closing seconds of an auction-style listing.

As frustrating as it can be to lose an item you really wanted, sniping is part of the eBay experience, and all bids placed before a listing ends are valid - even if they're placed only one second before the listing ends.

One way to help avoid disappointment is to ensure that the maximum bid you enter on the item page is the highest price that you're willing to pay. The eBay system automatically increases your bid up to the maximum price you specify, so entering a higher maximum may help prevent you from being outbid in the closing seconds of a listing.
Een trucje dat je kunt toepassen is een onlogisch bedrag bieden. Als je 10,06 biedt, overbied je alle bieders met 10 euro, maar ook de slimmeriken met 10,05.

[Aangepast op 19/4/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Autobod biedt gewoon voor jou net zolang tot je hoogste bod bereikt is.

Bijvoorbeeld: Je ziet een doos Lego en die staat er voor 5 euro op. Jij wilt er best 10 euro voor geven, dus dat tik je in bij hoogste bod. Dat ziet niemand, want jouw eerste bod is 5.25. Als er nou iemand anders 9 euro biedt, gaat hij voor jou direct naar 9.25. BIj de 10 stopt hij te bieden. Je krijgt dan nog wel een maitle dat je bent overboden en of je nog verder wilt gaan. Is er geen ander bod, dan krijfg je het voor 5.25 ook al heb je 10 euro geboden.
Gaat dat autobod per 0.25? Of kan je dat zelf ingeven?
Wat ons een paar keer overkwam, was dat we boden en 5 dagen lang bood er niemand overheen. Je denkt dan dat je het hebt en ineens blijkt dat 1 seconde voor het verstrijken van de termijn iemand een duppie meer geobden had. Je hebt dan geen tijd meer om er overheen te bieden en als je pech hebt, is ook je autobod net te laat.

Dat doet Hammersnipe dus. Het lijkt heel gemeen, maar volgens de regels van Ebay mag het.
Als je op die manier een paar x overboden bent is het niet echt leuk meer. Lijkt me voor langdurige relatie van Ebay met haar clienten niet echt bevorderlijk....
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
nicname

Bericht door nicname »

Dus kan je beter ongeveer een kwartier voor de aflooptijd je max. bod invoeren? Anders gaat dat heel de tijd al door en zit je zo aan je max. Ik heb nl. de indruk dat de meeste mensen pas gaan bieden in het laatste uurtje.

[Aangepast op 19/4/05 door nicname]
Unionist

Bericht door Unionist »

Indertijd kochten wij veel speelgoed via Ebay, maar juist door dat snipen raakten wij nogal gefrustreerd. Ik schrok van de agressieve gevoelens die het bij mij opriep als ik in de laatste seconde overboden was, en sindsdien kopen we nauwelijks meer via Ebay.
nicname

Bericht door nicname »

Indertijd kochten wij veel speelgoed via Ebay, maar juist door dat snipen raakten wij nogal gefrustreerd. Ik schrok van de agressieve gevoelens die het bij mij opriep als ik in de laatste seconde overboden was, en sindsdien kopen we nauwelijks meer via Ebay.
Dus je kan er niets aan doen.
De bieder in de laatste sec. had dus nog niet jouw max. bod bereikt??
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb er 136.
Als je ziet hoeveel pos. feed-back sommigen hebben (honderden), vraag ik me af of daar niet gefraudeerd mee kan worden. Zouden mensen elkaar pluimpjes zitten te geven om een pos.feed-back score te faken?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Pim
Ik heb er 136.
Als je ziet hoeveel pos. feed-back sommigen hebben (honderden), vraag ik me af of daar niet gefraudeerd mee kan worden. Zouden mensen elkaar pluimpjes zitten te geven om een pos.feed-back score te faken?
Het is de gewoonte om na een goede transactie elkaar een positieve feedback te geven. Sommigen hebben echt hele winkels via Ebay, dus dat kan aardig oplopen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door nicname
Dus je kan er niets aan doen.
De bieder in de laatste sec. had dus nog niet jouw max. bod bereikt??
Soms is de pc nog bezig tegen elkaar op te bieden als de tijd verstrijkt. Dan kun je geluk hebben. Wij hebben dat een keer gehad met een Duplotrein. Die kregen we voor de helft van ons maximumbod, omdat de tijd verstreek toen de autobod van de "tegenpartij" nog bezig was. Dat is gewon een kwestie van geluk of pech hebben.

Maar als je 5 dagen lang bovenaan staat en op het aller-allerlaatste moment komt er ineens een nieuwe bieder die hem voor je neus wegkaapt, voel je je genept. En zie je dan drie keer dezelfde naam opduiken, krijg je moordgedachten.
refo

Bericht door refo »

Dat snipen is echt leuk....
Tenzij je verliest.

Ebay hanteert bepaalde minimumstappen in de biedingen. Bij lage bedragen moet je steeds 50 cent meer bieden dan de op dat moment hoogste bieder. Lopen de prijzen hoog op dan lopen ook die stappen op.

Autobod werkt zo: je geeft je uiterste prijs op. Je ziet iets te koop voor 1 euro, maar jij wilt er wel 50 euro voor kwijt. Je biedt 50 euro. Op ebay is jou bod echter 1 euro: het startbod. Even later biedt iemand 5 euro. Dan gaat jouw bod naar 5,50. Je moet namelijk minstens 50 cent overbieden. Zo gaat het door tot iemand MEER biedt dan jij. Bij precies 50 ben jij de hoogste, want je was eerder. vereveld is dat je dan geen mail krijgt.

Wat kan zich in de laatste minuut afspelen? Jij bent nog steeds de hoogste, de prijs staat op 10 euro en je rkent je al rijk. Echter: iemand biedt 50,02 en je vist achter het net. In dat geval ben je inderdaad met 2 cent onderuit gehaald. Het kan ook zijn dat het op 50,50 uitkomt. Dan baal je ook, omdat je ogenschijnlijk op 2 kwartjes bent overboden. Maar het kan best dat die bieder 100 euro heeft geboden. Maar zijn bod wordt jouw bod (één na hoogste)+het minimum van 50 cent.

Wil je die 2 cent toestand omzeilen, biedt dan een krom bedrag: 50,26 of 50,43 whatever. beginnende ebayers leidt je zo om de tuin, die bieden altijd ronde bedragen. Gevorderde niet meer. :D
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Unionist

Bericht door Unionist »

Het is de gewoonte om na een goede transactie elkaar een positieve feedback te geven. Sommigen hebben echt hele winkels via Ebay, dus dat kan aardig oplopen.

Overigens kun je zien waarom mensen elkaar positieve feedback geven. Er staat bij wat er gekocht is en dan staat er vaak bij: directe betaling, prompte levering o.i.d.
refo

Bericht door refo »

Overigens kun je zien waarom mensen elkaar positieve feedback geven. Er staat bij wat er gekocht is en dan staat er vaak bij: directe betaling, prompte levering o.i.d.
Drie maanden lang blijven de veilingen nog te zien. Je kunt dan aan de hand van feedback (ook van de koper) en biedingsgeschiedenis beoordelen of iets 'echt' is of niet.

Best mogelijk dat men elkaar positief geeft, maar het aantal dat iemand heeft is wel van unieke ebayers. Als je tien dingen koopt van één persoon en je geeft 10 keer positief gaat z'n score met maar 1 omhoog. Als
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
refo

Bericht door refo »

Soms is de pc nog bezig tegen elkaar op te bieden als de tijd verstrijkt. Dan kun je geluk hebben. Wij hebben dat een keer gehad met een Duplotrein. Die kregen we voor de helft van ons maximumbod, omdat de tijd verstreek toen de autobod van de "tegenpartij" nog bezig was. Dat is gewon een kwestie van geluk of pech hebben.
Dit lijkt me erg sterk. iemad had eerder meer geboden dan jij en was niet de winaaar?
--------------
Unionist

Bericht door Unionist »

Dit lijkt me erg sterk. iemad had eerder meer geboden dan jij en was niet de winaaar?
Gezien de biedingsgeschiedenis was ik hem nét voor in de laatste seconde. Mogelijk probeerde iemand te snipen maar mislukte dit schromelijk.
Plaats reactie